Έλλειψη οράματος, ερασιτεχνισμός και επικίνδυνη τσαπατσουλιά: ή αλλιώς η νέα τουριστική προβολή της πόλης

Του Ιάσονα Αποστολάκη

Σχεδόν δύο μήνες μετά την ανάληψη της διοίκησης του Δήμου από την νέα δημοτική αρχή, μπορούμε να πούμε πως έχουμε ένα πρώτο δείγμα ικανό ώστε να εξάγουμε συμπεράσματα για το πως η τελευταία θέλει να πορευτεί. Δυστυχώς μετά από μια σειρά γεγονότων και συμπεριφορών, φαίνεται πως έννοιες όπως όραμα, οργάνωση, μεθοδικότητα, ευπρέπεια και όσμωση ιδεών απουσιάζουν από την κουλτούρα του νέου Δημάρχου και του επιτελείου του.

Χαρακτηριστική περίπτωση, η πρώτη Συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής (21/10/14). Μια συνεδρίαση που δεν έγινε ποτέ. Και αυτό διότι από την ενημέρωση που είχαμε μόλις φτάσαμε στο Δημαρχείο, η συνάντηση με τους καταστηματάρχες και τους μαγαζάτορες (προφανώς η νέα δημοτική αρχή μόνο αυτό εννοεί ως τουριστικό προϊόν άξιο προβολής και εκεί βασίζεται η ανάπτυξη της πόλης!) αναβλήθηκε. Ας προσπεράσουμε ότι ουδέποτε ο Πρόεδρος της Επιτροπής ενημέρωσε για αυτό (Ένα τηλέφωνο δεν θα έβλαπτε καθότι η συμμετοχή στην επιτροπή σε εργάσιμη ώρα είναι δύσκολή. Περιμένουμε ακόμα την επίσημη γραπτή πρόσκληση για την επόμενη συνεδρίαση) και ας μιλήσουμε για την θεματολογία της συνεδρίασης, όποτε και αν δεήσει ο Πρόεδρος της να γίνει.
Ποια ήταν τα θέματα της ημερήσιας διάταξης; Προγραμματισμός σχεδίου δράσης τουρισμού για το 2015. Ενημέρωση για τη συμμετοχή του Δήμου Βόλου σε διεθνή έκθεση, διάφορα θέματα προβολής και διαφήμισης. Θα μπορούσε να πει κάνεις: που είναι το περίεργο; Σωστά; Γιατί να είναι περίεργο το ότι ΔΕΝ υπήρχαν εισηγήσεις πάνω στις οποίες θα έπρεπε να κληθούν οι δημοτικοί σύμβουλοι και οι φορείς να τοποθετηθούν; Να μας συγχωρείτε, αλλά όταν λέμε διαβούλευση και την εννοούμε τότε δεν δίνουμε την εικόνα του «ελάτε σε πάρτι με καφέ και εκπλήξεις». Δεν προτρέπουμε τους φορείς να έρθουν με τις προτάσεις τους γενικά και αόριστα επί παντός επί στητού.

Δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχουν προτάσεις- εισηγήσεις από τον πρόεδρο και την ομάδα πλειοψηφίας ούτε καν για το θέμα του σχεδιασμού του προγράμματος τουριστικής προβολής για τη νέα χρονιά. Αυτό δείχνει την έλλειψη οποιουδήποτε σχεδιασμού και οράματος που θέλουμε για την πόλη σε αυτόν τον τομέα. Χαρακτηριστικό δείγμα της προχειρότητας η κραυγαλέα απουσία από την επιτροπή αυτή (αφού δεν συμπεριελήφθησαν στην πρόσκληση) εκπροσώπου τόσο του Αεροδρομίου, που είναι πόλος ανάπτυξης για όλο τον νομό, αλλά και του Οργανισμού Λιμένος. Προφανώς και περισσεύουν. Τι θα είχαν να μας πουν άλλωστε;;;
Από την άλλη, αν τελικά υπάρχει ατζέντα και δεν γίνεται γνωστή, αυτό είναι απαράδεκτο και δείγμα αυταρχικής νοοτροπίας. Ο δήμος δεν μπορεί να λειτουργεί σαν επιχείρηση «Αχιλλέας Μπέος και Συνεργάτες», αλλά επιβάλλεται να υπακούει σε δημοκρατικές διαδικασίες μακριά από αυταρχισμούς όσων δεν σέβονται τις απόψεις των άλλων ή θέλουν να λειτουργήσουν με μη νόμιμο τρόπο. Πρόσφατα γεγονότα απείρου κάλους το αποδεικνύουν.

Επιπρόσθετα, αναρωτιόμαστε: όταν στην ημερήσια διάταξη, στα διάφορα θέματα προβολής υπήρχε θέμα για διαφήμιση και προβολή σε τηλεοπτικά κανάλια που «έχουν προταθεί στο τμήμα τουρισμού και θα ανακοινωνόταν υπό συζήτηση κατά την συνεδρίαση», τι να υποθέσει κανείς; Ότι από την στιγμή που δεν γνωστοποιούνται οι προτάσεις των καναλιών, μήπως γίνεται παρασκηνιακό παζάρεμα της δημοτικής αρχής για την προβολή της; Είναι δυνατόν να έρχονται προς συζήτηση προτάσεις τέτοιες χωρίς χρόνο προετοιμασίας;
Απαιτείται σοβαρότητα και όχι ερασιτεχνισμός, όχι μόνο στο κομμάτι του τουρισμού αλλά συνολικά στα θέματα του Δήμου. Δυστυχώς ο βασιλιάς είναι γυμνός ή καλύτερα να θυμίσουμε τι πρέπει να… στρώσει κανείς για να πιάσει ψάρια.

*Δημοτικός Σύμβουλος Βόλου με τους Δρόμους Συνεργασίας Αλληλεγγύης και Ανατροπής

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.