Η αντιμετώπιση της τουριστικής εικόνας της χώρας μας

Άρθρο του Κ. Λεβέντη, Αντιπροέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Η αντιμετώπιση της τουριστικής εικόνας της χώρας μας και όχι μόνο.
Κρατώντας τα θετικά και θεραπεύοντας τα αρνητικά.
Η αντιμετώπιση θεμάτων που σχετίζονται με την τουριστική διαχείριση κρίσεων αλλά και γεγονότων που επηρεάζουν την επισκεψιμότητα αλλά και την εικόνα της πατρίδας μας ήταν ανέκαθεν το ζητούμενο και μάλιστα πραγματοποιούνταν χωρίς επιτυχία με πολυφωνία.
Προσωπικά αισθάνθηκα την ικανοποίηση της πρώτης εικόνας, όπου όλοι μαζί θεσμικοί, ιδιωτικοί φορείς και Υπουργείο Τουρισμού έδρασαν άμεσα και συντονισμένα, για όλα τα θέματα που σχετίζονται με την πτώχευση των Ρώσων tour operator, όπως την ασφαλή επιστροφή των επισκεπτών , με κυρίαρχη αναφορά να προέχει η φιλοξενία όσων εμπιστεύθηκαν τη χώρα μας για τις διακοπές τους και η διαφύλαξη της θετικής εικόνας του ελληνικού τουρισμού.

Συγχαρητήρια σε όλους.

Ίσως είναι πρώτη φορά που συνέβη αυτό έντονα σε επίπεδο ηγεσιών του κλάδου μας και αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού προέρχεται από την συγκεκριμένη στόχευση που ακολουθείται το τελευταίο χρονικό διάστημα, για την εικόνα του Ελληνικού τουρισμού, παρόλο τις διαφορετικές προσεγγίσεις για τα πολλά θέματα που προκύπτουν από την εν γένει διαχείριση του τουρισμού.
Η θετική εικόνα της Ελλάδας είναι η κυρίαρχη συνισταμένη των κινήσεων μας και έτσι πρέπει να παραμείνει, απομονώνοντας οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση.
Η Κρίση αν μη τι άλλο έδειξε σε όλους εμάς που επιχειρούμε στον τουρισμό πως πρέπει να διαφυλάξουμε τα κεκτημένα της θετικής εικόνας και να απομονώσουμε με όλη την δύναμή μας τους κακώς «επιχειρούντες» τουριστικούς επιχειρηματίες και μάλιστα αποκομίζοντας ευκαιριακά οφέλη.
Εκπροσωπώντας μια περιοχή που κυριαρχούσε όλα τα προηγούμενα χρόνια ο εσωτερικός τουρισμός αντιλαμβανόμαστε όλο και περισσότερο την αναγκαιότητα της αύξησης του τουριστικού ρεύματος από το εξωτερικό, προβάλλοντας μια άλλη Ελλάδα, αυτή που προσδίδει η διαφορετικότητα των προορισμών μας, προκειμένου να «φρενάρουμε» την πτωτική πορεία, ελαττώνοντας τα αρνητικά της τεράστιας πτώσης της ελληνικής αγοράς.

Από την άλλη προσέγγιση όμως , στην οικονομική ζημία δηλαδή που υπέστησαν οι ξενοδόχοι, συνεχίζει και είναι το ζητούμενο, της νομοθετικής και ασφαλιστικής θωράκισης των συχνών φαινομένων της πτώχευσης των tour operator που ακολουθώντας τακτικές επικίνδυνου ανταγωνισμού χαμηλών τιμολογιακών πολιτικών προκειμένου να επικρατήσουν στην αγορά τους.
Ανοχύρωτοι εντελώς οι ξενοδόχοι υπογράφουν συμβάσεις κάτω από πιέσεις πολλές φορές των T.O, ενίοτε με εταιρείες και τουριστικούς οργανισμούς με φορολογικές έδρες σε τρίτες χώρες και όταν συμβεί το «μοιραίο» είναι αδύνατη η διεκδίκηση τουλάχιστο νομικά, ενώ η πλατφόρμα ασφάλειας σε νομοθετική κάλυψη σε εθνικό επίπεδο είναι ανύπαρκτη με την ακρότητα του παραλόγου, ότι οι ζημίες που υπόκεινται οι ξενοδοχειακές μονάδες από πτωχεύσεις θα πρέπει να τελεσιδικούν, προκειμένου να γίνονται αποδέκτες στα φορολογικά αποτελέσματα της χρήσης.
Κρατώντας τα θετικά με τους φορείς από κοντά να παρακολουθούν τις εξελίξεις σχετικά με το θέμα της τελευταίας πτώχευσης του ρωσικού τουριστικού πρακτορείου Labirint, όπως το Υπουργείο Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος ως θεσμικός φορέας της ξενοδοχείας και τουριστικοί επιχειρηματίες ευελπιστώντας να είναι τα τελευταία για το 2014 δίνουν τον καλλίτερο εαυτό τους.
Ο ξενοδόχος σήμερα έχει να αντιμετωπίσει την «επόμενη μέρα» αυτή του ελλιπούς ταμείου αλλά σ’ αυτή την φάση λειτουργεί ως «φιλόξενος Ζευς» σ ένα λαό που σίγουρα τον αποζημίωσε τα τελευταία χρόνια και αυτό θα κάνει τα επόμενα σε μια αγορά με τεράστια δυναμική.
Θέλω να πιστεύω ότι όταν σε λίγες εβδομάδες γίνει το «ταμείο» έχουμε όλοι την ευθύνη να προσεγγίσουμε την τουριστική χρονιά αλλά και την χειμερινή περίοδο με κινήσεις που θα εξασφαλίσουν σε όλη την τουριστική επιχειρηματική οικογένεια δυναμική που την έχει ανάγκη στην δύσκολη φάση που διέρχεται κρατώντας τα θετικά και θεραπεύοντας τα αρνητικά.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.