Νομοθετική ρύθμιση των σταθμών των διοδίων

*Από την τοποθέτηση της εκπροσώπου Τύπου των ΑΝΕΛ Μαρίνας Χρυσοβελώνη στην εκδήλωση για τα διόδια

Με το σοβαρό αυτό θέμα έχει ασχοληθεί τόσο το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας, οι Δήμοι Βόλου και Ρήγα Φεραίου, όσο και εγώ με τη σειρά μου όπου από τη θέση της Βουλευτού Μαγνησίας τον Αύγουστο του 2014 είχα καταθέσει τροπολογία -η οποία απορρίφθηκε – για την κατάργηση όλων των σταθμών διοδίων μέχρι την ολοκλήρωση των έργων στις εθνικές οδούς.

Η πρόσφατη τραγωδία στο Στεφανοβίκειο Μαγνησίας όπου 3 ακόμα νέοι άνθρωποι χάθηκαν σε τροχαίο ανέδειξε το τεράστιο πρόβλημα που έχει δημιουργήσει στις τοπικές κοινωνίες η λειτουργία του σταθμού διοδίων Μοσχοχωρίου αλλά και ανάλογες δυστυχώς περιπτώσεις σε άλλες περιοχές της χώρας μας.
Ας πούμε ότι μπορούμε να ανεχτούμε τις αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, το «πάγωμα» των έργων» και τους νέους σταθμούς στην εθνική οδό. Εκείνο, όμως, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αφήσει κανέναν αδιάφορο είναι ο βαρύς φόρος αίματος. Τίμημα που πλήρωσαν οι οικογένειες των θυμάτων του Δήμου Ρήγα Φεραίου, εξαιτίας των ακριβών διοδίων του Μακρυχωρίου, με αποτέλεσμα τη διοχέτευση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στην -ακατάλληλη για κίνηση φορτηγών- παλιά εθνική οδό.

Οι εξωφρενικές χρεώσεις του παραχωρησιούχου («Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου») που ζητά την καταβολή 8 ευρώ (!) για μια δυσανάλογα μικρή διαδρομή προκαλούν όπως είναι φυσικό οικονομική αιμορραγία όχι μόνο στους ιδιώτες αλλά και στους επαγγελματίες οδηγούς που χρησιμοποιούν την ΠΑΘΕ για τοπικές μετακινήσεις. Αυτή η κατάσταση τους εξαναγκάζει να καταφεύγουν μαζικά στο λιγότερο ασφαλές, δευτερεύον οδικό δίκτυο Βόλου – Λάρισας με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα.
Εδώ σημειώνεται πως αν και στη σχετική σύμβαση που κυρώθηκε με τον νόμο 3605/ΦΕΚ Α΄ 190/8.8.2007) προβλέπεται (παρ. 25.1.1) η αναλογική χρέωση των χρηστών κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί.
Αντίθετα ο παραχωρησιούχος διατηρεί παντού το λεγόμενο «ανοικτό» σύστημα διοδίων αντί του «κλειστού» στο οποίο ο πλήρης έλεγχος των εισόδων – εξόδων του αυτοκινητόδρομου θα του επέτρεπε την πλήρη εφαρμογή της αναλογικής αρχής κατά τα παραπάνω.

Γίνεται επομένως σαφές πως για αυτό το σοβαρό θέμα χρειάζεται πρωτίστως πολιτική βούληση και θεωρώ ότι η νομοθετική ρύθμιση του θέματος αποτελεί μονόδρομο προκειμένου να προστατευθούν τα συμφέροντα των τοπικών κοινωνιών αλλά κυρίως η ασφάλεια των διερχόμενων πολιτών, ιδιαίτερα μέσω των οδικών δικτύων της Μαγνησίας και της Λάρισας.

Η σημερινή κυβέρνηση προσανατολίζεται προς αυτή την κατεύθυνση και εγώ από την πλευρά μου από τη θέση της Εκπροσώπου των Ανεξάρτητων Ελλήνων, θα συμβάλλω τα μέγιστα και θα επιμείνω στην τοποθέτηση μου για νομοθετική ρύθμιση των σταθμών των διοδίων με τις παρακάτω επισημάνσεις:

1. Το ανοικτό σύστημα διοδίων που λειτουργεί στο τμήμα «Μαλιακός – Κλειδί» του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ να καταργηθεί στο σύνολό του.
2. Στο τμήμα «Μαλιακός – Κλειδί» του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ να λειτουργήσει αποκλειστικά κλειστό σύστημα διοδίων.
3. Η εγκατάσταση και λειτουργία του κλειστού συστήματος διοδίων να γίνεται με δαπάνες και ευθύνη του Παραχωρησιούχου σε χρόνο που αυτός επιλέγει. Κατά το χρονικό διάστημα που δεν λειτουργεί το κλειστό σύστημα χρέωσης διοδίων τελών, να μην χρεώνονται σε κανένα χρήστη διόδια τέλη.
4. Οι μόνιμοι κάτοικοι των δήμων όπου λειτουργούν σταθμοί διοδίων να μην καταβάλλουν κανένα τέλος στον παραχωρησιούχο.
5. Να μειωθούν οι υπέρογκες τιμές των διοδίων.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.