Συνεχίζουν τις διαβουλεύσεις οι ροδακινοπαραγωγοί

Προσπάθειες να ξεκινήσει ακόμα και αύριο η διανομή ροδάκινων σε ευπαθείς ομάδες, αλλά και να ενταχθούν στη ζώνη των υψηλά αμειβομένων και οι μεμονωμένοι παραγωγοί, καταβάλλουν και σήμερα στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης όλοι οι εμπλεκόμενοι.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Κοινοπραξίας Συνεταιρισμών Ομάδων Παραγωγών νομού Ημαθίας Χρήστος Γιαννακάκης, ο οποίος συμμετέχει στις διαβουλεύσεις, «κανείς δεν επιθυμεί την ύπαρξη παραγωγών δύο ταχυτήτων».
Σημειώνεται ότι η τιμή ανά κιλό προϊόντος για δωρεάν διανομή που προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 26,9 λεπτά/κιλό διά μέσου των ομάδων παραγωγών και 13,5 λεπτά το κιλό για τους μεμονωμένους παραγωγούς.
Στο πλαίσιο των μέτρων που λαμβάνονται προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις του ρωσικού εμπάργκο, έπεσε στο τραπέζι και η πρόταση ένταξης της χυμοποίησης του ροδακίνου στη δωρεάν διανομή. Σύμφωνα με τον κ. Γιαννακάκη, για να λάβει σάρκα και οστά η πρόταση αυτή απαιτείται έγκριση από την Ε.Ε.. «Από τις επαφές που γίνονται προκύπτει ότι τελικά θα λάβουμε το ‘πράσινο φως’ και από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα», εκτίμησε.
Μια τέτοια εξέλιξη αναμένεται να ανακουφίσει σημαντικά τους ροδακινοπαραγωγούς, αφού εκτιμάται ότι θα διοχετευθεί στην αγορά το μεγαλύτερο μέρος της αδιάθετης ποσότητας -ήτοι 40.000 τόνοι- η οποία, σήμερα, υπολογίζεται στα 55.000 τόνους.
Στο πλαίσιο της δωρεάν διανομής, η Ε.Ε. δίνει στους παραγωγούς ένα κονδύλι ύψους 175 ευρώ/τόνο για τη συσκευασία των νωπών προϊόντων και 95 ευρώ/τόνο για το κόστος μεταφοράς. Οι ροδακινοπαραγωγοί πρότειναν με τα ποσά αυτά να χρηματοδοτηθεί η χυμοποίηση των ροδάκινων και η εμφιάλωσή τους σε συσκευασία του ενός λίτρου, προκειμένου να διανεμηθούν στα σχολεία το χειμώνα.
Στα 10 εκατ. η ζημιά των μεταφορέων από το εμπάργκο
Στο μεταξύ, στα 10 εκατ. ευρώ υπολογίζει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος τη ζημιά για τους Έλληνες μεταφορείς σε ετήσια βάση, λόγω του ρωσικού εμπάργκο.
Η Ομοσπονδία επισημαίνει την «ιδιαίτερα δεινή θέση» στην οποία βρίσκονται οι ιδιοκτήτες φορτηγών διεθνών μεταφορών, υπογραμμίζοντας ότι από τη μία η ζημιά λόγω του εμπάργκο και από την άλλη «η άρνηση της κυβέρνησης και της Ε.Ε. να αποζημιώσει τους μεταφορείς» επιτείνουν την ασφυξία στον κλάδο.
«H πλήρης αποτυχία της μεταρρύθμισης στο κλάδο των μεταφορών, η οικονομική κρίση και η παράνομη μεταφορά είχε και έχει ως αποτέλεσμα το 60% περίπου των μεταφορέων να βρεθούν χωρίς εργασία ή στην καλύτερη περίπτωση να υποαπασχολούνται. Το νέο πρόβλημα που ήρθε να προστεθεί από το εμπάργκο στέλνει στη ανεργία άλλους 300 μεταφορείς», αναφέρει η ΟΦΑΕ.
Ζητεί τέλος την άμεση και πλήρη αποζημίωση των αυτοκινητιστών, προκειμένου –όπως υποστηρίζει- να αποφευχθεί η κατάρρευση του κλάδου.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.