Φουρτούνες στο λιμάνι, αγωνία στο Μαξίμου

Φουρτούνες στην κυβέρνηση προκάλεσε για μία ακόμη φορά η πώληση του ΟΛΠ στην κινέζικη Cosco και μάλιστα σε μια χρονική συγκυρία που ο Πρωθυπουργός ετοιμάζει βαλίτσες για το ταξίδι του στο Πεκίνο.
Γι’ αυτό και αποφασίστηκε το σχετικό νομοσχέδιο να εισαχθεί χθες το βράδυ προς κύρωση στη Βουλή ώστε στις αποσκευές του ο Πρωθυπουργός, για ένα ταξίδι που προετοιμάζεται πυρετωδώς εδώ και ένα χρόνο, να μεταφέρει και με τη βούλα της Βουλής, την οριστική πώληση του πρώτου λιμανιού της χώρας στην κινέζικη εταιρεία.
Ωστόσο το τελικό κείμενο που έφερε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, στην προπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής ο αρμόδιος υπουργός Θ. Δρίτσας, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, ήταν αλλαγμένο σε επτά σημεία, σε σχέση με όσα προέβλεπε στο πρώτο κείμενο που είχε ενσωματωθεί στη συμφωνία πώλησης του οργανισμού που υπεγράφη τον περασμένο Απρίλιο στο Μέγαρο Μαξίμου από τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα και τη διοίκηση της Cosco.
Ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την ανακοίνωση της εταιρείας κατά την επιστροφή του στην Αθήνα από τις Βρυξέλλες και η πρώτη του κίνηση ήταν να στείλει στη Βουλή τον υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη, προκειμένου να μάθει τι ακριβώς έχει συμβεί.
Τελικά επελέγη η λύση αφενός ο κ. Δρίτσας να αφήσει «ανοιχτό» το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές σε δύο σημεία του ν/σ τα οποία έθιγε η Cosco, αφετέρου να προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ σε ανακοίνωση μέσω της οποίας θα επεσήμανε ότι οι όποιες αλλαγές έγιναν λόγω προσαρμογής των συμφωνηθέντων στην ελληνική νομοθεσία και ότι η αρχική σύμβαση άφηνε «ανοιχτό» το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές στο τελικό κείμενο.
Ωστόσο τα ερωτήματα παραμένουν: γνώριζε ο Πρωθυπουργός και το ΤΑΙΠΕΔ τις αλλαγές του κ. Δρίτσα; Το ρεπορτάζ λέει «όχι». Υπάρχει εκνευρισμός στο Μαξίμου για τη νέα αστοχία; Το ρεπορτάζ λέει «ναι». Είχε συμφωνήσει ο κ. Πιτσιόρλας να παραχωρήσει ειδικά προνόμια στην Cosco, όπως για παράδειγμα κάθε μελέτη που υποβάλλει για έγκριση ο ΟΛΠ, ώστε να προχωρήσει μια επένδυση, να εγκρίνεται εντός 90 ημερών, αλλιώς θα θεωρείται αυτομάτως ως εγκεκριμένη; Το ρεπορτάζ λέει «ναι».
Το τελευταίο μάλιστα αφαιρέθηκε από το κείμενο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Όπως και η πρόβλεψη ότι ο OΛΠ θα προκηρύσσει διαγωνισμούς ως ιδιωτική εταιρεία. Για κάποια κυβερνητικά στελέχη το χθεσινό συμβάν έρχεται να προστεθεί στη μακρά λίστα των επεισοδίων μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα και του πρώην στελέχους του πάλαι ποτέ Συνασπισμού και νυν προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλα.
Μόνο που έγινε εν αγνοία του Πρωθυπουργού και μάλιστα δύο εικοσιτετράωρα πριν το ταξίδι του στην Κίνα. Ένα ταξίδι για την προετοιμασία του οποίου ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης, επισκέφτηκε πέρυσι το Πεκίνο, πρόσφατα την κινεζική πρωτεύουσα επισκέφτηκε ελληνική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον γ.γ. Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του ΥΠΕΞ, Γιώργο Τσίπρα, ενώ έχει συσταθεί και ειδική ομάδα εργασίας, την οποία παρακολουθεί ο σύμβουλος του αντιπροέδρου για θέματα Διεθνών-Οικονομικών Σχέσεων και Επενδύσεων Δημήτρης Κοντοφάκας.
Τι μπορεί να σημαίνουν όλα τα παραπάνω για τον κ. Δρίτσα; Σύμφωνα με κυβερνητικό στέλεχος θα το μάθουμε στον επικείμενο ανασχηματισμό πιθανότατα τον Οκτώβριο, εκτός κι αν ο κ. Δρίτσας «αποφασίσει να βοηθήσει ο ίδιος το Μαξίμου».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.