Συγκινησιακή φόρτιση στη χθεσινή δίκη για τον χαμό των παιδιών στο Ριζόμυλο

Τι κατέθεσαν οι μάρτυρες στη διάρκεια του δικαστηρίου

Συνεχίστηκε χθες στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Βόλου το ποινικό μέρος της υπόθεσης του θανάτου σε τροχαίο δυστύχημα τριών παιδιών τον Απρίλιο του 2014 στην παλιά εθνική οδό Βόλου -Λάρισας, μεταξύ Ριζομύλου και Στεφανοβικείου και η δίκη έγινε σε κλίμα συγκινησιακής φόρτισης.

Το θανατηφόρο τροχαίο έγινε ύστερα από σύγκρουση του αυτοκινήτου στο οποίο επέβαιναν οι τρεις νέοι, με φορτηγό με ρυμουλκούμενο που οδηγούσε 22χρονος και μπήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Ο οδηγός κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και κατά συρροή, ενώ έχασαν τη ζωή τους ο Φίλιππος Καπανιάρης 20 ετών και οι αδερφές Ιωάννα και Κατερίνα Κουτσιαρή, 18 και 21 ετών αντίστοιχα.
Συγγενείς και φίλοι των παιδιών συγκεντρώθηκαν χθες στα δικαστήρια του Βόλου και η δίκη ξεκίνησε σε μία φορτισμένη συγκινησιακά ατμόσφαιρα. Μέχρι και τις 2 το μεσημέρι κατέθεσαν όλοι οι μάρτυρες κατηγορίας και η δίκη συνεχίστηκε με τις καταθέσεις των μαρτύρων υπεράσπισης.

Απορρίφθηκαν τα αιτήματα

Με την έναρξη της διαδικασίας, η υπεράσπιση του κατηγορουμένου κατέθεσε δύο αιτήματα που απορρίφθηκαν από το δικαστήριο. Το ένα από τα δύο αφορούσε την έκθεση των πραγματογνωμόνων της Τροχαίας Βόλου που κατά την υπεράσπιση, δεν απαντούσε στο βασικό ερώτημα ποιο όχημα μπήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και είχε ασάφειες. Τελικά, έπειτα και από εισήγηση του Εισαγγελέα της έδρας που επισήμανε ότι η πραγματογνωμοσύνη είναι ακέραια και διευκρινιστική, η δικαστής που προήδρευε επισήμανε ότι αν χρειαστεί θα κληθούν οι πραγματογνώμονες της Τροχαίας Βόλου να καταθέσουν.

Τι είπαν οι μάρτυρες

Πρώτος μάρτυρας κατηγορίας ήταν ο πατέρας του Φίλιππου Καπανιάρη ο οποίος κατέθεσε ότι όλα τα ευρήματα αποδεικνύουν ότι και τα δύο οχήματα ήταν από την δεξιά πλευρά της παλιάς εθνικής οδού Βόλου -Λάρισας με κατεύθυνση προς Λάρισα, άρα το φορτηγό είχε μπει στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Επιπλέον επισήμανε ότι όταν πήγε την άλλη μέρα να συλλέξει από το αυτοκίνητο τα πράγματα του παιδιού του, μίλησε με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας του φορτηγού που τον διαβεβαίωνε ότι ο νεαρός οδηγός είχε εμπειρία και ήταν ξεκούραστος, ενώ οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί από ειδικούς για λογαριασμό των γονιών των παιδιών, δείχνουν ότι ο οδηγός οδηγούσε για ώρες και ότι το φορτηγό μαζί με το ρυμουλκούμενο ήταν υπέρβαρο.

Ο πατέρας των δύο κοριτσιών Κωνσταντίνος Κουτσιαρής, συγκινημένος και με δάκρυα στα μάτια, είπε ότι και ως επαγγελματίας οδηγός φορτηγού, όλα τα ευρήματα (ροδιές, σβάρνισμα κλπ.) στο δρόμο δείχνουν ότι το φορτηγό μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και συγκρούστηκε με το αυτοκίνητο των παιδιών. Τόνισε ότι οι γονείς, είχαν εμπιστοσύνη στο νεαρό που οδηγούσε, τα παιδιά είχαν πάει σε συναυλία στο δήμο Ρήγα Φεραίου, μετά για φαγητό με συμμαθητές τους και το δάσκαλο και επέστρεφαν. Επισήμανε ότι τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί, δείχνουν ότι ο οδηγός είχε παραβιάσει το ωράριο εργασίας, και ότι η εταιρεία δεν παρέδωσε τους παλιούς αναλογικούς ταχογράφους του αυτοκινήτου, κάτι που για εκείνον σημαίνει ότι κάτι ήθελε να κρύψει. Επίσης ανέφερε, ότι ο νεαρός οδηγός ήταν στο τιμόνι για ώρες, καλύπτοντας και τη βάρδια του δεύτερου οδηγού (χρησιμοποίησε τη δική του ηλεκτρονική κάρτα). Επιπλέον ανέφερε ότι το φορτηγό ήταν υπέρβαρο, η ταχύτητά του στα 78 χλμ./ώρα (όριο τα 70) και ότι ο οδηγός του φορτηγού είχε πιει. Επιπλέον ανέφερε ότι ο συγκεκριμένος δρόμος είναι στενός, σκοτεινός και επικίνδυνος και θέλει μεγάλη προσοχή.

Η μητέρα των κοριτσιών που κατέθεσε, μίλησε ελάχιστα, καθώς ήταν ιδιαίτερα φορτισμένη συναισθηματικά.
Ο αστυνομικός της τροχαίας που έφθασε πρώτος στο τροχαίο, επισήμανε ότι μιλώντας με τον οδηγό της νταλίκας, εκείνος είπε ότι δεν είχε συνοδηγό, ότι η Τροχαία συγκέντρωσε όλα τα έγγραφα και ότι το φορτηγό φυλασσόταν.

Ο Αθ. Κακαζιάνης, φίλος των παιδιών που το μοιραίο βράδυ οδηγούσε μηχανή και ήταν πίσω από το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Φίλιππος Καπανιάρης περίπου 500 μέτρα, κατέθεσε ότι έφθασε πρώτος στο χώρο του δυστυχήματος, ότι δεν είδε ξεκάθαρα τη σύγκρουση, ούτε άκουσε θόρυβο, γιατί φορούσε κράνος. Κατέθεσε ότι ο οδηγός, του είπε ότι κάτι πρέπει να χτύπησε και δεν ήξερε τι, ενώ δεν είχε άμεση ορατότητα από το χτυπημένο αυτοκίνητο. Επιπλέον επισήμανε ότι γυαλιά και πλαστικά σπασμένα ήταν γεμάτος ο δρόμος από την πλευρά του δρόμου που κινούνταν το Ι.Χ. Την άλλη μέρα που μίλησε με τον ιδιοκτήτη του φορτηγού, εκείνος του είπε “Τι κρίμα, έφυγαν τζάμπα τα παιδιά”.

Ο συνήγορος υπεράσπισης, τον ρώτησε αν ο Φίλιππος αγαπούσε τα γρήγορα αυτοκίνητα και την ταχύτητα και απάντησε ότι ναι, αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν έτρεχε.

Η τεχνική έκθεση

Στη συνέχεια κατέθεσε ως μάρτυρας, ο πραγματογνώμονας Γεώργιος Σταυριανίδης, που έκανε την τεχνική έκθεση δύο ημέρες μετά το τροχαίο για λογαριασμό των δύο οικογενειών. Με τα στοιχεία που παρέθεσε προσπάθησε να αποδείξει ότι το φορτηγό μπήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και χτύπησε το αυτοκίνητο, ενώ χαρακτήρισε τη σύγκρουση μετωπική και έκκεντρη, όπως φαίνεται και από τις ζημιές που υπέστησαν τα δύο οχήματα. Επιπλέον επισήμανε το γεγονός, ότι ο ψηφιακός ταχογράφος από την εξέτασή του έδειχνε συνέχεια να παθαίνει βλάβες που δεν επιδιορθώνονταν, σημαίνει ότι ήταν “πειραγμένος” για να μην δείχνει την πραγματική ταχύτητα του φορτηγού. Επιπλέον κατά την κατάθεσή του έγινε γνωστό ότι ο οδηγός του φορτηγού είχε πάρει την άδεια οδήγησης οχήματος με ρυμουλκούμενο 48 ημέρες πριν.
Ο συνήγορος υπεράσπισης αμφισβήτησε τα όσα κατέθεσε ο πραγματογνώμονας που όμως κατέθετε ως μάρτυρας.
Στη συνέχεια κατέθεσε ο Χρ. Κογκούλης ο οποίος ανέμενε να παραλάβει εκείνο το βράδυ στις μία παρά τέταρτο μετά τα μεσάνυχτα μία παλέτα με 1000 κιλά ροδάκινα σε ένα βενζινάδικο μετά την αερογέφυρα, πριν το Ριζόμυλο. Όπως είπε δεν τα παρέλαβε ποτέ και αντιλήφθηκε τι συνέβη, αφού είχε περάσει αρκετή ώρα περιμένοντας, από την μεγάλη κίνηση στο δρόμο με ασθενοφόρα και αστυνομικά αυτοκίνητα.

Από τους πρώτους που έφθασαν στο σημείο του τροχαίου ήταν και ο Αριστοτέλης Ντάφου χρόνια οδηγός μεγάλου φορτηγού που εξέφρασε την άποψη, βλέποντας τα δύο οχήματα και τα σημάδια στο δρόμο, ότι η νταλίκα μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και χτύπησε το αυτοκίνητο. Και ο μάρτυρας Ζ. Περιστερόπουλος επισήμανε ότι μίλησε με τον οδηγό εκείνο το βράδυ και του είπε ότι δεν είχε συνοδηγό, ενώ ανέφερε ότι έδωσε στον οδηγό το τηλέφωνό του για να καλέσει κάποιον και μετά εκείνος έφυγε.

Επταετής φυλάκιση στον οδηγό της νταλίκας – δολοφόνου στο Ριζόμυλο

Σε ποινή φυλάκισης επτά ετών με δικαίωμα έφεσης, καταδίκασε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Βόλου τον 25χρονο σήμερα οδηγό της νταλίκας – φονιά που παρέσυρε στο θάνατο τον 20χρονο Φίλιππο Καπανιάρη και τις αδελφές Ιωάννα και Κατερίνα Κουτσιαρή 18 και 21 χρονών τον Απρίλιο του 2014 στην παλιά εθνική οδό Βόλου – Λάρισας, μεταξύ Ριζομύλου και Στεφανοβικείου.
Το δικαστήριο μετά από πολύωρη συνεδρίαση (ξεκίνησε στις 11 το πρωί και η απόφαση εκδόθηκε γύρω στις 6 το απόγευμα) κήρυξε ομόφωνα τον κατηγορούμενο ένοχο, σύμφωνα και με την πρόταση που είχε κάνει λίγο νωρίτερα, ο εισαγγελέας της έδρας.
Η ποινή που επιβλήθηκε στο νεαρό οδηγό – ο οποίος δεν παρέστη αυτοπροσώπως στο Δικαστήριο, αλλά διά του συνηγόρου του – ήταν φυλάκιση τεσσάρων ετών για κάθε θάνατο, που κατά συγχώνευση μετατράπηκε σε επτά χρόνια συνολικά, με δικαίωμα έφεσης.
Η απόφαση του Δικαστηρίου ικανοποίησε την πλευρά των συγγενών των αδικοχαμένων παιδιών, αν και από τον δικηγόρο τους, κ. Χριστόφορο Γκλαβένο είχε υποστηριχθεί η άποψη ότι η κατηγορία θα έπρεπε να μετατραπεί σε κακουργηματικού χαρακτήρα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.