Πως ψάχνουν οι χρήστες στην Google

Είναι γεγονός ότι στην ελλάδα η χρήση του διαδυκτίου είναι πλέον ευρέως διαδεδομένη καθώς επίσης και οι χρήσεις του όπως για παράδειγμα τα e-shops. Τα e-shops είναι ιστοσελίδες που έχουν τη δυνατότητα εκτός της προβολής των προιόντων τους, να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις. Πως όμως λειτουργούν στην πραγματικότητα οι αναζητήσεις, οι μηχανές αναζήτησεις και τι μας λένε τα στατιστικά?

Ας υποθέσουμε ότι αναζητούμε ηλιακούς θερμοσίφωνες όπου είναι ένα ενεργειακό προιόν και ανήκει στον κατασκευαστικό κλάδο. Σύμφωνα με τα εργαλεία της Google μπορούμε να δούμε ότι κύριες αναζητήσεις είναι οι εξής: η επιλογή « ηλιακοί θερμοσίφωνες » βρίσκεται στην κορυφή των αναζητήσεων με 8100 αναζητήσεις το μήνα κατά μέσο όρο για το 2015 ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η πλέον εξειδικευμένη αναζήτηση « ηλιακοί θερμοσίφωνες τιμές» με 2900 αναζητήσεις κάθε μήνα για το έτος 2015. Οι υπόλοιπες αναζητήσεις είναι πολύ χαμηλότερης δυναμικής και στοχεύουν είτε στον τόπο εξυπηρέτησης, είτε στην μάρκα. Δηλαδή αναζητήσεις όπως « ηλιακοί θερμοσίφωνες αθήνα» ή « ηλιακοί θερμοσίφωνες esolarshop » και πολλές άλλες, φτάνουν από 20 ως 500 εμφανίσεις το μήνα κατά μέσο όρο.

Αξιόλογο να αναφερθεί είναι το γεγονός ότι στατιστικά οι Έλληνες συνηθίζουν να γράφουν με ελληνικούς χαρακτήρες χωρίς τόνους σε ποσοστό άνω του 95% ενώ σε πολύ μικρό ποσοστό παρατηρείται η γραφή με τόνους ή με λατινικούς χαρακτήρες. Για παράδειγμα η αναζήτηση « ηλιακοί θερμοσίφωνες τιμές » έχει 70 αναζητήσεις το μήνα ενώ η ίδια αναζήτηση χωρίς τόνους έχει 2900 αναζητήσεις το μήνα και η ίδια αναζήτηση με λατινικούς χαρακτήρες έχει ελάχιστες αναζητήσεις. Το ίδιο ισχύει και με την αναζήτηση « ηλιακοί θερμοσίφωνες αθήνα » με πολύ μικρότερους αριθμούς αναζητήσεων.

Η Google λοιπόν ανάλογα με τον όγκο αναζητήσεων ρυθμίζει τις εμφανίσεις επιλογών κατά την πληκτρολόγηση μιας αναζήτησης με σειρά ανάλογη των αναζητήσεων. Πληκτρολογώντας λοιπόν ηλιακοί θερ…, η google εμφανίζει τις 5-10 προτεινόμενες επιλογές της ανάλογα με τον όγκο αναζητήσεων και έχει με σειρά προτεραιότητας όπως ηλιακοί θερμοσίφωνες, ηλιακοί θερμοσίφωνες τιμές και ενδεχομένως στις τελευταίες θέσεις ηλιακοί θερμοσίφωνες αθήνα (μπορεί και όχι).

Τέλος θα πρέπει να επισημάνουμε ότι όπως και τα υπόλοιπα sites έτσι και η Google λειτουργεί με κάποιο κώδικα που επεξεργάζεται δεδομένα μέσω εντολών. Είναι λοιπόν εφικτό το site μας να είναι προσαρμοσμένο κατάλληλα ώστε να μπορεί να διαβαστεί από την Google στα σημεία που θέλουμε να επικεντρωθούμε και να έχουμε μοναδικά αποτελέσματα μετά από μια εξειδικευμένη μελέτη.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.