Πρόταση αυτοδιαχείρισης του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου

Όπως και δημιουργία «Οργανισμού Τουριστικής Προβολής της Θεσσαλίας», τέθηκαν στην τουριστική ενότητα της Διημερίδας

Στο αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, για το οποίο τόνισε ότι είναι μονόδρομος η συνέργεια όλων, που είναι απαραίτητη για την αξιοποίηση της υποδομής προσβασιμότητας, αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος Κώστας Λεβέντης, που μίλησε στην ενότητα τουρισμός, της Διημερίδας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, που οργάνωσε ο «Όμιλος Καρεκλίδη». Όπως ανέφερε, ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων, ενώ πρότεινε αυτοδιαχείριση του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου και δημιουργία Οργανισμού Τουριστικής Προβολής της Θεσσαλίας.

Αφού αναφέρθηκε στην αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων, στη βάση της πολιτικής της προηγούμενης κυβέρνησης και στον διαγωνισμό που έγινε στις 10 Οκτωβρίου με συμμετοχή έξι επενδυτικών σχημάτων, τόνισε ότι τελικά ανακηρύχτηκε στα μέσα Νοεμβρίου 2014 με προσφορά 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, η κοινοπραξία FRAPORTAG (μέτοχοι της οποίας είναι κατά 30% το κρατίδιο του Εσεν και 20% ο δήμος Φρανκφούρτης) – SLENTEL Ltd (στην οποία μετέχει ο Όμιλος Κοπελούζου), για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Ο κ. Λεβέντης, τόνισε ότι σύμφωνα με τις συμβάσεις παραχώρησης, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 40 ετών με δυνατότητα επέκτασης επιπλέον 10, ενώ ως «αντάλλαγμα» οφείλει να προχωρήσει σε επενδύσεις για την αναβάθμισή τους ύψους 200-250 εκατ. ευρώ εντός της πρώτης τετραετίας.
Σημειώνεται ότι τα 14 αεροδρόμια έχουν διαιρεθεί σε δύο ομάδες, με την πρώτη να περιλαμβάνει αυτά, σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο και Καβάλα και τη δεύτερη ομάδα τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου, ενώ το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου δεν ορίσθηκε σε συγκεκριμένη ομάδα, αλλά υπήρξε η δυνατότητα να επιλεγεί από τους αναδόχους στην μία η στην άλλη ομάδα.

«Στα αζήτητα η Ν. Αγχίαλος»
«Το αποτέλεσμα για το δικό μας αεροδρόμιο, αυτό της Νέας Αγχιάλου, παραμένει στα αζήτητα… με το προηγούμενο καθεστώς, ενώ στην απίθανη περίπτωση ακύρωσης του διαγωνισμού και η υπαναχώρηση στην προηγούμενη κατάσταση δεν θα ωφελήσει την Νέα Αγχίαλο αφού η λειτουργία του είναι στον αυτόματο «αδιάφορο» πιλότο της Υ.Π.Α.», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κώστας Λεβέντης.
Όπως ανέφερε, η λειτουργία του σημερινού αερολιμένα σε μία υπερσύγχρονη υποδομή είναι εντελώς περιστασιακή από πλευράς επιβατικής κίνησης, με αποτέλεσμα οι αποδόσεις του να είναι ανάλογες με την ένταξη των Tour Operator στα προγράμματα διακοπών τους, τουριστικών προορισμών της περιοχής.
Οι βασικοί «πελάτες» του Αεροδρομίου, υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος του Ξ.Ε.Ε., είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία και όπως αυτή εκφράζεται με το επιχειρείν της στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Ελλάδος με αναλογική συμμετοχή αποδεσμευμένων πτήσεων σε μικρό επίπεδο που έγινε ακόμη μικρότερο με την αποχώρηση της Low Cost Ryanair.

Παραγωγικό αεροδρόμιο, μόνο με …
περισσότερες από 100.000 αφίξεις

Ο κ. Λεβέντης, ανέφερε ότι για φέτος έχουν δρομολογηθεί στο αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου πτήσεις 10 αεροπορικών εταιριών, που μεταφέρουν επιβάτες που καλύπτουν περίπου το 25-30% για την περιοχή της Εύβοιας και το υπόλοιπο 70-75% στην περιοχή της χερσαίας Μαγνησίας.
Απ’ αυτούς περίπου 4000-4500 επιβάτες, έχουν προορισμό την Εύβοια, ενώ οι υπόλοιποι επιβάτες που απομένουν από τους 20.000 περίπου επιβάτες, συμπληρώνουν το σύνολο των επιβατών, έχουν προορισμό τη χερσαία Μαγνησία. Ο αντιπρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. ανέφερε ότι η προσέγγιση του Αεροδρόμιου της Νέας Αγχιάλου ως προς την μελλοντική ανάπτυξη του , έχει φθάσει στο επικίνδυνο σημείο της λειτουργίας, αφού το σύνολο των επιβατών, δεν καλύπτει ούτε το ελάχιστο των επιβατών που ένα αεροδρόμιο είναι παραγωγικό για την ευρύτερη περιοχή, ξεπερνώντας τις 100.000 αφίξεις.
Εκτίμησε δε, ότι η προώθηση της επιλογής του Αεροδρομίου ως υποδομή προς εκμετάλλευση, είναι το ζητούμενο που πρέπει να μας προβληματίσει για το μέλλον, λαμβάνοντας εδώ και τώρα αποφάσεις ως τοπική κοινωνία και πρόσθεσε ότι η διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος σε σχέση με το προφίλ των ξενοδοχειακών υποδομών που είναι διασπαρμένες με μικρές δυναμικότητες, είναι αδυναμία για την δημιουργία προγραμμάτων των tour operator.

Ο Τουρισμός είναι υπόθεση όλων
Ο κ. Λεβέντης τόνισε ότι ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων και όχι μόνο της Περιφέρειας Θεσσαλίας και πρότεινε να επιχειρηθεί ουσιαστική θεματική προσέγγιση στην πράξη, σε επίπεδο φορέων της Περιφέρειας, η οποία και θα άλλαζε τα δεδομένα της Θεσσαλίας, καθώς υπάρχουν δυσκολίες στη διαμόρφωση μιας διαφορετικής προσέγγισης του δυνητικού επισκέπτη για κάθε τουριστικό προορισμό της Θεσσαλίας.
Όπως ανέφερε, η κρίση, μέσα από τη δραματική μείωση των δαπανών για προβολή, οδήγησε στην ορθολογική διαχείριση των πόρων η οποία οδηγεί σε μονόδρομο για συνέργεια όλων μαζί των εμπλεκομένων, ενώ έκανε λόγο για κύτταρο των πρωτοβουλιών που ανέλαβε η ατμομηχανή του τουρισμού, που είναι η Μαγνησία και που θα έπρεπε να είχαν αγκαλιαστεί από όλη την Θεσσαλία. Ο κ. Λεβέντης τόνισε ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας δεν μπορεί να είναι ο μοναδικός Φορέας που στηρίζει την προβολή της περιοχής και μόνο ορισμένοι να συνθέτουν την συνέργεια και να προσπαθούν να διαφημίσουν την Περιοχή σταθερά συνδράμοντας το τελευταίο χρονικό διάστημα (Δήμος Βόλου ,Δήμος Ζαγοράς Μουρεσίου, Δήμος Σκιάθου και Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας).

Αυτοδιαχείριση του αεροδρομίου
Ο κ. Λεβέντης πρότεινε αυτοδιαχείριση του Αεροδρομίου Νέας Αγχίαλου από την Περιφέρεια Θεσσαλίας ή από ένα μικτό σχήμα Κράτους και Περιφερειακών – τοπικών Φορέων, με την προϋπόθεση ανάληψης του managment προώθησης και προβολής του ιδίου του Αεροδρομίου με άλλα περιφερειακά αεροδρόμια και με αεροπορικές εταιρείες γραμμών low cost σε συνδυασμό στήριξης της προβολής της περιοχής μας.
Ακόμη, πρότεινε τη δημιουργία «Φορέα τουριστικής προβολής σε Θεσσαλικό Επίπεδο» ο οποίος θα διαχειρισθεί όλους τους διαθέσιμους πόρους κάτω από έναν συντονισμό εξειδικευμένου manager, ο οποίος θα συνθέσει το τουριστικό προφίλ και τις αγορές που μπορούμε να αξιοποιήσουμε. Πρόκειται για μια πρακτική που ακολουθούν οι σύγχρονοι τουριστικοί προορισμοί με μετρήσιμα αποτελέσματα.
Καταλήγοντας ο Κ. Λεβέντης ανέφερε ότι τα εργαλεία για τα επόμενα βήματα πρέπει να είναι ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής της Θεσσαλίας και η αυτοδιαχείριση του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου, με πόρους που θα είναι άμεσα ανταποδοτικοί και θα συγκεντρωθούν από Περιφερειακές δομές, Τοπικές δομές τουρισμού, Πολιτισμού, επαγγελματικούς και συνδικαλιστικούς φορείς, τοπικά Επιμελητήρια, Πιστωτικά ιδρύματα και εταιρίες που έχουν άμεσα και έμμεσα αποτελέσματα από την δραστηριότητα του τουρισμού.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.