«Μαθησιακές δυσκολίες και τεχνικές αντιμετώπισής τους»

Στο πλαίσιο της «3ης Ενδοσχολικής Επιμόρφωση» στο Βαρνάλειο

Μετά το πέρας της σχολικής γιορτής στις 17 Νοεμβρίου 2016 και στην αίθουσα του διδακτικού προσωπικού του «Βαρνάλειου» Δημοτικού Σχολείου Νέας Αγχιάλου, πραγματοποιήθηκε σεμινάριο, με εισηγήτρια την εκπαιδευτικό του τμήματος ένταξης του σχολείου κα Αγγελούκου Ελίνα, που αφορούσε τις μαθησιακές δυσκολίες και τις τεχνικές αντιμετώπισής τους. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «ο Δ/ντης κος Τσέλιος Ηρακλής, προλογίζοντας τόνισε πως η ανατροφοδότηση των γνώσεων μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης βοηθά στην βελτίωση της κατάρτισης των εκπαιδευτικών η οποία αποτελεί βασική προτεραιότητα για τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης. Άλλωστε είναι γνωστό ότι το σχολείο μας έχει δεσμευτεί να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τις παρεχόμενες εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Σύσσωμος ο Σύλλογος Διδασκόντων παρακολούθησε το σεμινάριο, με μεγάλο ενδιαφέρον.
Στόχος του σεμιναρίου ήταν η εκμάθηση τεχνικών για την ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, τη βελτίωση και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη στο σχολείο, όπως και την αντίστοιχη προς τις δυνατότητές τους ένταξη στην κοινωνική ζωή.
Αναλυτικότερα, οι συνάδελφοι ενημερώθηκαν για τις ενδείξεις μαθησιακών δυσκολιών και γνώρισαν τεχνικές αντιμετώπισής τους, τόσο στο θέμα της ανάγνωσης και της γραφής όσο και σε πράξεις μαθηματικών.
Κατέστη για άλλη μια φορά φανερό ότι ειδική και γενική αγωγή, όταν συνεργάζονται παράγουν εκπληκτικά αποτελέσματα. Γι’ αυτό και οι καινοτόμες δράσεις καλό είναι να γίνονται γνωστές και να εφαρμόζονται.
Ενδείξεις μαθησιακών δυσκολιών
Λίστες για τους δασκάλους προκειμένου να σημειώνουν τι παρατηρούν από μια σειρά τυπικών ενδείξεων μαθησιακών δυσκολιών τόσο στο γλωσσικό μάθημα όσο και στα μαθηματικά.
Ανάγνωση
Α. Παρουσιάστηκε το πρόγραμμα, που έχει επιμεληθεί η κ. Φλωράτου, το οποίο χορηγείται στους μαθητές και στις μαθήτριες για την υποβοήθησή τους ώστε να επιτύχουν σωστή και γρήγορη ανάγνωση.
Β. Παρουσιάστηκαν τεχνικές χρωματισμού της φωνής και στάσης στα σημεία στίξης κατά την ανάγνωση κειμένου.
Γραπτός λόγος
Α. Παρουσιάστηκε μια τεχνική για το ξεκαθάρισμα σε επίπεδο συλλαβής, λέξεων και πρότασης με φωνολογικές ασκήσεις. Η «Μπάμπουσκα», η γνωστή ρώσικη κούκλα αξιοποιείται ως διδακτικό εργαλείο και αποδεικνύεται πολύτιμος βοηθός.
Β. Πρόγραμμα ορθογραφίας με υποστηρικτικό υλικό τοίχου, βασισμένο στην χρήση «βελ κρο».
Μαθηματικά
Α. Παρουσιάστηκε μια τεχνική κατά την οποία το σχέδιο και το χρώμα βοηθούν στην βήμα – βήμα επίλυση της πρόσθεσης και της αφαίρεσης.
Β. Έγινε παρουσίαση μιας μεθόδου για την εκμάθηση του πολλαπλασιασμού με την αξιοποίηση του «βέλκρο» και εργασία στον τοίχο.
Μέσα από την εισήγηση της κας Αγγελούκου και τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών που παρακολούθησαν το σεμινάριο, κατέστη σαφές πως η εφαρμογή ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων όπως και η προσαρμογή του εκπαιδευτικού και διδακτικού υλικού φέρνει άριστα αποτελέσματα.
Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ευχαρίστησαν την κα Αγγελούκου για τη διάθεσή της να μοιραστεί τις γνώσεις και τις εμπειρίες της με τους συναδέλφους της, την συνεχάρηκαν για την εξαιρετική της παρουσίαση επιβραβεύοντάς την με ένα θερμό χειροκρότημα!»

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.