Εξηγήσεις για την ιππήλατη άμαξα στην παραλία του Βόλου

Από τον Πρόεδρο & Δ/νων Σύμβουλο του ΟΛΒ Θρασύβουλο Σταυριδόπουλο

Αναφορικά με τα όσα σχετίζονται με την κυκλοφορία τουριστικής ιππήλατης άμαξας στην παραλία του Βόλου και προς αποκατάσταση της αλήθειας και της ορθής ενημέρωσης του σοβαρού αναγνωστικού κοινού επιθυμούμε να επισημάνουμε ότι το θέμα αυτό δεν αποτελεί αρμοδιότητα του Οργανισμού Λιμένα Βόλου. Για τους λόγους αυτούς επισημαίνουμε τα εξής:

i. Η «κυκλοφορία» ιππήλατης τουριστικής άμαξας στην παραλιακή οδό δεν είναι επιτρεπόμενη στο πεζοδρομημένο κομμάτι από την οδό Τοπάλη μέχρι την πλατεία Ιερού Ναού Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης, καθώς το συγκεκριμένο αυτό τμήμα είναι χαρακτηρισμένο πεζόδρομος, χωρίς άλλη χρήση (όπως π.χ. ήπια κυκλοφορία οχημάτων, αμαξιδίων, ποδηλάτων, τουριστικών αμαξών κλπ) με εγκεκριμένη αρμοδίως απόφαση (την αριθμ. 205/2005) του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, έπειτα από σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων του Δήμου Βόλου. Συνεπώς, και σύμφωνα με τον αντίστοιχο ορισμό του Κ.Ο.Κ. για τους πεζοδρόμους, δεν επιτρέπεται η κίνηση κανενός οχήματος μέσα σε αυτούς παρά μόνο αν έχει προβλεφθεί στην Απόφαση.

ii. Η «κυκλοφορία» ιππήλατης τουριστικής άμαξας στην παραλιακή οδό, εφόσον γίνεται για τουριστικούς λόγους και έναντι κομίστρου, αποτελεί οικονομική δραστηριότητα και εμπίπτει εννοιολογικά στην κατηγορία των ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων που συμπεριλαμβάνεται στην ευρύτερη έννοια της άσκησης υπαίθριου εμπορίου εντός της χερσαίας ζώνης λιμένα και για την αδειοδότησή της υφίστανται συγκεκριμένες προβλέψεις από την ισχύουσα νομοθεσία. Η «κυκλοφορία» της ιππήλατης τουριστικής άμαξας στην παραλιακή οδό θα πρέπει συνεπώς να είναι εφικτή από τροχαίας άποψης (να μη δημιουργεί προβλήματα στην κίνηση των λοιπών οχημάτων) και συμβατή με την ισχύουσα νομοθεσία (Κ.Ο.Κ. και αδειοδότησης της άσκησης υπαίθριου εμπορίου στη ζώνη λιμένα).

iii. Όσον αφορά την αδειοδότηση της δραστηριότητας ιππήλατης άμαξας στο υπόλοιπο τμήμα της παραλιακής οδού Αργοναυτών, δηλαδή στο μη πεζοδρομημένο κομμάτι για το οποίο ο Οργανισμός είναι αρμόδιος, το Διοικητικό Συμβούλιο, μετά από παραίνεση και παρότρυνση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Άσκησης Υπαίθριου Εμπορίου, η οποία αποτελείται από εκπροσώπους διαφόρων φορέων της πόλης και συνεκτιμώντας την άποψη του Υπουργείου Ναυτιλίας που εποπτεύει τη λειτουργία του Οργανισμού, θεσμοθέτησε την αδειοδότηση της δραστηριότητας αυτής για μία τουριστική ιππήλατη άμαξα με την απόφαση 3551/2016 και προχώρησε στην προκήρυξη πλειοδοτικού διαγωνισμού για την ανάδειξη του δικαιούχου αυτής της άδειας για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών με ελάχιστη προσφορά το ποσό των χιλίων εξακοσίων τριάντα ευρώ (1.630,00 €) συν Φ.Π.Α. Στο διαγωνισμό αυτό δεν προήλθε κανείς ενδιαφερόμενος.

iv. Δεν παραλείπουμε να υπενθυμίσουμε και ότι υφίστανται σαφώς θέματα ασφάλειας στην μικτή κίνηση πεζών και οποιασδήποτε μορφής ιππήλατων αμαξιδίων και υπενθυμίζουμε ατυχέστατο συμβάν που έλαβε χώρα στο παρελθόν, στο παραλιακό κρηπίδωμα στην νοητή προέκταση της οδού Φιλελλήνων περίπου, με συνέπεια τον πνιγμό του αλόγου που χρησιμοποιούνταν για την έλξη τουριστικής άμαξα, που αυθαίρετα κινούνταν στο χώρο.

Είναι σαφές ότι η όποια αρνητική κριτική ασκείται σε βάρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου είναι απολύτως άδικη και άσχετη με την πραγματικότητα δεδομένου ότι τις ρυθμίσεις για το είδος της πεζοδρόμησης δεν τις έχει αποφασίσει ο Οργανισμός. Επίσης, για τα θέματα της βελτίωσης τουριστικού προϊόντος της πόλης και τη σημασία της ύπαρξης και δραστηριοποίησης ιππήλατων αμαξών για τουριστικούς λόγους, ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου κάνει γνωστό στους «ενδιαφερόμενους» για το «καλό της πόλης» και την ανάπτυξη του τουρισμού να αναρωτηθούν γιατί από το 2005 και μετά κανείς δεν έχει μεριμνήσει για την τροποποίηση ή κατά οποιοδήποτε τρόπο βελτίωση της συγκεκριμένης Απόφασης, όπως επίσης συνιστούμε στους δήθεν σταυροφόρους της τουριστικής ανάπτυξης να αντιληφθούν ότι έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί οι εποχές που δραστηριότητες που σχετίζονται με οποιοδήποτε κόμιστρο είναι δυνατόν να πραγματοποιούνται χωρίς αδειοδότηση και φορολόγηση. Βεβαίως, ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου δεν έχει να αποκομίσει κανένα κέρδος από την δραστηριότητα αυτή ούτε βεβαίως θα συνεισφέρει στη λειτουργία και στην κερδοφορία του Οργανισμού το ποσό των € 1.630,00 (δηλαδή 800 ευρώ το χρόνο!!!). Αντί υποδείξεων, λοιπόν, του ύφους και του στυλ τι γίνεται σε άλλες πόλεις του εσωτερικού ή του εξωτερικού, καλό θα είναι να πληροφορηθούν ότι τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, οι δραστηριότητες αυτές πραγματοποιούνται με καθεστώς που προβλέπει τους επιτρεπόμενους χώρους κίνησης, τις επιτρεπόμενες ώρες και κάθε τι που αφορά τη φορολόγηση της δραστηριότητας αυτής.

Πέραν όλων των ανωτέρω, η Ο.Λ.Β. Α.Ε. έχει πρόσφατα ενημερώσει προφορικά τον εκτελούντα χρέη Δημάρχου κ. Θεοδώρου για την αναγκαιότητα της τροποποίησης της συγκεκριμένης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Βόλου προκειμένου τέτοιες δραστηριότητες που σχετίζονται με το τουριστικό προϊόν της πόλης (π.χ. ιππήλατα αμαξίδια, τετράτροχα ποδήλατα) να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορούν υπό ασφαλείς όρους στον πεζόδρομο της Αργοναυτών, εφόσον η πόλη το επιθυμεί.

Η Ο.Λ.Β. Α.Ε. σε κάθε περίπτωση έχει αποδεδειγμένα συνδράμει στο τουριστικό προϊόν της πόλης και κάθε δραστηριότητα που μπορεί να συμβάλλει σε αυτή την προσπάθεια, προτιθέμεθα να την υποστηρίξουμε, εφ’ όσον είναι νομίμως αδειοδοτημένη.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.