κυκλο – φ – οριακα

Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Την ώρα που διαβάζονται αυτές οι γραμμές ο Βόλος έχει μπει σε μία ακόμη εορταστική περίοδο με εναρκτήριους υπερ-καλλιτέχνες, με καταθλιπτικούς μπλε ουρανούς, με την Αργώ-καραγκιοζάκι στη στεριά και με «το πρώτο στην Ευρώπη instagramικό πάρκο» – τι σημαίνει αυτός ο τόσο βαρύγδουπος χαρακτηρισμός θα σας εξηγήσω όταν το επισκεφθώ επισταμένως. Εγώ για μία ακόμη φορά δεν συμμετείχα στους εναρκτήριους πανηγυρισμούς.
Το λοιπόν, Καλημέρα Συμπολίτες και απανταχού ανα-γνώστες/-γνώστριες. Ήρθε και ο χειμώνας που όλοι εναγωνίως περιμέναμε, χιόνισε στο Βουνό μας – κατακαημένες υποδομές, μετά τους Δανιήλ, Ηλία και λοιπούς συγγενείς (τρέχοντα ονοματάκια είναι Oliver και Bettina και έχει ο Θεός ονόματα και ο καιρός γυρίσματα), σε λίγο θα χιονίσει και στις τσέπες μας, όταν τα διάφορα καύσιμα θα θυσιάζονται στον βωμό της ευ-δαιμονίας μας. Και ο τουρισμός στο Βουνό, καθώς λεν αυτοί που ξέρουν, δεν πάει πολύ καλά, κι ο καλός μας Δήμος, για να τον ενισχύσει, εξέδωσε διαφημιστικό φυλλάδιο για τα «Τσιπουράδικα του Βόλου», λαμπάκια, λουλουδάκια, τσιπουράκια, το τρίπτυχο της επιτυχίας του 27,9%.
Όμως πέρα από «πλάκα», πολιτικές αντιπαραθέσεις και αντιπαλότητες, η πόλη μας φαίνεται ότι βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα στο βασικό στοιχείο της ύπαρξής της: το Λιμάνι – Βόλος χωρίς λιμάνι δεν νοείται, δεν υπάρχει. Κι αυτή τη στιγμή όλες οι αναφορές δείχνουν ότι υπάρχει πρόβλημα, και μάλιστα σοβαρό. Το οποίο προέρχεται από τις δύο πλημμυρικές καταστάσεις του Σεπτεμβρίου, καθώς τα φερτά υλικά που κατέβασαν ο Κραυσίδωνας και ο Ξηριάς κατέληξαν στον πυθμένα του Λιμανιού και ανέβασαν την στάθμη του σε κάποια κρίσιμα σημεία στους διαύλους και στους προβλήτες κατά 2,0-2,5 μέτρα! Πράγμα που σημαίνει ότι πολλά πλοία, εμπορικά και επιβατικά (κρουαζιερόπλοια και λοιπά), που έχουν συγκεκριμένο βύθισμα, ακόμη και αλιευτικά στην Ιχθυόσκαλα, δεν μπορούν, πλέον, να προσεγγίσουν. Πράγμα που σημαίνει παραπέρα ότι πρέπει να γίνει εκβάθυνση, βυθοκόρηση, και να απομακρυνθούν, αν διάβασα καλά το νούμερο, περίπου 760.000 κυβικά μέτρα λάσπης – να απομακρυνθούν και να πάνε πού; Πρόβλημα. Περιβαλλοντικό και οικονομικό. Χώρια που πίσω απ’ την κουρτίνα παραμονεύει ο «επενδυτής», που αδημονεί να αποκτήσει την ιδιοκτησία – ενδόμυχα κάνω κάποιες αμαρτωλές σκέψεις, τις οποίες όμως δεν επιτρέπεται να κάνω… εξώμυχα.
Και ουδείς, φυσικά, έχει απαντήσει στο ερώτημα τι όφελος θα έχει η πόλη μας από αυτό το ξεπούλημα αυτής της βασικής υποδομής της για 50 ψωροεκατομμύρια… Όπως επίσης ουδείς απαντά στο γιατί αυτή η τιμωριτική επιταγή των δανειστών της τρόικας για ιδιωτικοποίηση της περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου μέσω ΤΑΙΠΕΔ, υπαρταμείου και λοιπών απαράδεκτων τοκογλυφικών επιβολών δεν έχει ακυρωθεί τώρα πια, που η κυβέρνηση σχεδόν καθημερινά πανηγυρίζει και διατυμπανίζει εδώ και στα διεθνή φόρα την πλήρη ανάκαμψη και την υποδειγματική σταθερότητα της ελληνικής οικονομίας, τις συνεχείς ανόδους των επενδυτικών βαθμίδων, τα τεράστια μαξιλάρια, παπλώματα και λοιπά προστατευτικά διαθέσιμα δια την απόλυτον ευημερίαν του Ελληνικού Λαού. Γιατί; Και μιας που βρεθήκαμε σ’ αυτό το θέμα, 15 εκατ. αποζημίωση ζητά η ιταλική Hellenic Train Α.Ε. (μέλος της ιταλικής κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων Ferrovia Dello Stato Italiane), η οποία λειτουργεί τα ελληνικά τραίνα, λόγω των ζημιών που υπέστη από τις πλημμύρες το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο ανήκει στον ελληνικό ΟΣΕ, με αποτέλεσμα να μην διεξάγονται δρομολόγια, και η καλή Hellenic Train να έχει διαφυγόντα κέρδη. Πιθανότατα στα απλά ελληνικά αυτό να ονομάζεται «εμ! κερατάς, εμ! δαρμένος». Κι αν ήταν στο Λιμάνι μας ήδη ο «επενδυτής» και χρειαζόταν αυτή η βυθοκόρηση ποιος νομίζετε ότι θα την πλήρωνε, καθώς ο δύστυχος ιδιώτης θα είχε ομοίως διαφυγόντα κέρδη…
Ζούμε απίστευτες καταστάσεις, το έχουμε ξαναγράψει, συμπολίτες. Αλλά είμαστε δύναμη σταθερότητας.
Και μέσα σ’ όλα αυτά βγήκε ο Άρχοντας σε μία από τις καθημερινές του συνεντεύξεις και «ανακοίνωσε» την ευγενή πρόθεσή του να κατεδαφίσει το Εθνικό Στάδιο Βόλου και στην θέση του, δίπλα στον καταπράσινο λόφο της Γορίτσας, να φτιάξει ένα «μητροπολιτικό πάρκο» (αμφιβάλλω βαρέως αν γνωρίζει τι ‘ν τούτο…), όπως «του ζήτησαν κάτοικοι της περιοχής» (αυτό κι αν το αμφισβητώ…). Στα προηγούμενα κυκλο-φ-οριακα έγραψα λίγη Ιστορία, σήμερα μόνο ένα συμπλήρωμα (υπάρχουν κι άλλα, από το 2008 και μετά, αν παραστεί ανάγκη θα δημοσιευτούν κι αυτά). Οι ακριβείς πληροφορίες μου λένε ότι στις θητείες του Άρχοντα ο Δήμος Βόλου έχει λάβει 2.300.000 ευρώ για την συντήρηση του Εθνικού Σταδίου (600.000 για τον χλοοτάπητα και 1.700.000 για κερκίδες, πυλώνες κλπ. Πού πήγαν αυτά τα λεφτά; Γιατί δεν έγιναν τα έργα που έπρεπε να γίνουν, κι αφέθηκε το Στάδιο «Τάκης Συνετόπουλος» να ρημάξει; Γιατί, τι συνέβη; Πιστεύω ότι κάποιος πρέπει να ψάξει τις αιτίες αυτής της εγκατάλειψης και την πορεία αυτών των χρημάτων…
Σοβαρή κατολίσθηση βράχων στον δρόμο για Νέα Αγχίαλο, που έσπασε και τα συρμάτινα δίχτυα στο σημείο. Ήδη οι βράχοι αποκομίστηκαν όμως το δίχτυ θα περιμένει, φαντάζομαι, νέα πίστωση και νέα εργολαβία. Άρα προσοχή μεγάλη σε όσους κινούνται προς Ν.Αγχίαλο. Τα εδάφη, όταν αρχίζουν να μετα-κινούνται δύσκολα σταματούν, καθώς πρέπει, συνήθως, να φύγει μια μεγάλη σαθρή επιφανειακή στρώση πριν σταθεροποιηθούν. Προσοχή!
Δύο επισημάνσεις: α) πλησιάζουν οι μέρες για ένα παλλαϊκό, βροντερό ΟΧΙ στην εγκατάσταση LNG στον Παγασητικό Κόλπο, ανήμερα της Αγίας Άννας και β) πλησιάζουν Χριστούγεννα. Σας αγαπώ ανεπιστρεπτί, γεια σας.
Στην φωτογραφία, ο τοίχος τα λέει όλα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.