Όνειρο παραμένει το Αθήνα-Θεσσαλονίκη με το τρένο σε 3 ώρες και 15 λεπτά

Παραιτήθηκε ο πρόεδρος της επιτροπής των έργων ασφάλειας

Γράφει ο Γιάννης Αντωνιάδης*

Στις 30 Μαρτίου του 2021 η ΕΡΓΟΣΕ ανακοίνωνε με τυμπανοκρουσίες την υπογραφή πρόσθετης σύμβασης για τη ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, υπογραμμίζοντας ότι “με την ολοκλήρωση των έργων, ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο θα μειωθεί στις 3 ώρες και 15 λεπτά»
Όμως έναν χρόνο μετά όχι μόνο δεν υπήρξε πρόοδος στα έργα, αλλά με επιστολή του παραιτείται, στις αρχές Μαΐου 2022, ο πρόεδρος της επιτροπής που είναι αρμόδια για την εγκατάσταση του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου των τρένων ETCS (European Control Train System), καταγγέλλοντας κακοδιαχείριση, καθυστερήσεις και μείζονα ζητήματα ασφάλειας κυκλοφορίας των τρένων.
Οι κοινοπραξίες που ανέλαβαν την υλοποίηση των συμβάσεων 717 και 10005, προκειμένου να αυξηθεί η ταχύτητα κυκλοφορίας των συρμών και το ταξίδι με το τρένο να γίνει συντομότερο και πιο ασφαλές, «κατάφεραν» να εκτινάξουν τους αρχικούς προϋπολογισμούς κατά 13,3 και 8,7 εκατ. ευρώ. αντίστοιχα. Αξιοσημείωτη είναι και η μεγάλη διάρκεια των έργων που έχουν ξεκινήσει από το 2014.
Στην επιστολή του ο πρόσφατα παραιτηθείς πρόεδρος κ. Χρήστος Κατσιούλης
• Καταγγέλλει καθυστερήσεις, μη τήρηση φυσικού αντικειμένου και κακοδιαχείριση συμβάσεων, που αφορούν έργα σηματοδότησης και ασφάλειας των γραμμών.
• Εκφράζει τη διαφωνία του για ενέργειες του Οργανισμού επί θεμάτων ανάταξης των γραμμών.
• Δηλώνει την αμφιβολία του για τη γνώση των αρμοδίων σε ζητήματα λειτουργίας εξειδικευμένων συστημάτων.
• Καταγράφει την ημιτελή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου.
ενώ καταγγέλλει χαρακτηριστικά ότι υφίσταται συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου στο οποίο θα γίνεται «κυκλοφορία τρένων […] με 200 km/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».
Οι κύριοι Κ. Μητσοτάκη και Κ. Καραμανλή παραμένουν έκθετοι μετά τις καταγγελίες του προέδρου για τα συστήματα ασφαλείας, καθώς η καταστροφική και επικίνδυνη πολιτική τους έχει υποβαθμίσει το τρένο και τις υπηρεσίες του και δημιουργεί ‘εκπτώσεις’ στην ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.

*Πολιτικός Μηχανικός – Συνταξιούχος σιδηροδρομικός
Πρώην Στέλεχος του ΟΣΕ και του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.