Συμπληρώθηκε το Ν/διο για την Παιδεία

Του Χρήστου Μαυρομμάτη

Μέσα σε ένα εξάμηνο, η Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη και η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως , συμπλήρωσε το Ν/διο για την παιδεία , που υπερψηφίστηκε μόνο από τη Νέα Δημοκρατία και επί της αρχής και από την Ελληνική Λύση. Τα άλλα τέσσερα κόμματα το καταψήφισαν, αφού όλες οι εκπαιδευτικές κοινότητες, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛ, Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι , Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής, Σύλλογοι Γονέων και κηδεμόνων κ.α. , ήταν αντίθετοι με το πνεύμα και το γράμμα του Ν/δίου.
Το Υπουργείο Παιδείας και η κ. Κεραμέως ισχυρίζεται ότι προέβη στην αναμόρφωση της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, εξ αιτίας του ασφυκτικού εναγκαλισμού και συγκεντρωτικής λειτουργίας των Ιδιωτικών Σχολείων από το Δημόσιο, υπήρχε αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, περιορισμός στις δυνατότητες επί πλέον απασχολήσεις των Εκπαιδευτικών και περιορισμοί στη χρήση εγκαταστάσεων.
Εισάγεται σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, της σχολικής μονάδας και των διδασκόντων εκπαιδευτικών, ενώ παρέχεται η δυνατότητα να διαχειριστεί με μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία το ανθρώπινο εκπαιδευτικό δυναμικό, προς όφελος της εκπαίδευσης, να απομακρύνει ακατάλληλους εκπαιδευτικούς , όποτε θέλει ο ιδιοκτήτης. Παρέχει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να ορίζει τον Διευθυντή και υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας, να καθορίζει τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου, χωρίς έλεγχο από ηγετικούς παράγοντες του δημοσίου και να έχει τη δυνατότητα να απασχολεί το εκπαιδευτικό προσωπικό με τα παιδιά σε απογευματινές δραστηριότητες , ακόμη και τα Σαββατοκύριακα και τους θερινούς μήνες. Δηλαδή , να κάνει ότι θέλει, χωρίς κανόνες και κοινό πρόγραμμα Εκπαίδευσης. Αυταρχισμός ,ανεξαρτησία και εις το έπακρον ασυδοσία.
Γι’ αυτό υπήρξε σφοδρή αντίδραση, τόσο από τα κόμματα της αντιπολιτεύσεως , όσο και από όλη την εκπαιδευτική Κοινότητα, όπως είπαμε. Υπερψηφίστηκε , όμως επί της αρχής, από το κόμμα της Ελληνικής Λύσης , αν και ο αμφιλεγόμενος κ. Βελόπουλος, αφού κατακεραύνωσε το Ν/διο της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως, στο τέλος ανερυθρίαστα το υπερψήφισε.
Από τις αντιθέσεις , που συγκεντρώσαμε, παρακολουθώντας όλη τη διαδικασία της συζήτησης στη Βουλή, διαπιστώσαμε ότι οι αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα είναι καθολικές. Οι ιδιοκτήτες των Ιδιωτικών σχολείων επιλέγουν τους Διευθυντές και Υποδιευθυντές και ας μην είναι εκπαιδευτικοί. Θεωρούν τά Ιδιωτικά σχολεία επιχειρήσεις, που υπάγονται στις διατάξεις των επιχειρήσεων, που αποβλέπουν μόνο στο κέρδος. Την εκπαίδευση την κατευθύνουν στην αγορά εργασίας και έτσι την εμπορευματοποιούν. Στα Ιδιωτικά Σχολεία θα έχουν πρόσβαση μόνο οι πλούσιοι και η ΕΛΙΤ της κοινωνίας μας , τα παιδιά των οποίων κυρίως , θα πηγαίνουν έξω να σπουδάζουν και θα μένουν εκεί να εργάζονται, ενώ οι πτωχοί και άξιοι μαθητές, θα σπουδάζουν στην Ελλάδα και θα ψάχνουν να βρουν δουλειά στη χώρα τους και όποια νάναι. Δεν θα διαγωνίζονται επί ίσης όροις στις ανώτερες και ανώτατες Σχολές της χώρας, γιατί άλλοι θα είναι οι κανόνες του δημοσίου και άλλοι των Ιδιωτικών Σχολείων. Εκείνο, όμως, που πραγματοποιεί το Ν/διο για την Ιδιωτική Παιδεία, είναι η εξουδετέρωση των δικαιωμάτων των διδασκόντων καθηγητών και δασκάλων , με το δικαίωμα του ιδιοκτήτη και του Διευθυντού του Σχολείου να απολύει , όταν θέλει, χωρίς καμιά προστασία του εργαζομένου, ακόμη και ενδιάμεσα του σχολικού έτους και μάλιστα με το Ν/διο αυτό, για εκείνους που έχουν διετή σύμβαση εργασίας, δεν θα περιμένουν να λήξη η Σύμβαση, αλλά θα μετατρέπουν τη Σύμβαση σε αορίστου χρόνου , οπότε όταν θέλουν να τους απολύσουν, δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα, τους απολύουν. Δηλαδή, αποφασίζουμε και διατάσουμε.
Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι στη νομοθεσία των εργαζομένων του Υπουργείου Απασχόλησης , η θέση αυτή της Κυβέρνησης , είναι αντίθετη με την προστασία των εργαζομένων και για όλα αυτά το Ν/διο του Υπουργείου Παιδείας γρήγορα θα ακυρωθεί στην πράξη από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας στο μέλλον. Είδομεν.