Κολυνδρίνη: Το ποδηλατοδρόμιο δεν είναι καθαρισμός ρέματος, θέλει γύρω στα τρία χρόνια

Μίλησε στο Ράδιο Ένα 102.5 και τον Γιώργο Καρεκλίδη η Αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας

Το έργο κατασκευής ποδηλατοδρομίου στον Βόλο είναι απαιτητικό και χρειάζεται σοβαρότητα, για να γίνει σωστά, τόνισε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Ράδιο Ένα 102.5 και τον Γιώργο Καρεκλίδη η Αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Σποράδων, Δωροθέα Κολυνδρίνη. Μάλιστα, σημείωσε χαρακτηριστικά πως δεν πρόκειται για ένα ασφαλτικό έργο ή για έναν καθαρισμό ρέματος, πληροφορώντας πως μετά τη δημοπράτησή του, που υπολογίζεται ως το τέλος του τρέχοντος έτους, η κατασκευή του, σύμφωνα με τους μηχανικούς, θα γίνει σε δυόμισι έως τρία χρόνια.

Αναλυτικά οι δηλώσεις της κας Κολυνδρίνη:

Για το αν τα όσα ανέφεραν περί στασιμότητας για το ποδηλατοδρόμιο ο δήμαρχος Βόλου κ. Αχιλλέας Μπέος και ο πρωταθλητής στην ποδηλασία, Χρήστος Βολικάκης, είναι η αλήθεια:  

“Από την πρώτη στιγμή που εκδηλώθηκε ενδιαφέρον κατασκευής ποδηλατοδρομίου στον Βόλο από τον Περιφερειάρχη, αμέσως ξεκίνησαν όλες οι προβλεπόμενες για τα δημόσια έργα διαδικασίες, προκειμένου αυτό να γίνει πράξη. Όπως ξέρετε, μέχρι στιγμής, ο Περιφερειάρχης και η Περιφέρεια Θεσσαλίας ό,τι έργο έχουν προαναγγείλει, το έχουν κάνει.

Έγιναν λοιπόν οι συναντήσεις, οριοθετήθηκε ο χώρος που θα γίνει το ποδηλατοδρόμιο και είναι αλήθεια ότι ο Δήμος Βόλου μας παραχώρησε αμέσως τον χώρο, γιατί αλλιώς δε θα μπορούσε να γίνει μελέτη. Στη συνέχεια ξεκίνησε η διερεύνηση ενός μελετητικού γραφείου, που να έχει εμπειρία, γιατί το έργο αυτό είναι αρκετά απαιτητικό και ιδιαίτερο. Θέλαμε να δημιουργηθεί ένα ποδηλατοδρόμιο, που να μπορεί να φιλοξενήσει ευρωπαϊκά και παγκόσμια πρωταθλήματα και είχαμε επαφή με την αντίστοιχη ομοσπονδία, για να γνωρίζουμε τις προδιαγραφές και να έχουμε την έγκριση, για να προχωρούμε στα τεύχη δημοπράτησης και στη μελέτη.

Επελέγη ένα μεγάλο μελετητικό γραφείο, προκειμένου να έχουμε μία ασφαλή οδό για την ολοκλήρωση της μελέτης. Ανά τακτά διαστήματα από τότε βρισκόμαστε στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας με τους μηχανικούς μας, τους μηχανικούς της εταιρείας, παρουσία εμού, του Περιφερειάρχη και πάντα του κ. Χρήστου Βολικάκη και σε κάποιες συναντήσεις και του πατέρα του και προσπαθούμε να προσαρμόσουμε τα δεδομένα της μελέτης, έτσι ώστε να έχουμε ένα έργο, που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παγκόσμια πρωταθλήματα και να φιλοξενεί αρκετό κόσμο.

Έχει πολλές εναλλακτικές ένα τέτοιο έργο, όπως να είναι στεγασμένο, να είναι επιδαπέδιο, να είναι υπερυψωμένο και ανάλογα αλλάζει και ο προϋπολογισμός του. Αν είναι οι θέσεις στις κερκίδες πάνω από 1500, για να φιλοξενήσει παγκόσμιο πρωτάθλημα, αλλάζουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Αναφέρω κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά, για να καταλάβει ο κόσμος πως είναι ένα θέμα που μας έχε απασχολήσει πάρα πολύ.

Η τελευταία συνάντηση εργασίας έγινε πριν 20 μέρες με παρόντες όλους τους μηχανικούς στη μελετητική εταιρεία και προσκεκλημένους δύο επιχειρηματίες από το Λονδίνο, με τους οποίους μας έφερε σε επαφή ο κ. Βολικάκης. Αυτοί έχουν κατασκευάσει πίστες ανάλογων ποδηλατοδρομίων. Μας έγινε παρουσίαση της μακέτας με προτζέκτορα και ήμασταν περίπου πέντε ώρες εκεί.

Για να φτάσει στο τέλος ένα τέτοιο έργο, πρέπει να γίνει μία σωστή διαδικασία. Δεν είναι ένα ασφαλτικό έργο, δεν είναι καθαρισμός ρέματος, είναι ένα απαιτητικό αθλητικό έργο και πρέπει να είναι χρηστικό και σωστό.

Και σ’ αυτή τη σύσκεψη και σ’ όλες τις τελευταίες ήταν παρών ο κ. Χρήστος Βολικάκης και ο πατέρας του. Τα ήξερε όλα όσα σας λέω ο κ. Βολικάκης. Το μόνο που με κάνει να σκέφτομαι γιατί είχε αυτή την ανησυχία στη συνάντησή του με τον κ. Μπέο είναι ότι δεν ξέρει πώς προχωρούν τα δημόσια έργα. Η ουσία είναι ότι το έργο του ποδηλατοδρομίου προχωρά. Είμαστε στο τελικό στάδιο, για να καταλήξουμε, γιατί μας έχουν δώσει δέκα διαφορετικές εκδοχές και κοστολογημένες. Μένει να αποφασίσουμε σε ποια θα καταλήξουμε και ένα μήνα μετά η μελετητική εταιρεία θα έχει έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης. Οπότε μετά πάμε σε αναζήτηση χρηματοδότησης. Υπάρχει ένα μπάτζετ από τον Περιφερειάρχη γι’ αυτόν τον σκοπό, αλλά και αν υπάρχει απόκλιση, πάλι θα το καλύψουμε. Δε θα μείνει στα συρτάρια η μελέτη.

Για τον λόγο που βγήκε η ανακοίνωση από πλευράς Δήμου Βόλου ότι υπάρχει στασιμότητα στο έργο, η κ. Κολυνδρίνη απάντησε ότι δεν τον γνωρίζει, ενώ πρόσθεσε ότι τους έχει απασχολήσει ακόμη και το θέμα της συντήρησης του ποδηλατοδρομίου, γιατί μπορεί να γίνει ένα άψογο ποδηλατοδρόμιο και η συντήρησή του να είναι τέτοια λόγω των υλικών, που μπορεί να κοστίσει τρεις φορές πάνω από το έργο. «Ή για παράδειγμα, αν δεν είναι στεγασμένο, υπολογίζουμε τη φθορά που θα έχει η πίστα σε βροχή ή χιόνι. Είναι πολύ σοβαρό το όλο θέμα και τα λαμβάνουμε όλα υπόψη κι όχι να δώσουμε ένα έργο, που μετά δε θα λειτουργήσει. Το θέμα δεν είναι πού θα φιλοξενηθεί κάποιος, όταν πάρει ένα ολυμπιακό μετάλλιο. Ένα ποδηλατοδρόμιο δεν μπορεί να “φιλοξενήσει” μία τέτοια τιμή. Χρειάζεται μία ολόκληρη πόλη. Πρέπει να γίνει σωστά, ώστε να μπορεί να το χρησιμοποιεί όλος ο κόσμος, πολλώ δε μάλλον οι πρωταθλητές μας», σχολίασε η Αντιπεριφερειάρχης.

Για το πότε περιμένουμε να ολοκληρωθεί το ποδηλατοδρόμιο από τη στιγμή που τα τεύχη δημοπράτησης είναι έτοιμα, τέλος, πληροφόρησε τα εξής:

«Θέλει γύρω στα τρία χρόνια κι αυτό δεν είναι προσωπική μου εκτίμηση. Τα τεύχη περιμένουμε ότι θα είναι έτοιμα μέχρι τέλος του χρόνου. Ρωτήσαμε λοιπόν μετά πόσος χρόνος χρειάζεται, γιατί έχουμε κι εμείς την ίδια αγωνία, και μας είπαν από δυόμισι μέχρι τρία χρόνια. Είναι ένα δύσκολο έργο. Η ανάδοχη εταιρεία που θα προκύψει, θα πρέπει να έχει εμπειρία στην κατασκευή ανάλογων έργων».