Εντονη πολιτική διαμάχη για τις καταλήψεις στα σχολεία και στη Βουλή

Σε έντονη πολιτική διαμάχη εξελίσσεται, γι ακόμη μια φορά, η κατάσταση με τις καταλήψεις στα σχολεία, ενώ ο αριθμός των σχολείων, που παραμένουν κλειστά διαρκώς αυξάνεται ξεπερνώντας αυτή τη στιγμή τα 700 σχολικά συγκροτήματα. Πάγια τακτική-διαχρονικά-της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι να μη δίνει στοιχεία για τον ακριβή αριθμό των σχολείων τα οποία τελούν υπό κατάληψη και συνεπώς ο αριθμός συνήθως προκύπτει από τα στοιχεία, που παρέχουν τα συντονιστικά των μαθητών ή άλλοι φορείς όπως οι δήμοι.

Σήμερα η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να μην επιτρέπει στους μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν σε καταλήψεις να παίρνουν μέρος στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και να λαμβάνουν απουσίες, πυροδότησε ακόμη περισσότερο την ατμόσφαιρα τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όσο και από την πλευρά της αντιπολίτευσης, ενώ η «μάχη» μεταφέρθηκε και στη Βουλή.

Ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί την υπουργό κ. Κεραμέως, ότι βρίσκεται «σε κρίση πανικού, και αντί για διάλογο η διαδήλωση χιλιάδων μαθητών στο κέντρο της Αθήνας δεχόταν χημικά μια δύσκολη για όλους συγκυρία. Αντί συζήτησης με τους μαθητές, απειλές για αποκλεισμό από την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, όσων μαθητών συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις. Κρίση πανικού ή ιδεολογική εμμονή;».

Οπως αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, σε ανακοίνωσή του «ήδη από την πρώτη φάση της πανδημίας, ζήτησε τη δραστική μείωση του αριθμού μαθητών στις σχολικές τάξεις. Το ίδιο ζήτησε και η επιστημονική επιτροπή του υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ. Όμως η κυβέρνηση αδιαφόρησε, με την υπουργό Παιδείας να τονίζει σε κάθε της τηλεοπτική εμφάνιση πως είναι αδύνατον να χτιστούν νέα σχολεία. Όμως η δημιουργία μικρότερων τμημάτων θα γινόταν με αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης αίθουσας σε τοπικό επίπεδο και για το χρονικό διάστημα της πανδημίας. Η μόνη απάντηση του υπουργείου ήταν ο… ιστορικός πλέον «μέσος όρος Κεραμέως».

Μάχη και στη Βουλή
Σε “κόντρα για τις μαθητικές καταλήψεις μεταξύ του υπουργού Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη και του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Ραγκούση, εξελίχθηκε η συζήτηση για τις μάσκες στα σχολεία. Ο Γιάννης Ραγκούσης, είπε απευθυνόμενος στον Γ. Γεραπετρίτη: «Η Κυβέρνηση έχει ουσιαστικά καταστεί πολιτικά και ηθικά οι αυτουργοί γι’ αυτό που συμβαίνει σήμερα στα σχολεία με τις καταλήψεις. Οι καταλήψεις αυτές, για να προσγειωθείτε κάποια στιγμή στην πραγματικότητα, δεν έχουν σχέση, κατά την ταπεινή μου γνώμη, με όσες καταλήψεις έχουμε ζήσει τα τελευταία χρόνια, τις τελευταίες δεκαετίες.

Αυτές οι καταλήψεις δεν είναι στο μυαλό των μαθητών όπλα διεκδίκησης. Είναι μέσο αυτοπροστασίας τους. Η κατάσταση αυτών των αντανακλαστικών αυτοπροστασίας των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν αντιμετωπίζεται με αστυνομική λογική. Αυτό που πήγατε να κάνετε στο Κερατσίνι ή ακόμη χειρότερα στην Καβάλα, στέλνοντας αστυνομικούς να απειλήσουν μικρά παιδιά». Απαντώντας στον Γ. Ραγκούση ο Γ. Γεραπετρίτης είπε τα εξής:

«Σήμερα είχαμε μία συνομολόγηση, μια πολιτική υιοθεσία των κινητοποιήσεων που γίνονται στα σχολεία. Με ρητό, σαφή τρόπο ο κ. Ραγκούσης δικαίωσε αυτού του τύπου την επιβολή της μειοψηφίας πάνω στην πλειονότητα των παιδιών, τα οποία θέλουν να διδαχθούν και σήμερα εμποδίζονται. Έχουμε, λοιπόν, στην πραγματικότητα μία καταδυνάστευση, η οποία έχει ταξικό -θέλω να το τονίσω αυτό- χαρακτήρα. Διότι τα παιδιά τα οποία σήμερα δεν λαμβάνουν τη μόρφωση τους, είναι εκείνα τα οποία ουσιαστικά εκβιάζονται να το πράξουν.

Η απόφαση του υπουργείου για τις καταλήψεις
Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως και της Υφυπουργού Σοφίας Ζαχαράκη, προβλέπονται τα κάτωθι:

1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.

2. Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

3. Η απουσία μαθητή από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.

4. Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.