Κ. Γαβρόγλου: Ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε λάθος αγώνα σε λάθος γήπεδο

Στην αντεπίθεση κατά του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη, που επέκρινε έντονα την κυβέρνηση για το νομοσχέδιο αναφορικά με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πέρασε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να δώσει έναν λάθος αγώνα σε ένα λάθος γήπεδο. «Πρέπει επιτέλους να καταλάβει ότι η Παιδεία δεν είναι εμπόρευμα αλλά κοινωνικό αγαθό» σημείωσε, υποστηρίζοντας πως οι δηλώσεις του αποκαλύπτουν την ευθεία ιδεολογική ταύτισή του – και συνεννόηση άραγε;- με τους Θεσμούς. «Γιατί ακριβώς τα ίδια ακούγαμε και αντιμετωπίσαμε στην διαπραγμάτευσή μας με τους θεσμούς, τουλάχιστον αυτούς τους πείσαμε» πρόσθεσε.

Ο κ. Γαβρόγλου ειδικότερα αναφέρει πως ο πρόεδρος της Ν.Δ. υπερασπίζεται έναν νόμο που ήταν προϊόν κομματικών μαγειρεμάτων και στην πράξη όχι μόνο απέτυχε, αλλά ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στην πανεπιστημιακή κοινότητα.

«Δεν με εκπλήσσει η αντίδραση του κ. Μητσοτάκη, αφού δημοσίως έχει αποκαλέσει “πελάτες” μαθητές και φοιτητές, αποκαλύπτοντας το στυγνό νεοφιλελεύθερο πρότυπο για την εκπαίδευση» σημειώνει και υπερασπίζεται τις διατάξεις του νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Όπως σημειώνει, όχι μόνο δεν αποτελεί οπισθοδρόμηση, αλλά θεσπίζει κανόνες λειτουργίας, διαφάνειας και κυρίως ποιότητας, η έλλειψη των οποίων τα τελευταία χρόνια στραγγάλισε την ακαδημαϊκή κοινότητα, ενισχύει με πλήθος ρυθμίσεων το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων, αποδυναμώνοντας τον συγκεντρωτισμό και τη γραφειοκρατία που κυριαρχούσαν στους περισσότερους νόμους του παρελθόντος.

Ο κ. Γαβρόγλου προσθέτει ότι με τις ρυθμίσεις για τα μεταπτυχιακά μπαίνει μια τάξη σε ό,τι αφορά τις αυθαίρετες κοστολογήσεις ορισμένων τμημάτων που αμαυρώνουν κάθε έννοια ακαδημαϊσμού και δίνεται η δυνατότητα της απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου σε όσους δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να τον αποκτήσουν. Αφήνοντας νέες αιχμές κατά του κ. Μητσοτάκη, λέει με νόημα πως «είναι κατανοητή η αντίδραση του προέδρου της Ν.Δ. γιατί τα μέτρα αυτά δεν είναι νεοφιλελεύθερα, δηλαδή δεν υπακούουν στους νόμους της αγοράς».

Αναφέρει ακόμη ότι με το νομοσχέδιο ενδυναμώνεται η αξία του ακαδημαϊκού ασύλου και τον πλουραλισμό στα ΑΕΙ «γιατί αποτελεί δημοκρατική κατάκτηση στη χώρα μας και στην Ευρώπη, την οποία επικαλείται συνέχεια ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας».

«Το ότι έχει πρόβλημα με την επαναθέσπιση του ακαδημαϊκού ασύλου –αυτολεξεί στην ανακοίνωσή του- είναι κάτι εξαιρετικά ανησυχητικό και επικίνδυνο» συμπληρώνει ο υπουργός Παιδείας, επισημαίνοντας πως είναι στην ευθύνη της ακαδημαϊκής κοινότητας και όσων την συναποτελούν να διαφυλάξουν τις αρχές της διαφάνειας, της ακαδημαϊκότητας και της Δημοκρατίας.

Καταλήγοντας, ο υπουργός Παιδείας αναφέρει ότι συμφωνεί με τον κ. Μητσοτάκη ότι η Παιδεία αποτελεί εθνικό κεφάλαιο και προσφέρεται για σύνθεση και συναινέσεις. «Εάν όντως το εννοεί, πράγμα που δεν προκύπτει από τη δήλωσή του, τότε στα ζητήματα Δημοκρατίας και ακαδημαϊκότητας δεν υπάρχει περίπτωση να διαφωνήσουμε».

ΣΥΡΙΖΑ: Πουλάει τα ξέφτια της Θάτσερ ως όραμα για το πανεπιστήμιο
Οι δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη προκάλεσαν και την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος τον κατηγόρησε πως έχει επιλέξει τον ρόλο του γραφείου τύπου του ΔΝΤ.

«Αναλαμβάνοντας τον ρόλο του εκπροσώπου του Ταμείου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν δίστασε να αποκαλέσει “οπισθοδρόμηση” τον εκδημοκρατισμό των πανεπιστημίων, όπως και την απαλλαγή των μεταπτυχιακών φοιτητών από τα δίδακτρα», σημείωσε.

Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, «πίσω από το μίσος του κ. Μητσοτάκη για το δημόσιο πανεπιστήμιο κρύβεται η αγωνιώδης προσπάθειά του να προωθήσει τα ιδιωτικά συμφέροντα στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Σε κάθε περίπτωση, συνέχισε, είναι θλιβερό για τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να πουλάει τα ξέφτια της Μάργκαρετ Θάτσερ ως όραμα για το πανεπιστήμιο.

«Η γνώση και η επιστήμη είναι κοινωνικά αγαθά, όχι εμπορεύματα για τα πανέρια», κατέληξε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.