Το επικρατέστερο σενάριο για την πτώση του Phantom – Ντοκουμέντο από τον χάρτη που είχαν μαζί τους οι πιλότοι

Η Πολεμική Αεροπορία θρηνεί τους δύο πιλότους του μοιραίου F-4 Phantom που κατέπεσε στην Ανδραβίδα, τον υποσμηναγό Μάριο – Μιχαήλ Τουρούτσικα και τον σμηναγό Ευστάθιο Τσιτλακίδη, ωστόσο παραμένουν τα ερωτήματα για τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία.

Πολλά είναι τα σενάρια που μελετούν οι εμπειρογνώμονες που έχουν αναλάβει να ερευνήσουν τα όποια κομμάτια που έχουν περισυλλεγεί, ωστόσο σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες όλα συνηγορούν στο γεγονός ότι η πτώση οφείλεται σε κάποιον ακραίο ελιγμό. Βέβαια αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη άσκηση την οποία εκτελούσαν οι πιλότοι του μοιραίου Phantom είναι αρκετά απαιτητική, καθώς είναι άσκηση τακτικών ελιγμών και εκτελείται ελάχιστα πάνω την επιφάνεια της θάλασσας και συγκεκριμένα 100 μέτρα.

Οι ιπτάμενοι δεν μιλούν μέσω ασυρμάτου προκειμένου να μην εντοπιστούν, μιας και στα σενάρια της άσκησης περιλαμβάνεται και προσβολή θαλάσσιου στόχου.

Όπως αναφέρουν πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας, πρόκειται για μία άσκηση που θέλει μεγάλη προσοχή, ενέχει κινδύνους και απαιτεί εγρήγορση και αφοσίωση κάθε δευτερόλεπτο. Δεν είναι η πιο επικίνδυνη αεροπορική εκπαιδευτική δραστηριότητα, όπως έχει ειπωθεί, είναι όμως «δύσκολη» μιας και το μαχητικό αναπτύσσει ταχύτητες που ξεπερνούν τα 800 χιλιόμετρα.

Τον σχηματισμό καθοδηγεί ο «Bravo 1», που είναι και ο επικεφαλής. Πετώντας πάντα λίγο πιο χαμηλά από τον «Bravo 2», τον κατευθύνει μεθοδικά μέσω ελιγμών και απότομων στροφών ώστε να αποφευχθεί ο εντοπισμός από εχθρικά ραντάρ.

Αυτό σημαίνει πως  οι χείριστές σε κάποιο λάθος είχαν μόλις 2 – το πολύ – δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν μέχρι το μαχητικό να φτάσει στην επιφάνεια της θάλασσας και προσκρούσει.

Μάλιστα σε φωτογραφία ντοκουμέντο που εξασφάλισε το κεντρικό δελτίου του Star φαίνεται ο χάρτης που κουβαλούν πάντα πάνω τους οι πιλότοι, με εναλλακτικά αεροδρόμια προσγείωσης και ο οποίος εντοπίστηκε ανάμεσα στα συντρίμμια του Phantom. 

Το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων θα δώσει φως στα ακριβή αίτια της πτώσης

Τα αίτια του δυστυχήματος θα καθοριστούν από το πόρισμα που θα συντάξουν οι εμπειρογνώμονες. Η πρώτη φάση είναι το ευχάριστο σενάριο να επαρκούν τα ευρήματα από τα κομμάτια του αεροσκάφους που έχουν περισυλλεγεί ώστε να μπορέσουν οι εμπειρογνώμονες να φτιάξουν το πόρισμα.

Αλλιώς θα πρέπει να πάμε στη δεύτερη φάση και να περισυλλεγεί το αεροσκάφος, δηλαδή να μαζέψουν τους δύο κινητήρες και το μεγαλύτερο μέρος της ατράκτου.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, το αεροσκάφος αφότου κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην Ανδραβίδα βρίσκεται σε ένα βάθος 700-750 μέτρων, ωστόσο αν έχει ταξιδέψει από το σημείο που έπεσε μπορεί να έχει φτάσει και στα 1.000 μέτρα βάθος. 

Αυτό σύμφωνα με όσα επισήμαιναν πηγές του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας καθιστά ανέφικτο να υπάρξει επιχείρηση ανέλκυσης του μαχητικού καθώς το κόστος είναι δυσβάσταχτο και υπέρογκο και όπως σημείωσαν «κοστίζει όσο περίπου ο στόλος των Phntom της Πολεμικής Αεροπορίας.

Πέμπτη και Παρασκευή η τελευταία πράξη του δράματος

Οι οικογένειες των δύο πιλότων είναι συντετριμμένες και κανείς δεν μπορεί ακόμα να πιστέψει πώς τα δύο παιδιά έχασαν τόσο πρόωρα και άδικα τη ζωή τους, ενώ οι κηδείες τους θα πραγματοποιηθούν σε Δράμα και Νευροκόπι αντίστοιχα.

Η εξόδιος ακολουθία του συγκυβερνήτη του μοιραίου Phantom, Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα θα γίνει αύριο Πέμπτη στην Τρίπολη.

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί στις 10:30 π.μ. στον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλία Τριπόλεως και η ταφή του θα πραγματοποιηθεί στο κοιμητήριο Αγίου Ιωάννη στο χωριό Πικέρνι Αρκαδίας.

Την Παρασκευή στις 12:00 το μεσημέρι στον ιερό ναό Ταξιαρχών στο Γρανίτη Νευροκοπίου στη Δράμα θα γίνει η εξόδιος ακολουθία για τον κυβερνήτη Στάθη Τσιτλακίδη.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.