Το γεγονός ότι τρία χρόνια μετά τη διαδικασία αξιολόγησης στην οποία υποβάλλονται όσοι ενδιαφέρονται για τη Διεύθυνση σχολικής μονάδας, επισημαίνει ο δάσκαλος Αργύρης Παπαθανασίου, του προτάθηκε από το ΠΥΣΠΕ Μαγνησίας να αναλάβει τη θέση του διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φερών-Βελεστίνου, μετά τη συνταξιοδότηση της προηγούμενης διευθύντριας.
Όπως αναφέρει, τα μέτρα του Υπουργείου που άρχισαν να εφαρμόζονται από το 2013, με την «Αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων» και την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», προωθούν έναν διευθυντή – αξιολογητή, που θα βαθμολογεί συναδέλφους και θα παίζει το ρόλο μάνατζερ της σχολικής μονάδας για να προσελκύει κονδύλια από γονείς ή χορηγούς. Ο δάσκαλος εκτιμά ότι κάθε σχολείο θα κατηγοριοποιείται και θα κατατάσσεται ανάλογα πώς θα απαντά σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων. Αυτό θα χρησιμοποιείται από το Υπουργείο σαν άλλοθι για να συνεχίσει να κλείνει ή να υποβαθμίζει σχολεία ή να μειώνει εκπαιδευτικό προσωπικό, όχι γιατί οι ανάγκες των μαθητών το ορίζουν, αλλά γιατί το απαιτεί η λογιστική πολιτική που ακολουθεί.
Ο κ. Παπαθανασίου κάνει λόγο για υποβάθμιση της εκπαίδευσης και τονίζει ότι ο φόβος και η ανασφάλεια έχουν αντικαταστήσει την παιδαγωγική ελευθερία και την αφοσίωση στο διδακτικό έργο. Τα μέτρα αποσκοπούν στη δημιουργία μιας δεξαμενής διαθεσιμοτήτων και απολύσεων ή στην καλύτερη περίπτωση, την κατάταξη σε μια βαθμολογική κλίμακα δασκάλων, που προσβάλλει το εκπαιδευτικό τους έργο.
«Όλοι οι παραπάνω λόγοι με οδήγησαν στο να αρνηθώ τη θέση του Διευθυντή.
Δεν υποστηρίζω ότι η σημερινή κατάσταση είναι καλή στα σχολεία, αλλά ότι με αυτά τα μέτρα θα γίνει πολύ χειρότερη για όλους. Οι τομές που απαιτούνται είναι στην αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν του Υπουργείου», επισημαίνει ο Αργ. Παπαθανασίου.
Καταλήγοντας αναφέρει ότι το Σχολείο οφείλει να δημιουργεί ελεύθερους, μορφωμένους ανθρώπους και ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Θα συνεχίσω να αγωνίζομαι μαζί με άλλους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, μέσα και έξω από το σχολείο, για το Δικαίωμα όλων στη μόρφωση, χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια.