Κολυνδρίνης στο Ράδιο ΕΝΑ: «Ανήθικοι και ανέντιμοι οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί για το μέλλον των ΚΤΕΛ»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Προχωρούν σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία στις 8 Ιανουαρίου

Για ανηθικότητα και ανεντιμότητα κατηγορεί την κυβέρνηση ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας, Δημήτρης Κολυνδρίνης, με αφορμή τους νέους διαγωνισμούς που πρόκειται να προκηρυχθούν για την ανάληψη μεταφορικού έργου που ευνοούν, σύμφωνα με τον ίδιο, μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Ο πρόεδρος μέσα από τη συχνότητα του Ράδιο ΕΝΑ και τον Δημήτρη Καρεκλίδη χαρακτήρισε πολύ δύσκολη την κατάσταση με την κίνηση των λεωφορείων εξαιτίας των αγροτικών μπλόκων, καθώς ταλαιπωρούνται οι επιβάτες, και πολλοί φοιτητές οι οποίοι θέλουν να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Επίσης οι μεταφορείς, αφού αναγκάζονται να πραγματοποιούν δρομολόγια που έχουν μεγαλύτερη χρονική διάρκεια, σε δρόμους που δεν είναι ιδιαίτερα ασφαλείς, αυξάνοντας έτσι και το κόστος. Ο πρόεδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ εξέφρασε την άποψη ότι είναι λάθος τρόπος της διεκδίκησης των δίκαιων αιτημάτων των αγροτών με το να κλείνουν δρόμους. «Το έχω ξαναπεί ότι οι αγρότες έχουν δίκιο σε όλα τα αιτήματα, απλά δεν λύνονται τα προβλήματα δημιουργώντας άλλα στους υπόλοιπους επαγγελματίες, όπως είναι τα ταξί, τα φορτηγά, τα λεωφορεία, όσοι περιμένουν να δουλέψουν στις γιορτές, δηλαδή οι ξενοδόχοι, όσοι δουλεύουν στην εστίαση. Είναι άδικο αυτό και για τους αγρότες γιατί παρά το δίκαιο του αγώνα τους, στρέφουν πολλές επαγγελματικές ομάδες εναντίον τους και είναι και άδικο για τους υπόλοιπους οι οποίοι δεν φταίνε σε κάτι» δήλωσε ο κ. Κολυνδρίνης. Προανήγγειλε ότι πρόκειται τις επόμενες ημέρες να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις και τα ΚΤΕΛ, ωστόσο, δεν πρόκειται να θίξουν τους υπόλοιπους με κλείσιμο δρόμων. Αιτία για τις επερχόμενες κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών, είναι η κοινοτική οδηγία που ψηφίστηκε και από την ελληνική Βουλή το 2022, που προβλέπει διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάθεση του μεταφορικού έργου και επίκειται το επόμενο διάστημα διαγωνισμός. Το τεύχος δημοπράτησης ανέβηκε για έναν μήνα για διαβούλευση και μετά από λίγο το υπουργείο τους ενημέρωσε ότι όλα αυτά που ήξεραν δεν ισχύουν γιατί οι διαγωνισμοί θα πραγματοποιηθούν με άλλο τρόπο και πως οι όροι που είχαν διαμορφωθεί δεν ισχύουν. Σύμφωνα με τον κ. Κολυνδρίνη οι τρόποι που προτείνονται αιφνιδιαστικά είναι τέτοιοι ώστε τα ΚΤΕΛ με τη σημερινή τους μορφή να μην μπορούν να συμμετέχουν σε κανένα διαγωνισμό. «Αυτό είναι κοροϊδία και εμπαιγμός από το υπουργείο, το οποίο προσπαθεί τις μικρομεσαίες μεταφορικές υπηρεσίες να τις πετάξει στον δρόμο από τη μια ημέρα στην άλλη και φωτογραφίζει με τους όρους και τις νέες διατάξεις που προσπαθεί να περάσει, συγκεκριμένα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν σε αυτούς τους διαγωνισμούς. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μένουν στον δρόμο. Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για εμάς θα δούμε πώς θα το αντιμετωπίσουμε, θα κάνουμε απεργίες και θα διαμαρτυρηθούμε με όποιον τρόπο μπορούμε, αλλά όχι εις βάρος των υπολοίπων κοινωνικών ομάδων» δήλωσε ο κ. Κολυνδρίνης.

Τεράστια ποσά που δεν υπάρχουν

Επισήμανε πως το σχέδιο προέβλεπε έναν διαγωνισμό σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα και στη Μαγνησία θα πραγματοποιούνταν δύο, ένας για το υπεραστικό και ένας για το αστικό έργο. Πλέον όμως προβλέπεται όλα τα ΚΤΕΛ της Θεσσαλίας να δημιουργήσουν μια εταιρεία και να διεκδικήσουν το έργο της Θεσσαλίας. Αυτό δεν μπορεί να γίνει γιατί τα ΚΤΕΛ δεν διαθέτουν τη δομή στο προχωρήσουν σε αυτό, ενώ και τα ποσά που απαιτούνται είναι τεράστια, καθώς για το έργο της Θεσσαλίας απαιτείται εγγυητική ύψους 12 εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς τα ΚΤΕΛ να διαθέτουν τη συγκεκριμένη δυνατότητα. Ο πρόεδρος σημείωσε ότι αν συνεχιστεί το συγκεκριμένο πρόβλημα όσοι δραστηριοποιούνται με τις οδικές μεταφορές στην Ελλάδα, από τη μια στιγμή στην άλλη θα μείνουν χωρίς δουλειά. «Είναι ανήθικο και ανέντιμο και μπορώ να χρησιμοποιήσω πολλούς χαρακτηρισμούς, να μας λένε ότι θα γίνει το Α και αύριο το πρωί να μας λένε ότι θα γίνει το Β χωρίς να έχουμε τη δυνατότητα διαπραγμάτευσης και αλλαγής» ανέφερε χαρακτηριστικά. Έχουν αποστείλει επιστολές τους τοπικούς βουλευτές οι οποίοι τους απάντησαν ότι θα ενημερώσουν τον πρωθυπουργό, που φαίνεται να μην γνωρίζει το ζήτημα, καθώς όπως φαίνεται να συμβαίνει στην κυβέρνηση, και είναι μεγάλο λάθος, όλα σταματούν τον προθάλαμο του γραφείου του. «Κανείς δεν ελέγχει τίποτα, ένα μπάχαλο γίνεται και έτσι αποφασίστηκε στις 8 Ιανουαρίου να κάνουμε προειδοποιητική 24ωρη απεργία και αν δεν εισακουστούν αυτά που λέμε θα κλιμακώσουμε τον αγώνα μας. Δεν νοιάζεται κανένας ποιος θα πάει στο Χορευτό, τη Ζαγορά, στον Κατηγιώργη και το Κεραμίδι. Το μόνο που τους νοιάζει είναι το πώς θα δημοπρατήσουν ένα έργο για να το δώσουν σε μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα από το εξωτερικό». Όπως είπε ο πρόεδρος υπάρχει ήδη μια εταιρεία που προσπαθεί να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα, έχοντας ασχοληθεί με τη συγκοινωνία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, έχει αναλάβει έναν ανάλογο διαγωνισμό για την εκτέλεση μεταφορικού έργου στην Κύπρο. Καταλήγοντας ο κ. Κολυνδρίνης δήλωσε πως δεν θα αφήσουν το θέμα να περάσει έτσι απλά, αφού σε διαφορετική περίπτωση θα μείνουν χωρίς δουλειά, ενώ αρνητικά θα επηρεαστεί και το μεταφορικό έργο προς τα χωριά του Πηλίου και γενικότερα σε απομακρυσμένες από τον Βόλο περιοχές της Μαγνησίας.

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Γιώργος Στεργίου

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.