Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας το Δημοτικό Σχολείο Αργαλαστής στην προσπάθειά του να ενισχύσει την ευαισθητοποίηση γύρω από τα ζητήματα ψυχικής υγείας πραγματοποίησε βιωματική δράση στην Στ’ τάξη.
Συγκεκριμένα, η κοινωνική λειτουργός Φραγκιαδάκη Παρησία – Αικατερίνη έθεσε την έννοια της ψυχικής υγείας και την επίδραση της στη ζωή μας. Οι μαθητές/τριες κατονόμασαν τα συναισθήματα και στη συνέχεια κλήθηκαν να επιλέξουν εκείνα τα οποία τους εκφράζουν ή εκδηλώνουν με μεγαλύτερη ευκολία. Επιπλέον, έγινε συζήτηση για τις καταστάσεις που πιθανόν να προκαλούνται αυτά και η δράση έκλεισε, αφού οι μαθητές απαρίθμησαν προτάσεις για το πώς διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα γενικά.
Επιπλέον, στην Δ΄ τάξη παρουσιάστηκε από τις εκπαιδευτικούς της τάξης κ. Παληοτζήκα Αικατερίνη και Φορλίδα Χριστίνα, η μέθοδος (5-4-3-2-1) για τη διαχείριση του στρες, όπως προτείνεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Σε αυτή τη δραστηριότητα κλήθηκαν οι μαθητές/τριες να ονοματίσουν 5 αντικείμενα που μπορούσαν τότε να δουν (όραση), 4 πράγματα/υφές που μπορούσαν τότε να αγγίξουν (αφή), 3 ήχους που μπορούσαν τότε να ακούσουν (ακοή), 2 μυρωδιές που μπορούσαν τότε να μυρίσουν και 1 γεύση που μπορούσαν τότε να γευτούν. Αυτή η μέθοδος είναι βοηθητική για συνθήκες, όπου οι μαθητές βιώνουν στρες.
Από τις συγκεκριμένες δράσεις φάνηκε η σπουδαιότητα και η αναγκαιότητα τέτοιων πρωτοβουλιών, καθώς αποτελούν σημαντικό παράγοντα για την προαγωγή της ψυχικής υγείας, αφού δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές/τριες να εκφράσουν τα συναισθήματα τους, να αναπτύξουν δεξιότητες αυτογνωσίας και να ενισχύσουν την ενσυναίσθησή τους.






























