Για δράσεις που έχουν αποτύπωμα στην τοπική κοινωνία της Σκιάθου και όχι μόνο κάνει λόγο η Ένωση Ξενοδόχων του νησιού, στην ανασκόπηση των κινήσεων στις οποίες προχώρησε κατά το 2025, τονίζοντας ωστόσο ότι για πολλές επιχειρήσεις, το 2026 αναμένεται να είναι δύσκολη πίστα.
Όπως επισημαίνει: «Παρότι η Ένωση βρίσκεται ακόμα σε μια φάση που συστήνεται εκ νέου στα μέλη της με πρωτοβουλίες που τους δίνουν αξία στην επαγγελματική τους καθημερινότητα, παράλληλα κάνει ένα μεγάλο άνοιγμα στη νεολαία του νησιού με πολλαπλές δράσεις. Η νεολαία είναι αυτή που θα γράψει την επόμενη σελίδα στον τόμο της τουριστικής ιστορίας της Σκιάθου, και θα πρέπει τον τουρισμό να μην τον βλέπει σαν κάτι θέσφατο αλλά σαν κάτι που χρειάζεται φροντίδα και μεράκι για να συνεχίσει να υπάρχει.
Μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες και θέσεις, η Ένωσή μας κοιτάζει να είναι χρήσιμη στον ξενοδόχο και να τον προστατεύει στην επαγγελματική του καθημερινότητα, προσπαθώντας να δημιουργήσει ένα περιβάλλον λειτουργικό για αυτόν και ένα τουριστικό προϊόν με το οποίο να μπορεί να κινηθεί επιχειρηματικά με αξιώσεις.
Το 2025 το αφήνει με μια ικανοποιητική λίστα δράσεων:
1. Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις και συναντήσεις με όλους τους τοπικούς φορείς καθώς και με θεσμικούς φορείς του τουρισμού. Συζητήθηκαν θέματα του κλάδου μας αλλά και του τουρισμού του νησιού. Ανάμεσα σε άλλες συναντηθήκαμε με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και με την Υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη στα πλαίσια των επισκέψεών τους στο νησί.
2. Λανσάραμε την νέα ιστοσελίδα της Ένωσης και ανανεώσαμε το περιεχόμενό της.
3. Ελέγχουμε καθημερινά και πραγματοποιούμε παρεμβάσεις σε ΜΜΕ και Social Media με στόχο να βοηθάμε την εικόνα του νησιού. Το ίδιο πράττουμε και από τα social media της ένωσης.
4. Πραγματοποιήσαμε διαδικτυακό σεμινάριο με τον κ Σαρούκο Νίκο, Προϊστάμενο Ελέγχου, Επιθεωρήσεων και Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλίας Υπουργείου Τουρισμού στην αρχή της σεζόν για βασικά θέματα που αφορούν τα ξενοδοχεία.
5. Κεράσαμε Παραδοσιακά Αμυγδαλωτά τους επισκέπτες που έφτασαν με την πρώτη πτήση της σεζόν.
6. Ξεκινήσαμε στρατηγική συνεργασία με την Enerwave με στόχο την βοήθεια των μελών μας στα ενεργειακά θέματα αλλά και την επίτευξη καλύτερων τιμών στην ενέργεια.
7. Υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας με το BCA College με αντικείμενο το σχεδιασμό και ανάπτυξη κοινών δράσεων με στόχο την επίτευξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε θέματα διοίκησης ξενοδοχειακών μονάδων.
8. Προωθούμε εβδομαδιαία αποδελτίωση στα μέλη μας των σχετικών με τον Τουρισμό άρθρων.
9. Προκηρύξαμε μια υποτροφία στο προπτυχιακό πρόγραμμα του University of West London στο πρόγραμμα της διοίκησης τουριστικών και ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για κάποιον νέο/νέα από τη Σκιάθο.
10. Ανταποκριθήκαμε σαν ένωση θετικά σε μικρές ή μεγαλύτερες χορηγίες σε τοπικούς φορείς όπως το Κέντρο Υγείας, τα Σχολεία, κ.α.
11. Τρέξαμε για δεύτερη φορά το διαγωνισμό της νεολαίας με στόχο να την παρακινήσουμε από νεαρή ηλικία να σκεφτεί και να επεξεργαστεί θέματα που σχετίζονται με τον τουρισμό.
12. Εμπλουτίσαμε το ShoppingClub που φιλοξενεί εκπτώσεις για τους εργαζομένους στον τουρισμό με στόχο να κάνουμε τη Σκιάθο έναν λίγο πιο φιλικό προορισμό για τους εποχικούς εργαζομένους.
13. Τρέξαμε το πρόγραμμα «Φιλοξενία μου» του Ξενοδοχειακού επιμελητηρίου Ελλάδος για παιδιά Β & Γ τάξης του δημοτικού σχολείου.
14. Γιορτάσαμε την επιτυχή ολοκλήρωση της φετινής σεζόν με μια εκδήλωση για τους ξενοδόχους μέσα από την οποία αναδείξαμε την αξία των τοπικών προϊόντων και γεύσεων στο τουριστικό μας προιόν.
15. Κλείσαμε χορηγίες που βοήθησαν να ολοκληρώσουμε τις δράσεις μας χωρίς να επιβαρύνουμε τον προϋπολογισμό της Ένωσης.
16. Συναντηθήκαμε με τον ΓΓ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με στόχο να λάβουμε δράσεις με στόχο τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης του νησιού.
17. Είχαμε παρουσία και θέσεις στα συνέδρια της ΠΟΞ.
18. Επισκεφθήκαμε την WTΜ στο Λονδίνο καθώς και την ΙΤΒ στο Βερολίνο και είχαμε χρήσιμες συνομιλίες με φορείς.
19. Συλλέγουμε μεθοδικά δεδομένα για την κίνηση στο νησί και εμπλουτίζουμε διαρκώς το dataset των δεδομένων ώστε να έχουμε επαρκή στατιστικά για το τουριστικό προϊόν στο νησί.
20. Προχωρήσαμε στη δημιουργία χάρτη ποσότητα των οποίων θα μοιραστούν δωρεάν στα μέλη μας τη σεζόν 2026 με στόχο να μπορούν να δίνουν εύκολα οδηγίες στους επισκέπτες τους».
Όσον αφορά το μέλλον, η Ένωση τονίζει ότι η ξενοδοχειακή «γεωγραφία» της Σκιάθου αποτελείται κυρίως από μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις και ότι το 2026, ειδικά γι’ αυτές, αναμένεται να είναι μία δύσκολη… πίστα, αόμα και αν πραγματωθεί ο σχεδιασμός που υπάρχει για περισσότερες αφίξεις.
Χαρακτηριστικά, αναφέρει: «Για παράδειγμα, η μέση παραμονή των επισκεπτών μειώνεται. Συνεπώς ακόμα και υψηλότερα ADR μπορεί να μην αρκούν για να βγει ένα θετικό πρόσημο, αν οι επισκέπτες διαμένουν για λιγότερες νύχτες. Το πρόβλημα της στελέχωσης, της μείωσης της ανταγωνιστικότητας λόγω των τελών και των φόρων, και η απουσία πρόσβασης σε κεφάλαια και χρηματοδότηση, είναι επίσης στοιχεία του έργου που θα δούμε το 2026. Τέλος, ακόμα και η μη ελεγχόμενη βραχυχρόνια μίσθωση καταλυμάτων, «γράφει» αρνητικά πολύ περισσότερο στη μάζα των πιο μικρών επιχειρήσεων. Η Ένωση Ξενοδόχων Σκιάθου θα είναι παρούσα με κάθε μέσο που διαθέτει, θα παρακολουθεί τις εξελίξεις και το 2026 και θα παρεμβαίνει εκεί που χρειάζεται».































