Λαϊκή Συσπείρωση Ζαγοράς- Μουρεσίου: «Εικόνες εγκατάλειψης στον Αη-Γιάννη και το Χορευτό»

Στην έναρξη της τουριστικής περιόδου

Τραγικές είναι οι εικόνες που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι, οι επαγγελματίες του τουρισμού, οι αλιείες αλλά και οι πρώτοι τουρίστες από την κατάσταση στα δύο κύρια τουριστικά θέρετρα του Δήμου Ζαγοράς Μουρεσίου  στον Άγιο Ιωάννη και το Χορευτό, στο ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου, όπως επισημαίνεται από τη Λαϊκή Συσπείρωση.

Η Λαϊκή Συσπείρωση της περιοχής παραθέτει σε αναλυτική της ανακοίνωση τα προβλήματα της περιοχής.

Συγκεκριμένα «η αποκατάσταση του λιμανιού του Αη Γιάννη δεν ολοκληρώθηκε με τρόπο που να μπορεί να προσφέρει ασφάλεια στα ντόπια καΐκια και μικρά σκάφη.  Ήδη η λιμενολεκάνη από την αρχική κατασκευή του λιμανιού, αλλά τουλάχιστον τα τελευταία 20 χρόνια δεν έχει καθαριστεί ποτέ! Οι εργασίες αποκατάστασης που πραγματοποιήθηκαν, υπολείπονται για την ασφαλή πρόσδεση των σκαφών εντός του λιμανιού, αφού τα κύματα εξακολουθούν να διαπερνούν τον προφυλακτήριο τοίχο. Βράχοι αποκολλούνται από τον προφυλακτήριο τοίχο και πέφτουν εντός του λιμένα με αποτέλεσμα να καταστραφούν από την πρώτη κιόλας  χρονιά, οι 6 από τις 7 θέσεις ρευματοδότησης και νερού (pillars). Μετά τις εργασίες  αποκατάστασης,  η λιμενολεκάνη δεν ξεμπαζώθηκε ουσιαστικά. Ενδεικτικά, στο κέντρο της, το ύψος του νερού δεν ξεπερνά το 1 μέτρο σύμφωνα με τους ντόπιους ψαράδες! Εντός του λιμένα έχουν αναπτυχθεί πολλές δεκάδες τόνοι φύκια και πλαγκτόν με αποτέλεσμα η μυρωδιά να είναι δυσβάσταχτη και ανυπόφορη. Η λιμενολεκάνη έχει μπαζωθεί τόσο από την προσάμμωση λόγω των ανατολικών ανέμων και θαλάσσιων ρευμάτων, όσο και από φερτά υλικά που έρχονται από τη στεριά. Το χωμάτινο πρανές που έχει δημιουργηθεί προς την πλευρά της παραλίας της Πλάκας μεταφέρει τεράστιες ποσότητες χώματος εντός της λιμενολεκάνης. Συνέπεια των παραπάνω είναι ότι τα σκάφη δεν μπορούν να προσδέσουν με ασφάλεια στο μόλο.

Στον Άγιο Ιωάννη – Παπά νερό δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη από το 2018 η επισκευή τοίχου αντιστήριξης που συνδέει τις δύο παραλίες με αποτέλεσμα η προσπέλαση από τη μία παραλία στην άλλη, να πραγματοποιείται με δυσκολία. Ήδη, το δημοτικό απορριμματοφόρο δεν μπορεί να προσπελάσει το έδαφος, τις βροχερές ημέρες  καθώς βουλιάζει μέσα στα χώματα. Η εργολαβία έχει καθυστερήσει χρονικά καθώς το πρόβλημα υπάρχει από το 2018. Η αρχική δημοπράτηση του έργου ήταν 48.000 ευρώ, έχει φτάσει σήμερα στις 159.000 για την αποκατάσταση της ίδιας ζημιάς, με την Δημοτική αρχή να προχωράει σε συνεχόμενες παρατάσεις της χρονικής διάρκειας και απευθείας αναθέσεις στον ίδιο εργολάβο. Στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου 28.02.2023 με θέμα την χρονική παράταση του έργου έως 30 Ιουνίου 2023 (ΑΔΑ:Ε920ΩΡΚ-0ΙΤ), μόνο οι δημοτικοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης καταψήφισαν την παράταση, ενώ όλοι οι υπόλοιποι συμφώνησαν με αυτή. Κροκοδείλια δάκρυα αποτελούν τα λεγόμενα του Δημάρχου ότι δήθεν θα παραιτηθεί εφόσον δεν ολοκληρωθεί το έργο έως τις αρχές Ιούνη, καθώς η Δημοτική αρχή ήδη πριν την τελευταία απευθείας ανάθεση των 36.500 ευρώ είχε παρατείνει το έργο έως 30.06.

Η χρονική καθυστέρηση πενταετίας για να ολοκληρωθεί ένα μικρό τεχνικό έργο, η υπερκοστολόγηση του, αφού από τις 48.000 έφτασε τις 159.000 μέχρι σήμερα, αποτελούν παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί το θεσμικό πλαίσιο της Τοπικής Διοίκησης. Υπερκοστολόγηση έργων που δεν ολοκληρώνονται, ελλείπεις μελέτες και επιβλέψεις που δεν ανταποκρίνονται στα έργα, συνθέτουν το σκηνικό λειτουργίας των Δήμων προς όφελος των μεγαλοεργολάβων. Τεράστιες είναι οι ευθύνες της Δημοτικής Αρχής που με απευθείας αναθέσεις από τα έσοδα του Δήμου συνεχίζει την ίδια αντιλαϊκή πολιτική.

Η πρόσβαση στην παραλία της Πλάκας από τον Αη Γιάννη δεν είναι εφικτή, από τις κατολισθήσεις πρανών με αποτέλεσμα να αποκόπτεται σημαντικό κομμάτι της διαθέσιμης παραλίας για τους λουόμενους. Η αντιπλημμυρική προστασία, που περιλαμβάνει και την ευστάθεια πρανών δεν βρίσκεται εξάλλου στις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής, ούτε και διαχρονικά των κυβερνήσεων που επιλέγουν να αφήνουν απροστάτευτα τα χωριά, και τους οικισμούς μας. Η κατολίσθηση πρανών είναι ακόμα ενεργή και εκτείνεται σε σημείο πάνω από τον δρόμο που οδηγεί στο λιμάνι του Αη Γιάννη και η μη αποκατάσταση μπορεί να προκαλέσει δυστύχημα.

Κατεστραμμένοι είναι πολλοί φανοστάτες κατά μήκος της παραλίας και ορισμένοι κείτονται στο έδαφος διαβρωμένοι και σκουριασμένοι, εγκυμονώντας κινδύνους για τους πεζούς. Άμεσος έλεγχος και αντικατάσταση πρέπει να γίνει και για τους υπόλοιπους γιατί ο κίνδυνος ατυχήματος είναι μεγάλος.

Η μεταλλική πεζογέφυρα είναι σκουριασμένη και χρειάζεται επειγόντως συντήρηση, ενώ αποκατάσταση της οδικής πρόσβασης απαιτείται στο ρέμα που χωρίζει τον Αη Γιάννη με την Παραλία Παπά νερό, καθώς όταν φουσκώνει το ρέμα, μπορεί να παρασύρει αυτοκίνητα στη θάλασσα με άμεσο κίνδυνο δυστυχήματος.

Επίσης η Δημοτική Αρχή δεν έχει προχωρήσει ακόμη στην άρση της υποθήκης οικοπέδου που βρίσκεται στον Αη Γιάννη, έκτασης 2,5 στρεμμάτων που υποθηκεύτηκε το 2006. Μετά την κατάσχεση 214.000 ευρώ από τα ταμειακά διαθέσιμα του Δήμου που προχώρησε το fund της Τράπεζας Πειραιώς, παραμένει υποθηκευμένο το οικόπεδο του Δήμου, φανερώνοντας την πλήρη αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής για τη Δημοτική περιουσία.

Παρόμοια προβλήματα παρουσιάζει και το Χορευτό. Σημαντικό πρόβλημα αποτελεί η μη ολοκλήρωση των έργων της εθνικής οδού Ζαγοράς Χορευτού. Η εργολαβία που εκτελεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας δεν ολοκληρώνεται ποτέ. Τα τεχνικά έργα είναι σταματημένα, και όποτε ξεκινούν έχουν ρυθμούς χελώνας. Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι τα προβλήματα του δρόμου παραμένουν επί δεκαετίες χωρίς να μπορεί να γίνει αποκατάσταση με ευθύνες διαχρονικά κυβερνήσεων, Δήμου και Περιφέρειας.

Το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Μαγνησίας δεν πραγματοποιεί δρομολόγια για δεύτερη χρονιά προς το Χορευτό με ότι συνεπάγεται για την τουριστική κίνηση αλλά και τους ντόπιους κατοίκους οι οποίοι δεν μπορούν να μετακινηθούν.  Προβλήματα παρουσιάζονται και στην κίνηση των οχημάτων του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς καθώς από τη μη ολοκλήρωση των έργων τα φορτηγά δεν μπορούν να διέλθουν με ασφάλεια από τον δρόμο. Πολλές είναι οι περιπτώσεις, όπως η Λαϊκή Συσπείρωση έχει καταγγείλει επανειλημμένα,  που σε φορτηγά προκαλούνται βλάβες με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι οδηγοί αλλά και το ευπαθές φορτίο.

Η αποκατάσταση του λιμανιού του Χορευτού, προϋπολογισμού 7,9 εκ ευρώ, παρουσιάζει προβλήματα μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, σχετικά με την ασφάλεια του λιμανιού και τη λειτουργικότητά του. Το αλιευτικό καταφύγιο συνεχίζει να είναι εκτεθειμένο στους ανέμους, που καθιστούν απαγορευτική την ασφαλή πρόσδεση και ελλιμενισμό των σκαφών και αποτελούν τον κύριο λόγο προσάμμωσης της λιμενολεκάνης. Κατόπιν πιέσεων της Λαϊκής Συσπείρωσης και ντόπιων ψαράδων ο εργολάβος έστειλε ξανά φορτηγίδα για την εκβάθυνση της λεκάνης. Μετά την δεύτερη απομάκρυνση της φορτηγίδας ήδη η προσάμμωση είναι στα ίδια επίπεδα που ήταν πρώτα. Ο πυθμένας υπολείπεται σε βάθος από αυτό που αναφέρεται στη μελέτη.

Παραμένει το πρόβλημα ότι μετά την ολοκλήρωση της εργολαβίας η προβλήτα παραμένει σε μήκος  μικρότερη κατά 29 μέτρα σε σχέση με την αρχική κατασκευή του λιμανιού. Η νέα προβλήτα από την πρώτη στιγμή επαναλειτουργίας του λιμανιού, δεν επαρκεί ούτε για τους ντόπιους επαγγελματίες και ερασιτέχνες αλιείς. Ο δρόμος  πρόσβασης έχει αποκατασταθεί με πρόχειρο τεχνητό χωμάτινο πρανές, το οποίο ήδη με τις βροχές έχει μπαζώσει τη λιμενολεκάνη και συμβάλει στην επαναφορά της πρότερης κατάστασης, ενώ απουσιάζει εντελώς «γλίστρα» για την εναπόθεση σκαφών στη θάλασσα, αλλά και χώρος κατάλληλος στη στεριά, για την στάθμευση μικρών σκαφών.

Αποκατάσταση της οδού με κατασκευή γέφυρας απαιτείται στο σημείο που ο δρόμος τέμνει το ρέμα πλησίον του λιμανιού. Η πρόσβαση αποκόπτεται εντελώς όταν φουσκώνει το ρέμα και διαπερνάει τον δρόμο. Ο κίνδυνος να παρασυρθούν αυτοκίνητα και πεζοί είναι μεγάλος.

Η ανάπλαση της πλατείας Δροσίνη στο Χορευτό και η ανάδειξη του μνημείου του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου που βρίσκονται μέσα σε μπάζα, δεν ιεραρχούνται επίσης από την Δημοτική αρχή. Μια από τις παλαιότερες εκκλησίες της περιοχής μας, που χρονολογείται από το 1651 παραμένει απροσπέλαστη και κρυμμένη.

Η απουσία του χώρου στάθμευσης που χρησιμοποιούσε ο Δήμος για μια ακόμη χρονιά αποτελεί επίσης πρόβλημα τόσο για τους τουρίστες αλλά και ντόπιους που δυσκολεύονται τους καλοκαιρινούς μήνες να βρουν θέση στάθμευσης. Ο συγκεκριμένος χώρος που χρησιμοποιούσε ο Δήμος μπορούσε να δεχτεί άνω των 100 αυτοκινήτων και γέμιζε πλήρως τους καλοκαιρινούς μήνες. Εγκαίρως Η Λαϊκή Συσπείρωση έχει αναδείξει το θέμα με τεκμηριωμένη θέση για την αγορά του οικοπέδου από τον Δήμο Ζαγοράς και τη λειτουργία ως χώρου δωρεάν στάθμευσης αυτοκινήτων.

Όλοι εμείς που ζούμε και εργαζόμαστε, στην περιοχή, κινδυνεύουμε καθημερινά από την προκλητική αδιαφορία και υποκρισία τόσο των κυβερνήσεων διαχρονικά, όσο και της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του Δήμου Ζαγοράς Μουρεσίου. Η πολιτική τους αποτελεί κίνδυνο για τις ζωές μας. Οι υποδομές υπολείπονται των αναγκών που υπάρχουν σε όλους τους τομείς».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.