Λόγω μη σωστής συντήρησης «μένουν» πολλά αυτοκίνητα στο δρόμο

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του ΣΙΣΑΜ Νίκο Πλουμιστό

Πολλά αυτοκίνητα μένουν στο δρόμο προς τις παραλίες την περίοδο αυτή, γεγονός που οφείλεται στη μη σωστή συντήρηση των αυτοκινήτων ή στο βαθμό που προβλέπει ο κατασκευαστής, ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ ο Νίκος Πλουμιστός Α’ αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών Ν. Μαγνησίας και αντιπρόεδρος της ΟΕΒΕΜ. Ο ίδιος ανέφερε ότι υπάρχουν βλάβες σε αυτοκίνητα λόγω της νοθείας στα καύσιμα, ο τζίρος στα συνεργεία μειώθηκε, λόγω περιορισμού των μετακινήσεων και για την επιστρεπτέα προκαταβολή τόνισε ότι έπρεπε να δοθεί ως μια μορφή επιχορήγησης των επιχειρήσεων για να τελειώνει το θέμα και να προχωρήσει το γρανάζι της οικονομίας.

Τα τελευταία χρόνια η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τη συντήρηση των αυτοκινήτων, που πολλές φορές είναι πλημμελής και δεν είναι στο βαθμό που θα έπρεπε και προβλέπει ο κατασκευαστής, ανέφερε ο αντιπρόεδρος του ΣΙΣΑΜ.
Αποτέλεσμα της μη σωστής συντήρησης είναι να επιβαρύνεται η κατάσταση και να δημιουργούνται προβλήματα, από δυσλειτουργίες που παρουσιάζονται.
«Από και πέρα το καλοκαίρι και οι υψηλές θερμοκρασίες ευνοούν κάποιες βλάβες που είναι να παρουσιάσει το αυτοκίνητο και έρχονται στην επιφάνεια λίγο πιο σύντομα», επισήμανε ο κ. Πλουμιστός.

Ο ιδιοκτήτης συνεργείου τόνισε ότι ο κόσμος αυτή την περίοδο ιεραρχεί τις προτεραιότητές του και το αυτοκίνητο μπορεί να είναι από δεύτερο ως και τέταρτο στη λίστα, με την έννοια ότι πρέπει να βάλει τα απαραίτητα ή να κάνει λίστα με τα πράγματα που επείγουν και αφήνουν για αργότερα και μπορούν να παρουσιάσουν κάποια δυσλειτουργία νωρίτερα.

Ο αντιπρόεδρος του ΣΙΣΑΜ τόνισε ότι τα σημερινά αυτοκίνητα είναι τεχνολογικά προηγμένα και τα συστήματα μπορούν να έχουν μια ευπάθεια στον καιρό και το μεγαλύτερο ποσοστό τα προβλήματα ξεκινούν από το ηλεκτρικό κομμάτι του αυτοκινήτου, διότι ο κινητήρας είναι φτιαγμένος να αντέχει σε διαφορετικές καταστάσεις.
Ο κ. Πλουμιστός συνέστησε στους ιδιοκτήτες να μην επαναπαύονται στον κλασσικό έλεγχο νερού και λαδιών στον κινητήρα, αλλά πρέπει να γίνεται έλεγχος από ειδικό, που διαθέτουν τα περισσότερα συνεργεία.

Μειώθηκαν τα χιλιόμετρα για μετακινήσεις
Σε σχέση με το αν τα συνεργεία σήμερα έχουν δουλειά, ο αντιπρόεδρος ανέφερε ότι δεν υπάρχει η δουλειά που θα έπρεπε να υπάρχει με συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά. «Μπορεί να έχουμε αυτοκίνητα με βλάβες, αλλά σίγουρα δεν έχουμε τη συντήρηση που θα έπρεπε, κάτι στο οποίο επηρεάζει η αύξηση του κόστους μετακίνησης μέσω των καυσίμων», επισήμανε.

Ο ιδιοκτήτης συνεργείου ανέφερε ότι κάποιοι εργαζόμενοι σε εργοστάσιο αποφασίζουν να πάνε 3-4 με ένα αυτοκίνητο στην εργασία τους, πράγματα που σημαίνει ότι το ένα αυτοκίνητο στα τέσσερα κάνει ένα μήνα λιγότερα χιλιόμετρα και για τα συνεργεία είναι απώλεια τζίρου, όταν ένα αυτοκίνητο χάνει το 30% των ετήσιων χιλιομέτρων.

Αναφορικά με το βερεσέ, ο κ. Πλουμιστός είπε ότι ο κόσμος θα το ήθελε, αλλά επειδή έχει αλλάξει ο τρόπος ροής και πληρωμής των συνεργείων και η καθημερινότητα περιέχει ρίσκο, το βερεσέ έχει μηδενιστεί και ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει ότι αν πάει στο συνεργείο να πάρει το αυτοκίνητο πρέπει να πληρώσει. Σε διαφορετική περίπτωση πρέπει να περιμένει και να το φτιάξει λίγο αργότερα.

Βλάβες και από νοθεία καυσίμων
Ο Νίκος Πλουμιστός ανέφερε ότι από βλάβες που βλέπουν οι τεχνικοί στα συνεργεία, κάποιες μπορούν να τις αποδώσουν σε νοθεία καυσίμων, κάτι που γίνεται αντιληπτό στα συνεργεία όταν βάζουν μπροστά ένα αυτοκίνητο και προκαλεί στα μάτια ελαφρύ τσούξιμο.
Ο ίδιος είπε ότι προκαλούνται και βλάβες στα μηχανικά μέρη και πρόσθεσε ότι όταν έχει φτάσει το καύσιμο ακόμη στα 2,5 € το λίτρο, είναι ευκαιρία για κάποιον να κάνει νοθεία, γιατί το κέρδος γι’ αυτόν είναι μεγάλο και τα πρόστιμα που συνήθως επιβάλλονται είναι μικρά, σε σχέση με το κέρδος που μπορεί να έχει κάποιος.

Η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών
Ο αντιπρόεδρος του ΣΙΣΑΜ παραδέχτηκε ότι τα συνεργεία αντιμετωπίζουν μικρό πρόβλημα στη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών, λόγω των προβλημάτων στη μεταφορικά αλυσίδα.
Ευτυχώς, ανέφερε, στα είδη πρώτης ανάγκης, για το service ενός αυτοκινήτου, υπάρχουν διαθέσιμα ανταλλακτικά, τα περισσότερα συνεργεία έχουν στοκ ανταλλακτικών για τους πελάτες τους, ωστόσο ανταλλακτικά που δεν είναι καθημερινής ζήτησης, ενώ πρώτα ήταν πιο εύκολο να βρεθούν, σήμερα καθυστερούν λίγο παραπάνω, αλλά όχι σε ανησυχητικό βαθμό ή σε βαθμό που να υπάρχει πρόβλημα.
«Αυτό που μας προβληματίζει είναι το κόστος των μεταφορικών, που είναι σοβαρό και μείζον θέμα για όλους», τόνισε.

Για τις επιστρεπτέες προκαταβολές
Με την ιδιότητα του αντιπροέδρου της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Ν. Μαγνησίας, ο κ. Πλουμιστός αναφέρθηκε στο θέμα των επιστρεπτέων προκαταβολών, λέγοντας ότι αυτές οι προκαταβολές δόθηκαν σε μια εποχή που η επιβολή του κράτους ήταν να κλείσουν κάποιες επιχειρήσεις και έπρεπε να πληρωθούν τα λειτουργικά τους έξοδα, ενώ δεν δούλευαν.
Όπως είπε, δεν ήταν επιλογή της επιχείρησης να κλείσει, ενώ υπήρχαν επιχειρήσεις που δεν έκλεισαν και έπρεπε να παραμένουν ανοιχτές για λόγους ασφαλείας, προσφέροντας υπηρεσίες σε ένα κοινό που ήταν ελάχιστο.
Δεν ζητάμε να χαριστεί κάτι που έδωσε το κράτος ενώ δούλευαν τα πάντα, αλλά χρήματα που δόθηκαν ότι η αγορά ήταν κλειστή με εντολή του κράτους. Αυτές οι προκαταβολές υποτίθεται ότι θα επιστρεφόταν όταν μπαίναμε σε μια κανονικότητα και η επιχείρηση θα μπορούσε να επιστρέψει τα χρήματα (ή ένα μέρος τους) τα οποία πήρε για να παραμείνει σε λειτουργία, ενώ ήταν κλειστή, ανέφερε ο κ. Πλουμιστός.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι σήμερα δεν υπάρχει κανονικότητα και τα χρήματα που δόθηκαν έπρεπε να δοθούν ως μια μορφή επιχορήγησης των επιχειρήσεων για να τελειώνει το θέμα εκεί και να προχωρήσει το γρανάζι της οικονομίας παρακάτω, γιατί με το που θα μπούμε στον χειμώνα οι επιχειρήσεις θα δουν ληξιπρόθεσμες οφειλές και αν κάποιοι καταφέρουν να πληρώσουν κάποιες δόσεις τον χειμώνα θα δούμε να χάνονται.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.