Ποια τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των επιβατών πλοίων

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Λαμβάνοντας υπόψη ότι βρισκόμαστε στο μέσο της θερινής περιόδου και εν όψει της κορύφωσης της επιβατικής κίνησης προς στις νησιωτικές περιοχές, το Λιμενικό Σώμα ενημερώνει ότι στην επίσημη ιστοσελίδα του Υ.ΝΑ.Ν.Π., στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο: https://passengersynanp.yna.gov.gr/passengegers-rights/, παρατίθενται αναλυτικές πληροφορίες για το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και τις βασικές αρχές αναφορικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών, καθώς τις υποχρεώσεις των μεταφορέων και των φορέων εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών.
Ειδικότερα, στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο: https://passengersynanp.yna.gov.gr/dikaiomata-epivaton-me-ena-klik/, οι επιβάτες έχουν άμεση πρόσβαση σε πλήρη ενημέρωση για τα δικαιώματά τους και έχουν τη δυνατότητα να λάβουν γνώση για τον τρόπο υποβολής παραπόνων. Επίσης δύνανται να υποβάλλουν το έντυπο παραπόνων στην επίσημη φόρμα που είναι αναρτημένη, με πλήρεις οδηγίες συμπλήρωσης, στην επίσημη ιστοσελίδα του Υ.ΝΑ.Ν.Π., η οποία βρίσκεται στον κάτωθι ηλεκτρονικό σύνδεσμο: στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο: https://passengersynanp.yna.gov.gr/parapona/.

Σύμφωνα με την ανάρτηση του υπουργείου Ναυτιλίας οι βασικές αρχές των δικαιωμάτων επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές συνοψίζονται στα εξής:

Δικαίωμα στην ενημέρωση
• Ο επιβάτης έχει το δικαίωμα σε επαρκή πληροφόρηση καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού του.
• Σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης της αναχώρησης, ο επιβάτης έχει το δικαίωμα να ενημερωθεί από τον μεταφορέα ή τον λιμένα το αργότερο 30 λεπτά μετά την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης καθώς και την εκτιμώμενη ώρα αναχώρησης και άφιξης αμέσως μόλις αυτή η πληροφορία είναι διαθέσιμη.
Δικαίωμα στη μη-διάκριση όρων σύμβασης μεταφοράς
• Όλα τα άτομα έχουν το δικαίωμα να μην υφίστανται διακρίσεις άμεσα ή έμμεσα πχ με βάση την εθνικότητα ή τον τόπο εγκατάστασης του μεταφορέα ή του πωλητή εισιτηρίων κατά την αγορά εισιτηρίων.
Δικαίωμα στη φροντίδα και βοήθεια, στην επαναδρομολόγηση και επιστροφή χρημάτων, μερικής αποζημίωσης σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης ταξιδιού
• Οι επιβάτες που ταξιδεύουν με πλοίο έχουν δικαίωμα στην φροντίδα και βοήθεια, στην επαναδρομολόγηση και επιστροφή χρημάτων, μερικής αποζημίωσης της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με την περίπτωση και τα θέματα που προκύπτουν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Ο επιβάτης με αναπηρία και με μειωμένη κινητικότητα κατά την έκδοση του εισιτηρίου του ή το αργότερο 48 ώρες πριν ταξιδέψει πρέπει να ενημερώσει την εταιρεία για τις ειδικές ανάγκες του και τις απαιτούμενες υπηρεσίες που θα πρέπει να του παρασχεθούν.

Δικαίωμα υποβολής παραπόνων στους μεταφορείς, λιμένες και τον Εθνικό Φορέα Εφαρμογής (ΥΝΑΝΠ)
Για κάθε παράπονο ή καταγγελία που αφορά στη μη τήρηση των υποχρεώσεων της εταιρείας ή του εκδότη του εισιτηρίου, ή του φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού, ο επιβάτης μπορεί να απευθυνθεί εντός δύο μηνών, ανάλογα, αρχικά στην εταιρεία ή στον εκδότη του εισιτηρίου ή στον ναυτικό πράκτορα ή στο φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού. Κατά τη διάρκεια του πλου μπορεί να απευθυνθεί στον ορισμένο από τον πλοίαρχο αξιωματικό του πλοίου.
Μετά την παρέλευση 2 μηνών εφόσον δεν δόθηκαν απαντήσεις ή επαρκείς εξηγήσεις από την εταιρεία ή τον εκδότη του εισιτηρίου ή το φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού, σε καταγγελίες ή παράπονα, ο επιβάτης μπορεί να απευθυνθεί απευθείας α) στη Λιμενική Αρχή επιβίβασής ή αποβίβασής του ή β) στο ΥΝΑΝΠ.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.