Πως να σώσετε το σπίτι και το εισόδημά σας!

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Νέα πλατφόρμα -σωσίβιο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά από το ΚΕΠΚΑ

Ειδική πλατφόρμα με συμβουλές στους καταναλωτές δημιουργεί το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, ενώ όπως δήλωσε στο Ράδιο ΕΝΑ 102.5 και τον Ηλία Κουτσερή, η γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ, Ευαγγελία Κεκελέκη, ο φορέας προσπαθεί να βοηθήσει τα νοικοκυριά τα οποία χρωστάνε, με το χρέος μετά από το 2010 να έχει μετατραπεί σε θηλιά.

Η γ.γ. του ΚΕ.Π.ΚΑ. Ευαγγελία Κεκελέκη

Πολλοί λόγω της πανδημίας δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις ρυθμίσεις, όπου είχαν ενταχθεί για το χρέος τους, με αποτέλεσμα να έχει διαμορφωθεί μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Σύμφωνα με την ίδια υπάρχουν διάφορες κατηγορίες καταναλωτών και συγκεκριμένα οι ευάλωτοι για τους οποίους ισχύουν διαφορετικές διατάξεις σε σχέση με τα υπόλοιπα νοικοκυριά, έχοντας τη δυνατότητα να προσφύγουν στον εξωδικαστικό μηχανισμό διευθέτησης των οφειλών τους.
Αυτοί οι οποίοι δεν μπορούν να το κάνουν, αλλά μπορούν να προσφύγουν στον κώδικα δεοντολογίας των τραπεζών για να γίνει ρύθμιση των οφειλών και αυτοί που οι οφειλές τους έχουν μεταφερθεί στα funds.

Οι λύσεις που προτείνονται

Το ΚΕΚΠΑ αναλαμβάνει μέσω ευρωπαϊκού προγράμματος με τον τίτλο DashBoard να βοηθήσει τα νοικοκυριά, χωρίς να ασχολείται με το δικηγορικό κομμάτι. Δηλαδή τον βοηθά να ενταχθεί στην κατηγορία του ευάλωτου και τον συμβουλεύει πού μπορεί να απευθυνθεί για να μην χάσει το σπίτι του. «Δίνονται δύο λύσεις, είτε με τον κώδικα δεοντολογίας των τραπεζών, που σημαίνει ότι κάποιος θα πάει στην τράπεζα και θα κάνει κάποια συμφωνία για ό,τι μπορεί να γλιτώσει. Στη συνέχεια να απευθυνθεί σε δικηγόρο για να του υποβάλει την αίτηση στον μηχανισμό, ή ο οφειλέτης να έρθει σε επαφή με την εταιρεία διαχείρισης οφειλών που κατέχει το δάνειό του ώστε να δει αν μπορεί να υποβάλει κάποια ρύθμιση ή «κούρεμα»». Η όλη διαδικασία σύμφωνα με την κ. Κεκελέκη είναι πολύ σύνθετη και έτσι ο καταναλωτής δεν έχει αυτές τις γνώσεις. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν αφορά μόνο τα νοικοκυριά που είναι υπερχρεωμένα και θέλουν να ενημερωθούν πώς θα ξεφύγουν από τη θηλιά του χρέους, αλλά ξεκινά από μια πρόληψη της υπερχρέωσης.

Πλατφόρμα με οκτώ θεματικές

Συγκεκριμένα λειτουργεί πλατφόρμα στην οποία έχουν ανέβει οχτώ θεματικές ενότητες. Η πρώτη αφορά στον οικογενειακό προϋπολογισμό, πώς υπολογίζουμε τα έξοδα και τα έσοδά μας, πώς μπορούμε να ρυθμίσουμε τα πάγια, ανάλογα με τους στόχους. Η δεύτερη ενότητα είναι οι λογαριασμοί. Εκεί μπορούν να δημιουργηθούν διάφορα προβλήματα που ενδεχομένως να οδηγήσουν και σε υπερχρέωση. Η τρίτη ενότητα αφορά στα καταναλωτικά, στεγαστικά δάνεια και τις πιστωτικές κάρτες, η υπερανάληψη σε λογαριασμούς που αποτελεί και αυτό το γεγονός δανεισμό. Δίνονται συμβουλές για το τι θα πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές, για τα κυμαινόμενα επιτόκια, τι σημαίνει συνολικό ετήσιο ποσοστό επιβάρυνσης. Η επόμενη θεματική ενότητα αφορά επενδύσεις και ασφάλειες, δηλαδή τι πρέπει να προσέχει ο ενδιαφερόμενος και τι γνώσεις να διαθέτει. Η επόμενη ενότητα έχει να κάνει με διάφορες απάτες που μπορούν να οδηγήσουν σε υπερχρέωση. «Υπάρχουν διάφορες απάτες, όπως αυτές που μπορούμε να αγοράσουμε κάτι και στο τέλος να βρεθούμε να μην έχουμε τίποτα. Είναι πολλά αυτά που πρέπει να προσέχουμε και έχουν να κάνουν με την ψηφιακή οικονομία».
Η τελευταία ενότητα έχει να κάνει με τις συμβουλές για το πώς μπορούμε να χρησιμοποιούμε την κάρτα μας, να προσέχουμε στο διαδίκτυο για να μην χάσουμε χρήματα. Τέλος υπάρχει κομμάτι που αναφέρει λεπτομερώς τι είναι το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Πρόληψη και απόκτηση γνώσης

Ο στόχος του προγράμματος είναι διπλός. Ο ένας αφορά στην πρόληψη και στην απόκτηση γνώσης και ο δεύτερος στη βοήθεια σε αυτούς που ήδη έχουν ήδη υπερχρεωθεί. Οι καταναλωτές μπορούν να εισέλθουν στην ιστοσελίδα του ΚΕΠΚΑ να διαβάσουν τα άρθρα στις κατηγορίες που τους ενδιαφέρει και υπάρχει και μια άσκηση η οποία εάν αυτός που την κάνει δεν συμπληρώσει ένα συγκεκριμένο ποσοστό σωστών απαντήσεων του λέει ότι πρέπει να επαναλάβει το άρθρο για α διαβάσει καλύτερα αυτά τα οποία γράφει για να προστατευτεί ο ίδιος. Όσοι δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπερχρέωσης το ΚΕΠΚΑ διοργανώνει κάποια σεμινάρια και μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα και να ζητήσουν να κλείσουν ραντεβού.
Να δώσουν δηλαδή τα στοιχεία τους και να κλικάρουν αυτό που επιθυμούν. Το ΚΕΠΚΑ θα επικοινωνήσει μαζί τους και θα τους τοποθετήσει είτε σε σεμινάρια είτε σε συναντήσεις. Εάν δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα μπορούν να καλέσουν στο 2310233333.
«Να μην φοβούνται για τα προσωπικά τους δεδομένα γιατί το ΚΕΠΚΑ είναι μια πιστοποιημένη οργάνωση για τη συλλογή και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Τα προσωπικά τους δεδομένα δεν θα ανωνυμοποιηθούν με βάση τον γενικό κανονισμό προστασίας δεδομένων. Δεν χρειάζεται να ντρέπονται και να διστάζουν, με ένα τηλέφωνο είμαστε δίπλα τους» κατέληξε η κ. Κεκελέκη.

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Γιώργος Στεργίου

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.