Ασφαλές, χρήσιμο και… έξυπνο είναι πλέον το λιμάνι του Αγνώντα Σκοπέλου – κύριο λιμάνι του νησιού τον χειμώνα – που ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε προς χρήση όπως δηλώνει στο « Volos Summer», ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σκοπέλου Άγγελος Ξηντάρης.
Το λιμάνι διαθέτει pillars τελευταίας τεχνολογίας, νέο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού και αναβαθμισμένη παροχή ρεύματος, ενώ υπάρχει αυτονομία στο σύστημα πυρόσβεσης.
Σύμφωνα με τον κ. Ξηντάρη, τα τέσσερα λιμάνια του νησιού – Σκοπέλου, Αγνώντα, Λουτρακίου και το τουριστικό καταφύγιο στο Έληος – υποδέχονται τουριστικά σκάφη, ιδιωτικά, επαγγελματικά, ημερόπλοια και κάθε βράδυ στο λιμάνι της Σκοπέλου υπάρχουν γιοτ και ιστιοφόρα μικρά ή μεγάλα σκάφη.
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σκοπέλου, ανέφερε ότι ολοκληρώθηκε το λιμάνι του Αγνώντα, που είχε καταστραφεί πριν από 15 χρόνια, όταν ανέλαβε τη Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου ανατέθηκε και ολοκληρώθηκε η μελέτη, καθορίστηκε η χερσαία ζώνη λιμένα, για να δημοπρατηθεί το έργο, το οποίο ολοκληρώθηκε με χρήματα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας για τα λιμενικά έργα.
Ακόμη είπε ότι με χρηματοδότηση 130.000 € από το ίδιο πρόγραμμα του συγκριμένου υπουργείου ολοκληρώθηκαν τα δίκτυα ύδρευσης, πυρόσβεσης και ηλεκτρισμού.
«Έχουμε δημιουργήσει ένα ασφαλές, χρήσιμο και έξυπνο λιμάνι, που χρησιμοποιεί pillars ελληνικής παραγωγής, τελευταίας τεχνολογίας, με νέο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού και αναβαθμισμένη παροχή ρεύματος, ώστε όταν δένουν τα πλοία το βράδυ στο λιμάνι να μη χρειάζεται να παίρνουν ρεύμα από τις ηλεκτρομηχανές τους και δημιουργούν θόρυβο σε ένα μικρό λιμάνι όπως ο Αγνώντας, ταλαιπωρώντας τους επισκέπτες στην εστίαση ή στα καταλύματά τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.
Ο κ. Ξηντάρης πρόσθεσε ότι υπάρχει αυτονομία στο σύστημα πυρόσβεσης, το οποίο ακόμη και με διακοπή της ηλεκτροδότησης θα δουλέψει, ενώ τόνισε ότι ο Αγνώντας είναι το κύριο λιμάνι της Σκοπέλου, τους χειμερινούς μήνες και όταν οι άνεμοι είναι Βόρειοι – Βορειοδυτικοί και δεν μπορεί να προσεγγίσει πλοίο στη χώρα Σκοπέλου.
Τρία λιμάνια ένα Λιμενικό Ταμείο με δύο υπαλλήλους
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, τόνισε ότι η Σκόπελος, αν και μικρό νησί έχει τρία λιμάνια, της Χώρας Σκοπέλου, του Αγνώντα και του Λουτρακίου, καθώς και ένα τουριστικό αγκυροβόλιο, τα οποία όμως συνεπάγονται αυξημένα έξοδα συντήρησης, σε σχέση με άλλα νησιά που διαθέτουν ένα μόνο λιμάνι.
«Το Λιμενικό Ταμείο που το στελεχώνουν μια υπάλληλος και μια επικουρική, καλείται να ανταπεξέλθει στις αυξημένες υποχρεώσεις που δημιουργούν τα τρία λιμάνια, να «τρέξει» διαγωνισμούς και τις απαιτήσεις που έχει η Διοίκηση. Παρόλα αυτά, με την προσπάθεια των υπαλλήλων και των μελών του Λιμενικού Ταμείου, καταφέραμε πολλά πράγματα στα πέντε αυτά χρόνια», ανέφερε ο κ. Ξηντάρης.
Το τουριστικό Καταφύγιο στο Έληος
Αναφορικά με το τουριστικό καταφύγιο στο Έληος, ο πρόεδρος ανέφερε ότι εκπονήθηκε μια μελέτη για να ολοκληρωθεί αγκυροβόλιο και να παρέχει ασφάλεια στα πλοία και στα σκάφη που βρίσκονται στον λιμένα.
Ήδη έχουμε χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, μέσω του υπουργείου Τουρισμού με 3 εκ. €, αλλά επειδή χρειάζεται νέα χωροθέτηση και μια δαπάνη από τα ίδια έσοδα του Λιμενικού Ταμείου, έχουμε καθυστερήσει, τόνισε ο κ. Ξηντάρης. Επίσης είπε ότι με την πάροδο του χρόνου, το έργο θα ωριμάσει για να μπορέσει να δημοπρατηθεί το τουριστικό καταφύγιο.
«Σήμερα το τουριστικό καταφύγιο Έληους μπορεί να δεχτεί 80 σκάφη, μικρά και μεγάλα, ιστιοπλοϊκά, μηχανοκίνητα και έχει ένα πλήρες δίκτυο ηλεκτροφωτισμού, παροχής ρεύματος για τα σκάφη, πυρόσβεση και δίκτυο ύδρευσης», ανέφερε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.
Το λιμάνι Σκοπέλου
Για τα δύο λιμάνια της Χώρας και του Λουτρακίου, που αποτελούν πύλες εισόδου στην Σκόπελο, εκπονούνται μελέτες, τόσο για την ολοκλήρωση των λιμενικών έργων, όσο και για κτιριακές εγκαταστάσεις. Ο κ. Ξηντάρης ανέφερε ότι στο λιμάνι Σκοπέλου γίνεται ήδη χωροθέτηση του τουριστικού αγκυροβολίου, χώρος που έχει υποδειχτεί εδώ και 15 χρόνια και προβλέπονται κάποιες λιμενικές εγκαταστάσεις, επέκταση του προσήνεμου μόλου και έναν βραχίονα στον υπήνεμου μόλο, ώστε να σταματάει την άμμο, που σήμερα με τα θαλάσσια ρεύματα μπαίνει στην είσοδο του λιμένα και πολλές φορές ελαττώνει το βάθος.
«Γι’ αυτό είμαστε σε διαδικασία ολοκλήρωσης εκβάθυνσης του λιμένα Σκοπέλου, ώστε με ασφάλεια να μπαίνουν και να βγαίνουν τα πλοία από τη λιμενολεκάνη», ανέφερε ο κ. Ξηντάρης.
Στο λιμάνι Λουτρακίου
Στο λιμάνι Λουτρακίου, τόνισε, προβλέπεται ένας εξωτερικός ντόκος, για να μπορούν να προσεγγίζουν πλοία πάνω από 90 μέτρα, ενώ πρόσθεσε ότι με την ολοκλήρωση των μελετών και την ανάλογη χρηματοδότηση από την Περιφέρεια ή κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το λιμάνι Λουτρακίου θα αποτελεί ένα δεύτερο σημαντικό λιμάνι, που είναι πιο κοντά στον Βόλο, στο Μαντούδι Εύβοιας και μειώνει τη θαλάσσια διαδρομή.
Τέλος, ο κ. Ξηντάρης αναφέρθηκε στον αγώνα που δίνεται τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο για τα έργα και τις μελέτες, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη συνδρομή της Περιφέρειας Θεσσαλίας, αλλά και στον τομέα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, όπου με τη βοήθεια των βουλευτών της κυβέρνησης, μπήκε και φέτος η γραμμή Θεσσαλονίκης – Σποράδων με επιδότηση, άνοιξε η σύνδεση των νησιών με το Μαντούδι Εύβοιας, με επιδίωξη να υπάρχει σύνδεση και τον χειμώνα δύο φορές την εβδομάδα, ώστε να υπάρχει πιο εύκολη και γρήγορη πρόσβαση με την Αθήνα, ενώ και με τη γραμμή από Αγ. Κωνσταντίνο, υπάρχουν πολλά πλοία που συνδέουν τα νησιά των Σποράδων με την ηπειρωτική Ελλάδα, που σημαίνει πολλοί επιβάτες και επισκέπτες προς τα νησιά.
Πηγή: Περιοδικό Volos Summer του Ομίλου Καρεκλίδη . Συνέντευξη στον Ηλία Κουτσερή







































