Για ανθρώπους που δεν αντέχουν οικονομικά εξαιτίας της αυξημένης τιμής των καυσίμων να μετακινηθούν στη δουλειά τους έκανε λόγο η πρόεδρος του Συλλόγου Βενζινοπωλών Μαγνησίας κ. Βάσω Κοντοχρήστου μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Γιώργο Καρεκλίδη, σχολιάζοντας παράλληλα και τα νέα μέτρα επιδότησης καυσίμων και τονίζοντας πως η μείωση έπρεπε να γίνει στην τιμή και όχι μέσω επιδομάτων.
«Ό,τι δίνεται είναι καλοδεχούμενο και αυτή τη φορά είναι περισσότερα τα χρήματα σε σχέση με την προηγούμενη που ήταν 40 ευρώ. Ωστόσο το επίδομα, δεν ισοφαρίζει όσα χάνουμε, γι’ αυτό κι εμείς θέλαμε κατευθείαν μείωση στην τιμή και όχι επιδότηση. Είναι καλοδεχούμενο το fuel pass, αλλά εμείς θα προτιμούσαμε να είναι πάνω στην τιμή για να είναι και μόνιμο και σε περίπτωση που θα έπεφταν οι τιμές του καυσίμου να ωφελούνταν ακόμη περισσότερο οι καταναλωτές. Με την επιδότηση 80 ευρώ θα βάλει κάποιος 33 λίτρα, δηλαδή να έχει να κάνει μετακινήσεις στην πόλη για δύο εβδομάδες», είπε χαρακτηριστικά η κ. Κοντοχρήστου σχετικά με τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης σχετικά με τη συνέχιση της επιδότησης καυσίμων.
Η ίδια ανέφερε και τα νέα δεδομένα που ισχύουν, σημειώνοντας πως δίνονται 80 ευρώ για ΙΧ στην ηπειρωτική Ελλάδα και 60 ευρώ για δίκυκλα. Για τα νησιά είναι 100 ευρώ για ΙΧ και 70 ευρώ για δίκυκλα, ενώ όπως μετέφερε η κ. Κοντοχρήστου όποιος κατεβάσει την σχετική εφαρμογή και δεν βάλει τραπεζικό λογαριασμό είναι 15 ευρώ επιπλέον. Παράλληλα, σημείωσε ότι έχουν αυξηθεί και τα εισοδηματικά κριτήρια. Πλέον οι δικαιούχοι είναι όσοι έχουν εισόδημα 30.000 ευρώ και 3000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος, έως τις 45.000 ευρώ, ενώ υπολογίζεται ότι οι δικαιούχοι θα είναι 3-3,5 εκ πολίτες.
Μιλώντας για την κατάσταση αυτή και τη συνεχή ανοδική πορεία της τιμής των καυσίμων η κ. Κοντοχρήστου εξέφρασε την ανησυχία και τον φόβο της πως αυτή η κατάσταση δεν θα τελειώσει.
«Αυτή η κατάσταση θεωρώ ότι δεν θα τελειώσει σύντομα θα συνεχίσει μακροπρόθεσμα, εκτός εάν τελειώσει κάτι. Εάν τελειώσει ο πόλεμος, εάν τα βρουν τα κράτη του ΟΠΕΚ, εάν σταματήσουν τα κερδοσκοπικά παιχνίδια παγκόσμια με τα χρηματιστηριακά προϊόντα καυσίμου. Εάν γίνουν αυτά, θα υποχωρήσουν οι τιμές, αλλιώς θα διατηρούνται σταθερά σε υψηλά επίπεδα είμαστε πάνω από 120 δολάρια το βαρέλι», τόνισε.
Σήμερα η μέση τιμή στη Μαγνησία στην αμόλυβδη ανέρχεται στα 2,45 ευρώ το λίτρο, ενώ στα χωριά του νομού φτάνει και τα 2.48 ευρώ. Στα νησιά δε, η τιμή φτάνει στο «κόκκινο» με 2,60-2,70 ευρώ.
«Δεν μπορεί κανείς να ξέρει που θα φτάσει η τιμή. Οι καταναλωτές ζορίζονται ακόμη και για τις βασικές τους μετακινήσεις. Ακούω ανθρώπους που εργάζονται στη Β ΒΙΠΕ και λένε ότι δεν βγαίνουν για να πάνε στη δουλειά τους. Τα πράγματα δεν είναι πολύ καλά και ο χειμώνας που θα έρθει θα είναι πάρα πολύ δύσκολος και σε σχέση με το φυσικό αέριο, που παίρνουμε μόνο από τη Ρωσία, πλην κάποιων φορτίων που φέρνουμε τώρα από την Αμερική, που κι αυτά δεν είναι επαρκείς ποσότητες. Θα δούμε αυξήσεις στο φυσικό αέριο που τις βλέπουμε ήδη, στο ρεύμα. Πρέπει να βρούμε λύσεις ώστε να μην είμαστε πλήρως εξαρτημένοι από τρίτους», επεσήμανε η ίδια.
“Στον κλάδο μας εισήλθαν κακοποιά στοιχεία”
Τέλος, η κ. Κοντοχρήστου και ως μέλος του νέου ΔΣ της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας αναφέρθηκε στο θέμα της εισχώρησης κακοποιών στοιχείων στο κλάδο, μετά και τα πρόσφατα γεγονότα με το «γάζωμα» 38χρονου ιδιοκτήτη πρατηρίου υγρών καυσίμων στον Γέρακα.
«Δυστυχώς αυτό που αντιλαμβανόμαστε είναι ότι στον κλάδο μας εισήλθανε κακοποιά στοιχεία, που ξεπλένουν χρήματα μέσω των πρατηρίων. Οι βενζινοπώλες δεν είχαν ποτέ καλάζνικοφ και βόμβες. Το θέμα το συζητήσαμε στην Ομοσπονδία και είπαμε ότι χρειάζεται πολιτική βούληση να σταματήσουν όλα αυτά. Οι πρατηριούχοι είμαστε με τον κόσμο, να εξυπηρετούμε, και όχι να κρατάμε όπλα», σχολίασε χαρακτηριστικά η πρόεδρος των βενζινοπωλών Μαγνησίας.






























