Ζήτημα ζωής και θανάτου η καλή κατάσταση των ελαστικών

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει ότι οι τροχοί των μηχανοκίνητων οχημάτων, των μοτοποδηλάτων, των ποδηλάτων και των ρυμουλκούμενων πρέπει να φέρουν λάστιχα, με ή χωρίς αεροθάλαμο ή άλλα ελαστικά ανάλογης αποτελεσματικότητας, τα οποία να βρίσκονται σε καλή κατάσταση, ώστε να εξασφαλίζουν τις αναγκαίες συνθήκες ασφάλειας και την απαιτούμενη πρόσφυση, ακόμα και σε υγρό οδόστρωμα.

Η παράβαση της ανωτέρω υποχρέωσης χρήσης ελαστικών που βρίσκονται σε καλή κατάσταση επισύρει ποινές και πρόστιμα. Η σοβαρότερη επίπτωση όμως που δυνητικά επιφέρει η χρήση φθαρμένων ελαστικών σχετίζεται με την ασφάλεια οδηγού και επιβατών. Παρά το γεγονός ότι τα ελαστικά εσφαλμένα θεωρούνται από μία μερίδα των ανθρώπων, ως ένα μάλλον επουσιώδες μέρος του οχήματός τους, στην πραγματικότητα αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά στοιχεία για την ασφαλή οδήγηση. Αυτό καθίσταται σαφές αν αναλογιστεί κανείς ότι τα ελαστικά παίζουν καθοριστικό ρόλο για τη σωστή πορεία και την έγκαιρη ακινητοποίηση του οχήματός μας.

Τόσο η σωστή πορεία, όσο και η ακινητοποίηση του οχήματος εξαρτάται από την πρόσφυση των ελαστικών στο οδόστρωμα, τη συνολική δύναμη δηλαδή που πρέπει να ασκήσουν οι τροχοί σε αυτό, ώστε ανάλογα με το επιθυμητό αποτέλεσμα, να διατηρηθεί ή να τροποποιηθεί η κατάσταση του οχήματος. Η έννοια και οι εφαρμογές της πρόσφυσης αποτελούν σήμερα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες κατασκευής ελαστικών. Εξάλλου, αποτελεί και σημαντικό τομέα μελέτης των επιστημονικών ομάδων που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια.

Για να έχει ένα ελαστικό αποτελεσματική συμπεριφορά κατά την οδήγηση και την ακινητοποίηση θα πρέπει να έχει υψηλή πρόσφυση. Η πρόσφυση του ελαστικού επιτυγχάνεται με τις αυλακώσεις που υπάρχουν στο πέλμα του, οι οποίες ανάλογα με το είδος του ελαστικού και την εταιρεία παραγωγής του ποικίλλουν. Μέσω των αυλακώσεων του ελαστικού επιτυγχάνεται η απομάκρυνση του νερού από το οδόστρωμα, η ύπαρξη του οποίου ενθαρρύνει μια πιθανή υδρολίσθηση.

Σύμφωνα με τις σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατ’ εφαρμογήν του ΚΟΚ το ελάχιστο βάθος του πέλματος πρέπει να είναι 1,6 mm. Σε περίπτωση που ένα ελαστικό έχει υποστεί φθορά μεγαλύτερη και έχει μικρό βάθος στο ανάγλυφο του πέλματός του, υπάρχει σοβαρότατος κίνδυνος για την ασφάλεια των επιβαινόντων, αλλά και των λοιπών χρηστών της οδού. Το χαμηλό βάθος του πέλματος αν συνδυαστεί και με άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόσφυση, όπως το κακό οδόστρωμα, τα λάδια, ή τον πάγο, τότε ο κίνδυνος που διατρέχουν οι επιβάτες του οχήματος είναι ιδιαίτερα αυξημένος.

Θα πρέπει λοιπόν να ελέγχουμε τα ελαστικά αυτοκινήτου μας σε τακτά χρονικά διαστήματα και να προβαίνουμε στην αντικατάστασή τους, σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών, χωρίς καμμία καθυστέρηση, καθώς η καλή κατάσταση των ελαστικών αποτελεί κυριολεκτικά ζήτημα ζωής και θανάτου.
Ένα εξειδικευμένο κέντρο ελαστικών μπορεί να ελέγξει τα ελαστικά σας και να σας προτείνει οικονομικές, αλλά κυρίως έγκυρες λύσεις που διασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία του οχήματός σας. Περαιτέρω, είναι σε θέση να σας προσφέρουν υπηρεσίες ζυγοστάθμισης και ευθυγράμμισης, προκειμένου να εξασφαλίσετε μια άνετη και ασφαλή οδήγηση, αλλά και να περιορίσετε τις φθορές σε ελαστικά και αναρτήσεις.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.