Εσύ…ξέρεις να διαφημίζεσαι;

Διαβάζοντας τις παρακάτω γραμμές θα ενημερωθείτε σχετικά με τους τρόπους που μπορεί να επιλέξει ένας ελεύθερος επαγγελματίας ή μία εταιρεία προκειμένου να διαφημίσει όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει. Η αλήθεια είναι πως στη σύγχρονη εποχή που ζούμε υπάρχει μια πραγματικά τεράστια γκάμα μέσων διαφήμισης. Βέβαια, δεν αρκεί απλά να τα γνωρίζουμε για να επικοινωνήσουμε ζητώντας μια διαφήμιση επιχείρησης. Το θέμα του marketing έχει πάρα πολλές παραμέτρους και αρκετούς αστάθμητους παράγοντες που οφείλουμε να λάβουμε υπόψη κατά την επιλογή της ιδανικής διαφήμισης όπως θα μπορούσε να είναι για παράδειγμα μια διαφήμιση online.

Αρχίζοντας από τα πιο παραδοσιακές μεθόδους, συναντούμε την εφημερίδα-περιοδικό και το ραδιόφωνο. Στα θετικά αυτών των μέσων ενημέρωσης και διαφήμισης συγκαταλέγονται το χαμηλό κόστος που απαιτείται συνήθως για την προώθηση μας, ειδικά στην πρώτη περίπτωση, του έντυπου τύπου δηλαδή. Αυτό το κόστος μπορεί να ξεκινάει από τα 25 έως 30€ και να φτάνει μέχρι και τα 100€ ή παραπάνω. Οι διαφημίσεις ωστόσο που μεταδίδονται ραδιοφωνικά μιας και έχουν μεγαλύτερη απήχηση και οι σταθμοί μεγάλη ανάγκη χρηματοδότησης, συνήθως είναι αρκετά ακριβότερες και μπορεί να φτάσουν να στοιχίζουν μέχρι και μερικές εκατοντάδες ευρώ για μόλις μερικά λεπτά μετάδοσης. Και οι δύο αυτοί τρόποι, παρότι ξεπερασμένοι κατά πολλούς, εξακολουθούν να έχουν μεγάλη απήχηση στο καταναλωτικό κοινό.

Στη συνέχεια, θα μιλήσουμε για τα διαφημιστικά μηνύματα που μεταδίδονται μέσω τηλεοπτικών σταθμών. Αξίζει να σημειώσουμε ότι αυτός ο τρόπος προβολής εταιρειών και προσέλκυσης πελατών έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας από την δημιουργία των ιδιωτικών καναλιών και μετά, δηλαδή εδώ και 30 χρόνια. Οι συνθήκες φυσικά είναι διαφορετικές εδώ και τα κόστη απείρως υψηλότερα. Για να έχετε μία τάξη μεγέθους κάθε λεπτό μετάδοσης μπορεί να στοιχίζει έως και 1.000€. Γι’ αυτό το λόγο, πολύ σπάνια συμβαίνει να διαφημίζονται ελεύθεροι επαγγελματίες ή μικρού μεγέθους επιχειρήσεις. Αυτοί οι άνθρωποι ή οι οργανισμοί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά σε απαιτήσεις τέτοιου μεγέθους. Η τηλεόραση πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι λόγω του ότι υπάρχει ως συσκευή σχεδόν σε κάθε σπίτι έχει τεράστια απήχηση σε εθνικό επίπεδο και μπορεί να διαμορφώσει καταναλωτικές συνήθειες στο πέρασμα των χρόνων. Αρά, δεν θα πρέπει επ’ ουδενί να απορρίπτεται όντας ένα καταπληκτικό μέσο διαφήμισης.

Καθώς η τεχνολογική πρόοδος κάνει άλματα κάθε χρόνο μοιραία ο κλάδος του marketing διείσδυσε και στο Διαδίκτυο και σε όλες σχεδόν τις ιστοσελίδες, τα κοινωνικά δίκτυα και κυρίως στις μηχανές αναζήτησης όπως η Google κ.ά. Τι είναι όμως αυτό το είδος διαφήμισης, πόσο κοστίζει και σε τι βαθμό είναι αποδοτικό; Είναι ουσιαστικά η προβολή της εταιρείας ή του καταστήματος μας μέσω από διάφορους ιστότοπους. Διαφήμιση online είναι και όταν εμφανίζομαι στα πρώτα-πρώτα αποτελέσματα στις ποικίλες μηχανές αναζήτησης όταν ο δυνητικός πελάτης μου πληκτρολογεί μια λέξη ή φράση-κλειδί που σχετίζεται άμεσα με την εμπορική μου δραστηριότητα. Αυτή η προώθηση εν τέλει αποδίδει πολλά περισσότερα «κλικ» στο website μας και άρα αυξημένες πωλήσεις. Είναι λογικό ότι όσοι περισσότεροι επισκέπτονται το e-shop μας, τόσο πιθανότερο είναι να προβούν σε κάποια αγορά από αυτό. Υπάρχουν αρκετά «εργαλεία» που υπολογίζουν τι ποσοστό των επισκεπτών μας τελικά όντως βάζουν ένα προϊόν στο καλάθι αγορών τους. Εξυπακούεται ακόμη ότι είναι από τους πιο δαπανηρούς τρόπους λανσαρίσματος.

Στο τέλος της ημέρας, θα πρέπει να έχουμε συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι ταιριαστά όλα τα μέσα διαφήμισης σε όλους. Ο κάθε επιχειρηματικός κλάδος έχει τις δικές του ξεχωριστές ανάγκες και ιδιαιτερότητες και το ίδιο ισχύει και για την προώθηση των σχετικών εκπροσώπων του. Επίσης, είναι νομίζω ξεκάθαρο ότι άλλο είδος διαφήμισης μπορεί να υποστηρίξει ένας ελεύθερος επαγγελματίας με καθαρά κέρδη 100€ την ημέρα σε σχέση με μία Α.Ε. που μπορεί να έχει καθαρά κέρδη της τάξης των 10.000€ στο ίδιο χρονικό διάστημα. Συνεπώς όλοι και όλες οι επαγγελματίες που σκέφτονται να διαφημιστούν θα χρειαστεί να καταστρώσουν ένα μελετημένο σχέδιο.

Άρθρο από ThinkTTank