Πώς βλέπουν οι επιχειρήσεις το ρόλο των μέσων ενημέρωσης στην πανδημία;

Στην αντιμετώπιση κάθε μεγάλης κρίσης καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει η ενημέρωση, η πρόσβαση της κοινής γνώμης σε πολύτιμες πληροφορίες, η δυνατότητα να έχει εικόνα για το τι συμβαίνει σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο σήμερα και ποιες είναι οι εκτιμήσεις για το αύριο. Παράλληλα με την πληροφόρηση «εισβάλλουν» βέβαια σε κάθε σπίτι και fake news ή θεωρίες συνωμοσίας, που στη σημερινή κρίση είδαμε να διακινούνται ακόμη και από αξιωματούχους μεγάλων χωρών;

Στην Ελλάδα η συζήτηση έχει επικεντρωθεί περισσότερο στα χρήματα, που δόθηκαν μέσω της εκστρατείας «Μένουμε Σπίτι» στα μέσα, παρά στην ποιότητα της ενημέρωσης που αυτά πρόσφεραν. Πώς λοιπόν βαθμολογεί η κοινή γνώμη και δη ο επιχειρηματικός κόσμος το ρόλο των ελληνικών μέσων;

Στην έρευνα του Forum2020.GR και της RASS για το naftemporiki.gr οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να απαντήσουν στο ακόλουθο ερώτημα: Ο τρόπος με τον οποίο τα μέσα ενημέρωσης κάλυψαν το θέμα της πανδημίας βοήθησε στην αντιμετώπιση της πανδημίας ή όχι; Το 46,7% απάντησε «όχι» και το 43,8% «ναι», ενώ ένα 9,5% επέλεξε τις απαντήσεις «Δεν γνωρίζω» ή «Δεν απαντώ».

Πιο κριτική (ή και επικριτική) ματιά απέναντι στα μέσα ενημέρωσης έχουν αναμφίβολα οι νέοι. Στην ηλικιακή ομάδα έως 34 ετών μόνο το 38,6% απαντά θετικά για το ρόλο των μέσων και το 52,9% απαντά «όχι», ενώ στην ομάδα 35-44 ετών το ποσοστό του «ναι» 35,8% και του «όχι» ανέρχεται στο 53,4%. Μοιρασμένες σχεδόν είναι οι γνώμες στην ομάδα 45-54 ετών. Η εικόνα αλλάζει άρδην στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Στην ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών το 56% θεωρεί ότι ο τρόπος με τον οποίο τα μέσα ενημέρωσης κάλυψαν την πανδημία βοήθησε στην αντιμετώπισή της, ενώ το 36% ότι δεν βοήθησε. Στους 65 και άνω θετικά αξιολογεί το ρόλο των μέσων η συντριπτική πλειονότητα ( 76,5%).