Στα 93 ευρώ το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού

Στα ίδια περίπου περυσινά επίπεδα, με οριακά ανοδικές τάσεις, εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού το 2019, σύμφωνα με μετρήσεις στις οποίες προέβη το ΙΝ.ΕΜ.Υ. – ΕΣΕΕ την περίοδο 22-23 Απριλίου του τρέχοντος έτους.

Η ραγδαία άνοδος της τιμής των οπωροκηπευτικών, λόγω των φετινών άσχημων καιρικών συνθηκών των τελευταίων μηνών – συχνές και έντονες βροχοπτώσεις – αντισταθμίστηκε από τις φθηνότερες, σε σχέση με το περυσινό Πάσχα, τιμές των κρεατικών.

Από την έρευνα προκύπτει ότι το κόστος ενός τυπικού πασχαλινού τραπεζιού 6-8 ατόμων για το 2019 κυμαίνεται στα 93,0 ευρώ έναντι 92,7 ευρώ το 2018, καταγράφοντας οριακή αύξηση κατά 0,3%.

Η εκτίναξη του κόστους των οπωρολαχανικών εξαλείφθηκε από τις φθηνότερες τιμές των κρεατικών, με τα φρούτα και τα προϊόντα Supermarket να διαδραματίζουν δευτερεύοντα ρόλο στη μεταβολή του κόστους του πασχαλινού τραπεζιού μεταξύ των δύο ετών. Επισημαίνεται πως οι τιμές που περιλαμβάνονται στον παρακάτω πίνακα είναι ενδεικτικές και αφορούν τη χρονική περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας, με τις τιμές των κρεατικών να υπόκεινται σε αλλαγές με την πάροδο των ημερών και μέχρι την έλευση του Πάσχα.

Ακολουθεί ο Πίνακας με την αποτύπωση των τιμών των προϊόντων ανά κατηγορία και τη συγκριτική μεταβολή αυτών για τα έτη 2019 και 2018.

Υποχώρηση της τιμής των αμνοεριφίων

Ειδικότερα και βάσει των δειγματοληπτικών ελέγχων που διενεργήθηκαν στην Κεντρική Αγορά Αθηνών (Βαρβάκειος), η υποχώρηση των τιμών του αρνιού και του κατσικιού (-3,2% και -6,0%), απορρόφησε την αύξηση της τιμής του κοτόπουλου (+9,0%), με αποτέλεσμα τη μεσοσταθμική υποχώρηση της τιμής των κρεατικών κατά 2,7%.

Ραγδαία αύξηση στις τιμές των οπωροκηπευτικών

Όπως επισημάνθηκε προηγουμένως η ραγδαία άνοδος των τιμών σε όλα σχεδόν τα οπωροκηπευτικά προϊόντα – μεσοσταθμική αύξηση περίπου 28% – οφείλεται στις, παρατεταμένης διάρκειας, αντίξοες καιρικές συνθήκες, με συνέπεια η μειωμένη/ανεπαρκής παραγωγή να αδυνατεί να καλύψει τη συνήθη για τη διανύουσα εορταστική περίοδο αυξημένη ζήτηση. Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση κόστους για το καταναλωτικό κοινό παρατηρήθηκε στο λάχανο (+134,4%), στα ξερά κρεμμύδια (+93,3%) και στην πατάτα (+53,7%), ενώ τα φρούτα (μήλα & πορτοκάλια) κατέγραψαν μηδενικές ή οριακά χαμηλότερες μεταβολές.

Τα προϊόντα Supermarket

Όσον αφορά στα προϊόντα Super market που πλαισιώνουν το πασχαλινό τραπέζι, η μεσοσταθμική αύξηση οριοθετείται σε επίπεδα χαμηλότερα του 1,0% (+0,9%), με τις καταγραφείσες τάσεις να είναι μεικτές, χωρίς να σημειώνονται αξιόλογες ανοδικές ή πτωτικές μεταβολές.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.