Τριών ταχυτήτων οι κατώτατοι μισθοί στην Ε.Ε.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Εικοσιδύο από τα 28 κράτη- μέλη στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν υιοθετήσει πλέον εθνικό κατώτατο μισθό, σύμφωνα με στοιχεία, που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Eurostat. Οι αποκλίσεις μεταξύ των μελών είναι μεγάλες, με τους ακαθάριστους κατώτατους μισθούς τον Ιανουάριο του 2018 να κυμαίνονται από τα 261 έως και τα 1.999 ευρώ. Η εικόνα της ένωσης των πολλών ταχυτήτων επιβεβαιώνεται και σε αυτό το μέτωπο.

Στην Ελλάδα ο ακαθάριστος κατώτατος μισθός διαμορφώνεται στα 684 ευρώ, σύμφωνα με τη Eurostat (η οποία διαιρεί το συνολικό ποσό σε 12 και όχι 14 μήνες). Η χώρα μας βρίσκεται έτσι στη δεύτερη ζώνη, μαζί με τις Πορτογαλία (667 ευρώ), Μάλτα (748 ευρώ), Σλοβενία (843 ευρώ) και η Ισπανία (859 ευρώ).

Στην κατώτερη ζώνη συναντάμε εννέα οικονομίες του πρώην ανατολικού μπλοκ. Στη Βουλγαρία ο κατώτατος μισθός είναι 261 ευρώ, στη Λιθουανία 400 ευρώ και στη Ρουμανία 408 ευρώ. Ακολουθούν Λετονία (€430), Ουγγαρία (€445), Κροατία (€462), Τσχεχία (€478), Σλοβακία (€480), Εσθονία (€500) και Πολωνία €503.

Στη ζώνη των ισχυρών από την άλλη οι κατώτατοι μισθοί υπερβαίνουν τα 1.400 ευρώ. Τον υψηλότερο κατώτατο μισθό συναντάμε στο Λουξεμβούργο, στα 1.999 ευρώ μικτά, ενώ ακολουθούν Ιρλανδία (1.614 ευρώ), Ολλανδία (1.614 ευρώ), Βέλγιο (1.563), Γερμανία και Γαλλία (1.498 ευρώ και στις δύο χώρες) και Βρετανία (1.401 ευρώ).

Σημειώνεται ότι στις ΗΠΑ ο ομοσπονδιακός κατώτατος μισθός διαμορφώνεται στα 1.048 ευρώ.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.

Η εφημερίδα Μαγνησία και το magnesianews.gr είναι δίπλα στον Πολίτη.

Στείλε παράπονα, καταγγελίες ή ιδέες που αφορούν τη γειτονιά σου και τον τόπο μας.