FYSIKON

Η Αέριο Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας έγινε «ZeniΘ» και ο Μάνος Εξαρχουλάκος, Διευθυντής Marketing και Επικοινωνίας της εταιρείας, μιλάει στο adbusiness για τη νέα εποχή, την επιλογή του καινούργιου brand name, τη στρατηγική και το χρονοδιάγραμμα της καμπάνιας λανσαρίσματος, αλλά και τον ανταγωνισμό στην αγορά ενέργειας.

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Η Αέριο Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας μπήκε σε μια νέα εποχή και πλέον ονομάζεται ZeniΘ. Πως προέκυψε η ανάγκη για τη νέα ταυτότητα; Τι ακριβώς έχει αλλάξει στην εταιρεία και τι θέλετε να προβάλετε;

Μ.Ε.: To 2018 αποτελεί ορόσημο για την αγορά της ενέργειας στην Ελλάδα, με την απελευθέρωσή της. Αυτό σηματοδοτεί και μια νέα εποχή για την εταιρεία, καθώς από Νο 1 πάροχος φυσικού αερίου στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας γίνεται ο πρώτος πανελλαδικός πάροχος ολοκληρωμένου ενεργειακού πακέτου, με την παροχή φυσικού αερίου όπου υπάρχει διαθέσιμο δίκτυο- και ηλεκτρικής ενέργειας. Σε αυτό το ενεργειακό «Double Play» ή «Dual Energy», όπως το έχουμε ήδη επικοινωνήσει, προσφέρουμε on top και υπηρεσίες που είναι ικανές να ανακουφίσουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Ως εκ τούτου, η επιπλέον ανάγκη παρουσιάστηκε καθώς επεκτεινόμαστε γεωγραφικά, γινόμαστε μια εταιρεία για όλους τους Έλληνες – γι’ αυτό εξάλλου γίναμε και χορηγός της Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου, της ομάδας όλων των Ελλήνων. Βεβαίως, στην ουσία των υπηρεσιών μας δεν αλλάζει κάτι. Είμαστε η ίδια εταιρεία που εμπιστεύονται 18 χρόνια τώρα οι πελάτες μας και συνδυάζουμε την εμπειρία μας στην ελληνική αγορά με την τεχνογνωσία και τη διεθνή εμπειρία της ΕΝΙ, του Ιταλού μετόχου μας. Ωστόσο, με την αλλαγή αυτή σηματοδοτούμε την είσοδό μας σε μια νέα εποχή, με νέες, εμπλουτισμένες υπηρεσίες για τους πελάτες μας.

adb: Πώς προέκυψε το νέο brand name; Πώς επιλέχθηκε το ZeniΘ και ποια είναι τα ιδιαίτερα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το νέο όνομα;

Μ.Ε.: Το ZeniΘ προέκυψε μετά από μακρόχρονη έρευνα σε έρευνες και focus groups, όπως αρμόζει σε μια εταιρεία που επενδύει στον στρατηγικό σχεδιασμό της. Στόχος ήταν να αποτυπωθεί το παρελθόν αλλά και το μέλλον της εταιρείας, να δείξουμε πως προχωράμε μπροστά βασισμένοι στο πολύ επιτυχημένο παρελθόν μας και ταυτόχρονα να μιλήσουμε για τη νέα μας προσφορά, το ολιστικό πακέτο ενέργειας. Έτσι προέκυψε το ZeniΘ. Το ελληνικό Θ σηματοδοτεί τη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία, που είναι οι περιοχές που ξεκινήσαμε και τις τιμούμε, ενώ η λέξη ZeniΘ δηλώνει το στόχο μας, να φτάσουμ και να παραμείνουμε στην κορυφή, το ζενίθ. Είμαστε σε αριθμό συνδέσεων ο μεγαλύτερος πάροχος φυσικού αερίου στην Ελλάδα, είμαστε ο πρώτος πάροχος ολοκληρωμένης ενέργειας με φυσικό αέριο και ρεύμα, ενώ τώρα στόχος μας είναι να γίνουμε η Νο1 επιλογή στην αγορά της ενέργειας σ’ όλη τη χώρα.

adb: Ποιες είναι οι βασικές αξίες πάνω στις οποίες θα οικοδομηθεί το νέο brand;

Μ.Ε.: Η πρώτη αξία μας είναι η εμπιστοσύνη. Από το 2000 που δραστηριοποιούμαστε στη Θεσσαλονίκη και στη Θεσσαλία, έχουμε χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες μας. Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε και να κάνουμε πιο ισχυρή αυτήν τη σχέση, αλλά και να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη νέων πελατών, αυτήν τη φορά με περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες. Η εμπειρία, η διεθνής και η εγχώρια, και η τεχνογνωσία, συμπληρώνουν την εικόνα. Η ΕΝΙ εξυπηρετεί παγκοσμίως περισσότερα από 9 εκατομμύρια ενεργειακούς πελάτες και μας έχει κληροδοτήσει αυτή την εμπειρία που ήρθε να συμπληρώσει τα 18 χρόνια της δικής μας εμπειρίας από την ελληνική αγορά. Η πελατοκεντρικότητα είναι εξίσου σημαντική για μας. Στο κέντρο της φιλοσοφίας μας είναι η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουμε στον πελάτη μας. Σ’ αυτό το πλαίσιο αναβαθμίσαμε τις υπηρεσίες μας, αυξάνοντας τα σημεία εξυπηρέτησής του – με τα 7 καταστήματά μας, με το νέο τη- λεφωνικό κέντρο 18321, μέσω της πλατφόρμας myZeniΘ και της ολοκληρωμένης παρουσίας μας στα social media (facebook/twitter/ Instagram/ Linkedin), αλλά και με νέες υπηρεσίες. Τέλος, απευθυνόμαστε στον πελάτη μας με ειλικρίνεια. Δεν θέλουμε να του προκαλέσουμε σύγχυση κάνοντας ανόμοιες συγκρίσεις υπηρεσιών και τιμών, ούτε λειτουργούμε με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα.

adb: Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για το λανσάρισμα και ποιες εκτελέσεις περιλαμβάνει;

Μ.Ε.: Για αρχή ξεκινήσαμε από τον Δεκέμβρη με 360ο προσέγγιση με διπλό στόχο. Να ανακοινώσουμε στο πανελλήνιο το νέο μας όνομα και τις νέες υπηρεσίες μας. Να ενημερώσουμε τους υπάρχοντες πελάτες μας στις περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας ότι αλλάξαμε, παραμένοντας όμως αυτοί που ήδη γνωρίζουν και εμπιστεύονται τόσα χρόνια, αλλά και να συστηθούμε στην υπόλοιπη Ελλάδα, φέρνοντας πρώτοι το συνδυαστικό πακέτο υπηρεσιών που γνωρίζουν και από την κινητή τηλεφωνία – προσωπικά είχα την πολύτιμη εμπειρία να ζήσω εκ των έσω και την ανταγωνιστική αγορά των τηλεπικοινωνιών. Έχουμε επικοινωνία με νέο corporate τηλεοπτικό σποτ, διαφημιστικές καταχωρήσεις στον τύπο, online διαφήμιση, outdoor, ραδιοφωνική παρουσία, αξιοποιούμε όλα τα υπάρχοντα μέσα και ασφαλώς έπεται συνέχεια…

adb: Ποιο είναι το feedback που έχετε μέχρι στιγμής για το νέο διαφημιστικό σποτ, αλλά και γενικότερα για τη νέα εποχή της εταιρείας;

Μ.Ε.: Έχουμε πολλά θετικά σχόλια, όπως αρμόζει σε μια εταιρεία που έχει μελετήσει το πρόγραμμά της και το έχει δομήσει στρατηγικά, τόσο σε εμπορικό όσο και σε επικοινωνιακό επίπεδο. Το βασικό που μας τονίζουν όλοι, είναι πόσο τους συγκίνησε. Και αυτό γιατί κάνει τον παραλληλισμό ανάμεσα σε ένα παιδί και σε μας, βασισμένο σε κάτι πολύ αληθινό και πολύ ανθρώπινο σε πολλά επίπεδα – μιλάει για την εμπιστοσύνη που χτίζεται στο πέρασμα των χρόνων μεταξύ του πατέρα και του παιδιού. Είναι η ίδια η εμπιστοσύνη και η φροντίδα πάνω στην οποία τόσα χρόνια έχει χτιστεί η σχέση με τους πελάτες μας, με κόπο… Αλλά αξίζει τον κόπο και μας έφερε εδώ που είμαστε σήμερα. Παράλληλα, ας σκεφτούμε πως ένα μωρό παιδί το 2000 που ζεστάθηκε τις πρώτες μέρες της ζωής του στο σπίτι με φυσικό αέριο σήμερα είναι ενήλικας ή ότι ένας φοιτητής στη Θεσσαλονίκη το 2000 που επέλεξε να νοικιάσει σπίτι με φυσικό αέριο για οικονομία σήμερα μπορεί να έχει το δικό του παιδί… Είναι ένας παραλληλισμός με πολλαπλές αναγνώσεις. Όσον αφορά το feedback για τη νέα εποχή της εταιρείας, είναι επίσης πολύ θετικό, καθώς κομίζουμε κάτι που πρώτη φορά προσφέρεται στην ελληνική αγορά και μόνο θετικά έχει για τον καταναλωτή.

adb: Η αγορά της ενέργειας χαρακτηρίζεται πλέον από έντονο ανταγωνισμό και σε επικοινωνιακό επίπεδο. Ποιο είναι το σχόλιό σας για τους «κανόνες» που υπάρχουν σήμερα όσον αφορά την επικοινωνία και το marketing στον συγκεκριμένο χώρο και ποια είναι η δική σας στρατηγική για να διαφοροποιηθείτε;

Μ.Ε.: Ισχύει πράγματι πως ο ανταγωνισμός είναι έντονος, και μέσα σ’ αυτόν υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργηθεί σύγχυση και καχυποψία στον καταναλωτή με έναν καταιγισμό διαφημίσεων για ποσοστά εκπτώσεων ή ανόμοιες συγκρίσεις, που και ηθικά απέναντι στον πελάτη αλλά και βάσει κώδικα, δεν επιτρέπεται. Δημιουργείται σύγχυση και ανασφάλεια, που έχει σαν αποτέλεσμα ο καταναλωτής να φοβάται να αλλάξει πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, ειδικά μετά από παλιότερες εμπειρίες που είχε στη χώρα μας και που όλοι γνωρίζουμε. Η ΖeniΘ, με ειλικρίνεια και ξεκάθαρο τρόπο, στοχεύει να καταστήσει τον πολίτη σωστό καταναλωτή ενέργειας, ενημερώνοντάς τον για την εύρυθμη και οικονομική λειτουργία του νοικοκυριού του. Θα ξεχωρίσουμε, όπως κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια, βασισμένοι στους ανθρώπους μας, για τους ανθρώπους μας, τους πελάτες μας. Στόχος μας είναι να εδραιωθούμε στη συνείδηση του πανελλαδικού πλέον κοινού, με την ίδια θετική εικόνα και την εμπιστοσύνη που έχουν οι πελάτες μας στα σημεία που αποτέλεσαν την αφετηρία μας: Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία. Σαφώς και θέλουμε να αξιοποιήσουμε τις βέλτιστες πρακτικές και την τεχνογνωσία που φέρει πίσω του ο μέτοχός μας, EΝΙ, η οποία εξυπηρετεί εκατομμύρια ενεργειακούς πελάτες παγκοσμίως. Με αυτή την παρακαταθήκη, αλλά και διάθεση να συνεχίσουμε εντατικά το επενδυτικό μας πλάνο και να ξεδιπλώσουμε την επικοινωνιακή μας στρατηγική, θέλουμε εντός του 2018 να αποτελέσουμε τον πάροχο επιλογής του κοινού.