Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρνουν… ανεργία

Και οδηγούν σε σημαντικές ανακατατάξεις την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Η σταδιακή και εντός πολύ λίγων χρόνων καθολική επικράτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οδηγεί σε σημαντικές ανακατατάξεις την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και σε μεγάλη ανασφάλεια τους ανθρώπους που εργάζονται γι αυτήν.

Το πρώτο και αυτονόητο μέτωπο στο οποίο θα υπάρξουν σημαντικές περικοπές σε επενδύσεις και εργατικό προσωπικό είναι στα εργοστάσια που κατασκευάζουν τους θερμικούς κινητήρες.

Καθώς όλες οι εταιρίες δηλώνουν ότι θα τους σταματήσουν το αργότερο σε δέκα χρόνια από τώρα, τα μαντάτα είναι μάλλον δυσοίωνα για τους εργαζόμενους σε αυτά. Η Honda ήδη ανακοίνωσε ότι θα κλείσει το εργοστάσιο κινητήρων στην Moka το 2025, κάτι που σημαίνει ότι 900 από τους εργαζόμενους εκεί είτε θα απολυθούν είτε θα πρέπει να απορροφηθούν σε άλλα εργοστάσια. Η Honda έχει βάλει ως όριο την πλήρη μεταστροφή της σε ηλεκτρική μάρκα το 2040 και έτσι δίνει κίνητρα σε εργαζόμενους άνω των 55 για πρόωρη συνταξιοδότηση.

Είναι γνωστό ότι οι ηλεκτροκινητήρες έχουν λιγότερα από τα μισά μέρη από τους αντίστοιχους συμβατικούς (υπολογίζεται ότι χρειάζονται περίπου 30.000 κομμάτια για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης), οπότε και η κατασκευή τους είναι απλούστερη και μπορεί να γίνει και σε ευρεία κλίμακα σε μικρότερα εργοστάσια.

Αυτό ανοίγει και μία νέα διάσταση στην κατασκευή τους, καθώς μπορεί να ανατεθεί σε εταιρίες που εξειδικεύονται σε αυτόν τον τομέα, απαλλάσσοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες από τον βραχνά της κατασκευής των κινητήρων. Για παράδειγμα η εταιρία Foxconn η οποία συναρμολογεί προϊόντα όπως το iPhone ή το PlayStation έχει ήδη δημιουργήσει ένα λογισμικό για την δημιουργία εργοστασίων και έχει υπογράψει ήδη με την Stellantis για μελλοντική συνεργασία.

Στην Γερμανία, τα πράγματα είναι εξίσου δύσκολα. Υπολογίζεται ότι πάνω από 215.000 θέσεις εργασίας θα επηρεαστούν από την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Γερμανία, το 40% των θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, γύρω στις 600.000 άνθρωποι, απασχολούνται στην κατασκευή των κινητήρων.

Όλοι αυτοί θα πρέπει μέσα στα επόμενα χρόνια να απορροφηθούν σε άλλες θέσεις ή να απολυθούν, κάτι που όπως είναι αναμενόμενο θα δημιουργήσει σημαντικές κοινωνικές αναταράξεις όχι μόνο στην Γερμανία αλλά και σε όλες τις χώρες του κόσμου με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

carzine.gr

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.