«The bridge just fell down»: Ηχητικό ντοκουμέντο λίγα λεπτά μετά την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη

Reuters

Το ηχητικό ντοκουμέντο της στιγμής που η μοιραία γέφυρα στη Βαλτιμόρη καταρρέει, μετά την πρόσκρουση του πλοίου Dali στον πυλώνα της, έδωσε στη δημοσιότητα η Αρχή Μεταφορών του Μέριλαντ κι ενώ δύο από τους έξι αγνοούμενους ανασύρθηκαν νεκροί την Τετάρτη (27.03.2024).

Στο ηχητικό ακούγονται οι πανικόβλητοι υπάλληλοι να ανακοινώνουν στο κέντρο επικοινωνίας ότι η γέφυρα στον ποταμό Πατάπσκο στη Βαλτιμόρη έχει μόλις καταρρεύσει.

«Ένας από εσάς να πάει στη βόρεια πλευρά. Σταματήστε όλη την κίνηση στη γέφυρα» αναφέρεται στην αρχή του ηχητικού, που φέρνει στη δημοσιότητα το Skynews«Πλησιάζει ένα πλοίο που έχει χάσει τον έλεγχο πλοήγησης. Οπότε μέχρι να διορθώσουν το πρόβλημα πρέπει να σταματήσουμε την κίνηση στη γέφυρα», ακούγεται από την πλευρά του κέντρου επικοινωνίας.

Ο ίδιος υπάλληλος κάνει νέα έκκληση για να κλείσει η γέφυρα και ζητά να ελεγχθεί ότι δεν είναι κανένας πάνω στη γέφυρα. «Απλά σιγουρευτείτε ότι δεν είναι κανένας πάνω στη γέφυρα» ακούγεται να λέει.

Ελάχιστα δευτερόλεπτα αργότερα ακούγεται: «Κέντρο, η γέφυρα μόλις κατέρρευσε. Στείλτε, στείλτε τους όλους. Όλη η γέφυρα κατέρρευσε».

Το ηχητικό νροκουμέντο:

Ο υπάλληλος που είναι στην άλλη άκρη ρωτά: «Ξέρουμε αν είχε σταματήσει η κίνηση στη γέφυρα;» και ακολουθεί η απάντηση:
«Δεν μπορώ να πάω στην άλλη άκρη, όλη η γέφυρα έχει καταρρεύσει».

Έξι άνθρωποι θεωρούνται νεκροί μετά την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key της Βαλτιμόρης νωρίς το πρωί της Τρίτης 26 Μαρτίου (περίπου 07:30 ώρα Ελλάδος), όταν το φορτωμένο με κοντέινερ φορτηγό πλοίο Dali προσέκρουσε πάνω σε έναν από τους πυλώνες.

Η γέφυρα Francis Scott Key αποτελούσε είσοδο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, το πιο πολυσύχναστο στις ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και ένατο πιο πολυσύχναστο συνολικά.

Η ακριβής αιτία της πρόσκρουσης δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, αλλά το πλοίο έδειξε να παθαίνει μπλακ άουτ και εξέπεμψε σήμα κινδύνου πριν συγκρουστεί στη γέφυρα.

Το Dali απέπλευσε από το λιμάνι της Βαλτιμόρης και είχε πορεία προς το λιμάνι της πρωτεύουσας της Σρι Λάνκα Κολόμπο, ένα ταξίδι που θα διαρκούσε 27 μέρες.

Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali, υπό σημαία Σιγκαπούρης, αναχωρούσε από το λιμάνι με προορισμό την Ασία όταν συγκρούστηκε μετωπικά με πυλώνα της γέφυρας.

 

 

Η γέφυρα, που χρησιμοποιούσαν καθημερινά δεκάδες χιλιάδες οχήματα, κατέρρευσε σαν πύργος από τραπουλόχαρτα και τμήμα της κατέληξε στο κατάστρωμα του πλοίου.

Ανασύρθηκαν δύο νεκροί – Είχαν παγιδευτεί στο όχημα

Τα άψυχα σώματα των δύο από τους έξι εργάτες που έχασαν τη ζωή τους στα παγωμένα νερά του λιμανιού της Βαλτιμόρης, στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ, ανασύρθηκαν χθες Τετάρτη, ανακοίνωσαν οι αρχές.

«Λίγο μετά τις 10:00, δύτες εντόπισαν κόκκινο ημιφορτηγό σε βάθος περίπου 7,6 μέτρων», εξήγησε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου η αστυνομία της Μέριλαντ, της πολιτείας όπου υπάγεται διοικητικά η Βαλτιμόρη. «Δυο θύματα της τραγωδίας είχαν παγιδευτεί μέσα στο όχημα».

Τα πτώματα που ανασύρθηκαν αναγνωρίστηκαν και είναι αυτά δυο ανδρών 35 και 26 ετών, μελών συνεργείου εργατών οδοποιίας, που επισκεύαζε το οδόστρωμα της γέφυρας Francis Scott Key όταν έγινε το δυστύχημα.

Τα πτώματα των υπολοίπων τεσσάρων συναδέλφων τους, που προχθές Τρίτη έγινε σαφές από τις αρχές πως πλέον θεωρούνταν νεκροί, δεν έχουν εντοπιστεί ακόμη, πρόσθεσαν οι αρχές.

Εξαιτίας της ποσότητας του μπετόν και των συντριμμιών στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα, οι δύτες «δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να κινηθούν με ασφάλεια» προς «αυτά που θεωρούμε πως είναι τα οχήματα που παγιδεύτηκαν», τόνισε ο Ρόλαντ Μπάτλερ της αστυνομίας της Μέριλαντ.

Θα χρειαστεί επομένως πρώτα να απομακρυνθεί τμήμα της γέφυρας που εμποδίζει, ώστε να επιτραπεί η ασφαλής πρόσβαση των δυτών, διευκρίνισε.

Τα θύματα επισκεύαζαν το οδόστρωμα της γέφυρας μήκους 2,6 χιλιομέτρων όταν μεγάλα τμήματά της κατέρρευσαν στον ποταμό Πατάπσκο.

Οι αρχές είχαν προειδοποιήσει από προχθές πως δεν θεωρούσαν πλέον πως «θα βρουν αυτούς τους ανθρώπους στη ζωή».

Δυο μέλη του συνεργείου κατορθώθηκε να διασωθούν αμέσως μετά το δυστύχημα.

Οι εργάτες που αγνοούνταν ήταν κυρίως υπήκοοι Μεξικού και Γουατεμάλας.

Πρόκειται για την χειρότερη κατάρρευση γέφυρας για τις ΗΠΑ από το 2007, όταν η γέφυρα I-35W έπεσε στον ποταμό Μισισιπί, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 13 άνθρωποι.

Είναι επίσης το χειρότερο ατύχημα σε γέφυρα από πρόσκρουση πλοίου τα τελευταία 40-50 χρόνια, σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Νάιτ, εμπειρογνώμονα του Ινστιτούτου Πολιτικών Μηχανικών.

Το Dali είχε εμπλακεί και σε άλλο ατύχημα στην Αμβέρσα

Το πλοίο που προκάλεσε την κατάρρευση της γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κι είχε εμπλακεί και σε ένα ατύχημα στο λιμάνι της Αμβέρσας το 2016. Σύμφωνα με τις βελγικές λιμενικές αρχές, στις 11 Ιουλίου 2016 είχε προσκρούσει στην προβλήτα ενώ προσπαθούσε να αποπλεύσει από τον τερματικό σταθμό των εμπορευματοκιβωτίων στη Βόρεια Θάλασσα.

Η λιμενική αρχή δεν έδωσε άλλες διευκρινίσεις για τα αίτια του ατυχήματος αλλά ανέφερε ότι το πλοίο παρέμεινε αγκυροβολημένο για επισκευές για κάποιο διάστημα μετά την πρόσκρουση.

Το Dali ανήκει στην Grace Ocean Pt Ltd και τη διαχείρισή του έχει αναλάβει η Synergy Marine Corp.

Πληροφορίες από Skynews, Reuters, AFP,ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.