Greenpeace κατά εταιρειών που δεν αποκαλύπτουν την προέλευση του φοινικέλαιού τους

«Αρνητική στην καύση των απορριμμάτων είναι η Greenpeace εδώ και 20 χρόνια»

Παρόλο που το φοινικέλαιο είναι ένα φυτικό παράγωγο, η παραγωγή αυτού του φτηνού υλικού είναι υπεύθυνη για τη μαζική αποψίλωση αναντικατάστατων τροπικών δασών και τον επακόλουθο θάνατο απειλούμενων ειδών, συμπεριλαμβανομένου του ουρακοτάγκου, και της τίγρης και ελέφαντα της Σουμάτρα.

Οι φυτείες φοινικέλαιου είναι τόσο καταστρεπτικές, που από το 1999 έως το 2015 ο πληθυσμός των ουρακοτάγκων του Βόρνεο έπεσε κατά 50%. Το Βόρνεο και η Σουμάτρα είναι οι μοναδικοί φυσικοί βιότοποι στον κόσμο για τους ουρακοτάγκους, και η επέκταση των φυτειών φοινικέλαιου τους απειλεί με εξαφάνιση.

Εξάλλου, οι φυτείες φοινικέλαιου είναι υπεύθυνες για την καύση τύρφης, η οποία όχι μόνο καταστρέφει τα δάση αλλά παράγει πολύ επιβλαβείς εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Η βιομηχανία χαρακτηρίζεται επίσης από παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Το φοινικέλαιο βρίσκεται σε περίπου στα μισά αντικείμενα στα ράφια των σουπερμάρκετ, από σνακ μέχρι σαπούνια και προϊόντα περιποίησης. Η Greenpeace διεξάγει εκστρατείες κατά του φοινικέλαιου εδώ και πολλά χρόνια και τώρα καλεί για την πλήρη αλλαγή της βιομηχανίας έως το 2020.

«Πολλές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που διαθέτουν «πολιτική μη αποψίλωσης και εκμετάλλευσης» εξακολουθούν να χρησιμοποιούν φοινικέλαιο από παραγωγούς που καταστρέφουν τροπικά δάση και παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα των εργαζομένων και των τοπικών κοινοτήτων, καθιστώντας τους πελάτες τους συνένοχους στην καταστροφή των δασών, την κλιματική αλλαγή και τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων», αναφέρει η ανακοίνωση της Greenpeace.

Η έκκληση της Greenpeace για ανάληψη δράσης περιλαμβάνει σαφή σχέδια από τις επιχειρήσεις για τον καθαρισμό των αλυσίδων εφοδιασμού με φοινικέλαιο μέχρι το 2020 και τη δημοσιοποίηση των πληροφοριών σχετικά με αυτές τις αλυσίδες εφοδιασμού. Στη συνέχεια, θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη για τη διερεύνηση αυτών των παραγωγών για τον εντοπισμό περιστατικών εκκαθάρισης τροπικών δασών ή τύρφης, ή εκμετάλλευσης εργαζομένων και τοπικών κοινοτήτων.

Στην αρχή του τρέχοντος έτους, η Greenpeace ζήτησε από 16 μέλη του Φόρουμ Καταναλωτικών Αγαθών να δείξουν πώς εργάζονται για τον καθαρισμό της αλυσίδας εφοδιασμού φοινικέλαιου και να δημοσιοποιήσουν τα στοιχεία των παραγωγών. Από αυτές τις 16 μάρκες, οκτώ συμφώνησαν να συμμορφωθούν με αυτά τα αιτήματα: οι Colgate-Palmolive, General Mills, Mars, Mondelēz, Nestlé, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser και Unilever. Οι υπόλοιπες οκτώ εταιρίες, Ferrero, Hershey, Kellogg, Kraft Heinz, Johnson & Johnson, PepsiCo, PZ Cussons και Smucker, αρνήθηκαν να αποκαλύψουν ποιος παρήγαγε το φοινικέλαιο τους. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι καμία από αυτές τις εταιρείες δεν διαθέτει 100% καθαρή αλυσίδα εφοδιασμού φοινικέλαιου.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.