Για τέταρτη χρονιά συνεχίζεται με νέες παραγωγές το βραβευμένο πρόγραμμα «The Met: Live in HD» που συνδέει απευθείας τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης με διάφορες πόλεις χωρών στις πέντε ηπείρους.
Τη μεγάλη αυτή συνεργασία με τη Μetropolitan Opera της Νέας Υόρκης εξασφάλισε ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ για την Ελλάδα και την Κύπρο, προσφέροντας στους φίλους της όπερας ένα ξεχωριστό πολιτιστικό θέαμα, με την υπογραφή των πιο καταξιωμένων καλλιτεχνών της παγκόσμιας λυρικής σκηνής.
Στην πόλη του Βόλου ανανεώνεται και πάλι η συνεργασία με τον Όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ από το Δήμο Βόλου με απόφαση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ. Όπως είναι γνωστό το βραβευμένο πρόγραμμα αναμετάδοσης σε οθόνη υψηλής ευκρίνειας, παρουσιάζεται εδώ και τρία χρόνια στο «Αχίλλειον» στο πλαίσιο της συνεργασίας του Δήμου Βόλου και συγκεκριμένα της Διεύθυνσης Πολιτισμού του «Δημοτικού Οργανισμού Εκπαίδευσης Παιδιού, Αθλητισμού, Πολιτισμού- Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο» ( ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ), με τον Όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ και τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης .Η συμφωνία αυτή και η φετινή συνεργασία θα δώσει την ευκαιρία και πάλι στους φίλους της όπερας στην πόλη , αλλά και από τις γειτονικές πόλεις -ένα ειδικό κοινό φιλοτέχνων- να απολαύσουν αριστουργήματα της όπερας και του μπαλέτου .
Η πρώτη απευθείας μετάδοση όπερας από το «Royal Opera House of London», που έχει εξασφαλίσει για την πόλη του Βόλου η Διεύθυνση Πολιτισμού του «Δημοτικού Οργανισμού Εκπαίδευσης Παιδιού, Αθλητισμού, Πολιτισμού- Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο» ( ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ) σε συνεργασία με τον Όμιλο ΑΝΤ1, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 11 Οκτωβρίου και ώρα 19:55. Πρόκειται για το έργο Μάκβεθ του Verdi με την την Anna Netrebko στον φωνητικά και δραματικά απαιτητικό ρόλο της Λαίδης Μάκβεθ. Η περίφημη παραγωγή του 2007 από τον Adrian Noble, με τη διεύθυνση του Fabio Luisi, παρουσιάζει επίσης τους: Željko Lučić στον ομώνυμο ρόλο, Joseph Calleja ως Μακντάφ και René Pape ως Μπάνκο.
Βασισμένη στο ομότιτλο θεατρικό του Σαίξπηρ, η όπερα του Βέρντι παρουσιάζει την ιστορία του στρατηγού Μάκμπεθ και της συζύγου του, δύο αδίστακτων χαρακτήρων, που μετέρχονται κάθε μέσου προκειμένου να αναρριχηθούν στο θρόνο της Σκωτίας. Ο Μάκμπεθ φονεύει το βασιλιά Ντάνκαν και το στρατηγό Μπάνκο για να εξυπηρετήσει το στόχο του με συνεργό και υποκινητή των εγκληματικών ενεργειών του τη σύζυγο του. Στη συνέχεια, εκείνη αυτοκτονεί υπό το βάρος των τύψεων κι εκείνος εκτελείται από τον ευγενή Μακντάφ, ο οποίος υπερασπίζεται τα δικαιώματα του Μάλκολμ, γιού του Ντάνκαν.
Ο Μάκμπεθ θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του είδους. Στην εποχή του θεωρήθηκε πρωτοποριακό έργο. Λόγω των τεράστιων ερμηνευτικών του απαιτήσεων αποτελεί την υπέρτατη πρόκληση για τους ερμηνευτές των βασικών ρόλων με έντονα δραματική μουσική μεγάλης δύναμης.
Στον κόσμο του θεάτρου, κάποιοι πιστεύουν ότι το έργο είναι καταραμένο και δεν κατονομάζουν τον τίτλο του, αλλά προτιμούν να το αναφέρουν ως “το Σκωτσέζικο έργο”. Εντούτοις, όλα αυτά τα χρόνια το έργο έχει προσελκύσει μερικούς από τους σημαντικότερους ηθοποιούς για τους ρόλους του Μάκβεθ και της Λαίδης Μάκβεθ, έχοντας μεταφερθεί στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση, στην όπερα και σε κόμικς.
Ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι ( 10 Οκτωβρίου 1813 – 27 Ιανουαρίου 1901) ήταν Ιταλός μουσικός συνθέτης, από τους διασημότερους στο είδος της όπερας. Ανάμεσα στα δημοφιλέστερα έργα του ανήκουν οι όπερες Ριγκολέττο, Ναμπούκο, Τραβιάτα και Αΐντα, μέρη των οποίων είναι πασίγνωστα.
Η ευκαιρία να συνθέσει την πρώτη του όπερα ήλθε το 1836. Ο Ομπέρτο, κόμης του Σαν Μπονιφάτσιο, ανέβηκε τελικά το 1839 στη Σκάλα του Μιλάνου και είχε τόσο μεγάλη επιτυχία, ώστε να του εξασφαλίσει μία παραγγελία για τρία έργα. Το πρώτο ήταν η κωμική όπερα Μιας μέρας βασιλιάς, που ανέβηκε το 1840 στη Σκάλα του Μιλάνου. Σημείωσε παταγώδη αποτυχία και κατέβηκε αμέσως μετά την πρεμιέρα της. O Βέρντι, που είχε χάσει πρόσφατα τη γυναίκα του Μαργαρίτα, σε ηλικία 26 ετών, από εγκεφαλίτιδα και ένα χρόνο νωρίτερα τον γιο του Ιτσίλιο Ρομάνο, σε ηλικία 15 μηνών (το 1838 είχε χάσει την κόρη Βιρτζίνια Μαρία Λουίτζα σε ηλικία 17 μηνών), έπεσε σε μαύρη απελπισία και ορκίστηκε να μην ξαναγράψει όπερα.
Ο διευθυντής της Σκάλας του Μιλάνου τον απάλλαξε από το συμβόλαιό του, αλλά όταν έκρινε ότι έκλεισαν οι πληγές, του έδωσε ένα λιμπρέτο βασισμένο στην ιστορία του Ναβουχοδονόσορα Β’. Ο Βέρντι το διάβασε με κρύα καρδιά, ώσπου έφθασε στα λόγια των Εβραίων σκλάβων (Va Pensiero) και ανακάλυψε ότι είχε απαλλαγεί από τις αναστολές του.
Στις μέρες μας, η μουσική του έχει προ πολλού ξεφύγει από τις αίθουσες συναυλιών. Οι «τιφόζι» στα γήπεδα της Ιταλίας ενθαρρύνουν τις ομάδες τους, τραγουδώντας το Θριαμβευτικό Εμβατήριο από την Αΐντα, το χορωδιακό των σιδηρουργών από τον Τροβατόρε ακούγεται σε τηλεοπτικά σποτς, ενώ το La donna è mobile συγκινεί ακόμα και αυτούς που δεν έχουν πατήσει ποτέ το πόδι τους στην όπερα.
Δέκα ζωντανές μεταδόσεις
Πιο αναλυτικά το φετινό πρόγραμμα της όπερας θα παρουσιάσει 10 ζωντανές μεταδόσεις. Οι έξι νέες παραγωγές περιλαμβάνουν τρία αγαπημένα έργα του ρεπερτορίου –τους Γάμους του Φίγκαρο του Mozart, υπό τη διεύθυνση του Richard Eyre, την οπερέτα Η Εύθυμη Χήρα του Lehàr, υπό τη διεύθυνση της Susan Stroman στο ντεμπούτο της στη ΜΕΤ και την Renée Fleming στον ομώνυμο ρόλο, καθώς και το διττό αριστούργημα του βερισμού, Καβαλερί αΡουστικάνα και Παλιάτσοι, υπό τη διεύθυνση του David Mc Vicar. Όλα μεταδίδονται για πρώτη φορά σε Livein HD κατ’ αυτήν τη σεζόν.
Τρία σπάνια έργα της όπερας κάνουν πρεμιέρα στη ΜΕΤ το 2014-15 και θα μεταδοθούν σαν μέρος της σειράς: το μοντέρνο αριστούργημα του John AdamsΟ Θάνατος του Κλινγκχόφερ, το λυρικό παραμύθι του Tchaikovsky Γιολάντα, με την Anna Nebtrenko στον ομώνυμο ρόλο, το οποίο παρουσιάζεται μαζί με το Κάστρο του Δούκα Κυανοπώγωνα του Bartók, και το διαμάντι του μπελκάντο Η Γυναίκα της Λίμνης του Rossini, με την JoyceDiDonato και τον Juan Diego Flórez στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Ο μαέστρος James Levine που επιστρέφει με πλήρες πρόγραμμα το 2014-15, θα διευθύνει την HD μετάδοση των Γάμων του Φίγκαρο, καθώς και την πρώτη παράσταση μιας όπερας με την οποία έχει συνδεθεί επί μακρόν, την αστραφτερή ανθρώπινη κωμωδία του Wagner Οι Τραγουδιστές της Νυρεμβέργης.
Τρεις από τις πιο δημοφιλείς όπερες της σειράς επιστρέφουν με νέα διανομή: η Anna Nebtrenko ερμηνεύει τη Λαίδη Μάκβεθ για πρώτη φορά στη ΜΕΤ στην σαιξπηρική τραγωδία του Verdi, υπό τη διεύθυνση του βασικού μουσικού διευθυντή της ΜΕΤ Fabio Luisi, που επίσης διευθύνει τη μετάδοση της Καβαλερία Ρουστικάνα και των Παλιάτσων. Όταν η Κάρμεν του Bizet πρωτομεταδόθηκε σε Livein HD, έγινε μια από τις πιο περιζήτητες μεταδόσεις στην ιστορία την σειράς. Το 2014-15, επιστρέφει με τη γεωργιανή μέτζο σοπράνο Anita Rachvelishvili ως φλογερή τσιγγάνα, στην ερμηνεία που την καθιέρωσε. Ο Vittorio Grigolo ερμηνεύει τον ομώνυμο ρόλο του τέσσερις φορές άτυχου στον έρωτα ποιητή στα Παραμύθια του Χόφμαν του Offenbach.
Συντελεστές: Διευθυντής ορχήστρας:FabioLuisi, Σκηνοθεσία: AdrianNoble
Σκηνικά και κουστούμια: MarkThompson, Φωτισμοί: JeanKalman
Χορογραφίες: SueLefton, Ερμηνευτές: AnnaNetrebko (Λαίδη Μάκβεθ), JosephCalleja (Μακντάφ), ŽeljkoLučić (Μάκβεθ), René Pape (Μπάνκο).
Προπώληση εισιτηρίων πραγματοποιείται στο Δίαυλο, Τοπάλη 14 τηλ 24210-25363

































