Διάσημοι καλλιτέχνες ενώνουν τις δυνάμεις τους «για να σώσουν την μουσική»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Την δική τους υπηρεσία μετάδοσης μουσικής, υψηλής πιστότητας, μέσω Διαδικτύου άρχισαν να παρέχουν καταξιωμένα διεθνώς ονόματα της μουσικής, μεταξύ των οποίων οι Madonna, Rihanna, Beyonce, Jay Z, Alicia Keys, Jack White, Kanye West και Daft Punk, με την φιλοδοξία «να ανακτήσει η μουσική την αξία της και να πληρώνονται οι δημιουργοί της». Το Tidal.com είναι ενεργό.

Ως συνιδιοκτήτες υπέγραψαν το συμβόλαιο «για μια νέα εποχή» στην Νέα Υόρκη και καλούν όλους τους καλλιτέχνες να συμμετέχουν κατά αποκλειστικότητα στην υπηρεσία με αντάλλαγμα μετρητά και μερίδιο στην Tidal, ενώ ταυτόχρονα έχουν υπογραφεί συμφωνίες με όλες τις δισκογραφικές εταιρείες.

Η υπηρεσία Tidal είναι συνδρομητική -10 δολάρια για μουσική και 20 δολάρια το μήνα και για βίντεο σε υψηλή ανάλυση. Η μουσική αναπαράγεται αποθηκευμένη στην συσκευή του χρήστη χωρίς σύνδεση στο Ίντερνετ.

Η παροχή της υπηρεσίας κατέστη εφικτή μετά την πρόσφατη εξαγορά αντί 54 εκατομμυρίων δολαρίων της σουηδικής εταιρείας streaming μουσικής, Aspiro AB από την εταιρεία του καλλιτέχνη Jay Z, Project Panther Bidco.

Σε σχετική εκδήλωση για την διάθεση της υπηρεσίας σε 35 χώρες, οι καλλιτέχνες αναφέρθηκαν ιδιαίτερα στο θέμα της απαξίωσης της μουσικής, την οποία είναι φανερό ότι αποδίδουν όχι μόνο στην μη εξουσιοδοτημένη αντιγραφή αλλά και στην χαμηλή ανταμοιβή των δημιουργών από την λύση που έδωσε η βιομηχανία πληροφορικής -τις υπηρεσίες streaming.

O Jay Z είπε χαρακτηριστικά πως «οι άνθρωποι νομίζουν πως η μουσική είναι δωρεάν, θα πλήρωναν όμως 6 δολάρια για νερό. Μπορεί κανείς να πιει νερό από τη βρύση και μάλιστα, καλό. Υπάρχει δωρεάν, θα πλήρωναν όμως για νερό», υπονοώντας ότι κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να συμβεί και με την μουσική. Να αναθεωρήσουμε την αξία της.

Μετά την ανακοίνωση, οι διάσημοι καλλιτέχνες ξεκίνησαν μια καμπάνια μέσω της υπηρεσίας Twitter με την ετικέτα/hashtag #TIDALforALL, προκαλώντας ωστόσο μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα αφού οι περισσότεροι χρήστες αναφέρθηκαν στις αμοιβές των πάμπλουτων καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην υπηρεσία και κυρίως στην προσπάθειά τους να προσδώσουν χαρακτήρα κινήματος στην υπηρεσία.

Στο tidal.com μπορεί κανείς να ακούσει μουσική άμεσα, η αναπαραγωγή όμως κάθε τραγουδιού διαρκεί 30 μόλις δευτερόλεπτα. Οι καλλιτέχνες καλούν τους επισκέπτες να εγγραφούν και να δοκιμάσουν την υπηρεσία επί 30 ημέρες δωρεάν, κι έπειτα να επιλέξουν εάν θα πληρώσουν για να συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση σε εκατομμύρια τραγούδια, μεταξύ των οποίων και από την Taylor Swift (όχι όμως από το “1989”) η οποία είχε προκαλέσει θόρυβο αναφερόμενη στις χαμηλές ανταμοιβές από τις υπηρεσίες streaming, και συγκεκριμένα από το συνεργαζόμενο ως τότε Spotify.

Πάντως, ο ανταγωνισμός αναμένεται σκληρός, καθώς η αγορά έχει ήδη πολλούς παίκτες με εκατομμύρια συνδρομητές. Και θα γίνει σκληρότερος, όταν η Apple κάνει, όπως αναμένεται, την δική της πρόταση.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.