Χάκερ ελέγχουν και σταματούν από απόσταση 16 χλμ. Jeep Cherokee

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Το σύστημα ψυχαγωγίας αλλά και ζωτικής σημασίας λειτουργία ενός Jeep Cherokee του 2015 απέδειξαν ότι είναι σε θέση να ελεγχθούν από απόσταση δύο έμπειροι μηχανικοί ασφαλείας, οι Τσάρλι Μίλερ και Κρις Βάλασεκ.

Με οδηγό τον Άντι Γκρίνμπεργκ, δημοσιογράφο του γνωστού περιοδικού τεχνολογίας Wired -όπου μπορείτε να διαβάσετε το εκτενές άρθρο-, οι μηχανικοί σε ρόλο χάκερ κατάφεραν να ελέγξουν από απόσταση το ραδιόφωνο και τους υαλοκαθαριστήρες. Το κυριότερο ίσως είναι ότι κατάφεραν να ελέγξουν τον κινητήρα του Jeep, από απόσταση 16 χιλιομέτρων. Ο οδηγός είδε το Jeep να μειώνει ταχύτητα και τελικά να σταματά, ενώ από τον καθρέπτη έβλεπε να πλησιάζει απειλητικά ένα φορτηγό, οπότε άρπαξε το τηλέφωνό του και επικοινώνησε με τους επιτυχημένους χάκερ. Το σχετικό βίντεο δημοσιεύεται στην διεύθυνση http://video.wired.com/watch/hackers-wireless-jeep-attack-stranded-me-on-a-highway

Οι χάκερ δήλωσαν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την σύνδεση κινητής τηλεφωνίας του οχήματος στον ηλεκτρονικό εγκέφαλο του, ο οποίος συνδέεται με πλήθος άλλων υπομονάδων στο όχημα. Μέσω της σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας, οι χάκερ απέκτησαν πρόσβαση σε δεδομένα όπως οι συντεταγμένες GPS, ο αριθμός αναγνώρισης του οχήματος και κυρίως, η διεύθυνση IP που του είχε αποδοθεί.

Μίλερ και Βάλασεκ τους έχουμε ήδη γνωρίσει, όταν το 2013 έδειξαν ενώπιον των συνέδρων του Def Con 2013 πώς κατάφεραν να κάνουν ένα Toyota Prius να φρενάρει απότομα με 130 χλμ. την ώρα, να στρέψουν απότομα το τιμόνι του και να το επιταχύνουν. Η επέμβαση στο τιμόνι αυτού, αλλά και ενός ακόμα αυτοκινήτου, έγινε με χάκινγκ στο σύστημα υποβοήθησης του παρκαρίσματος που κάνει το όχημα να κινείται με χαμηλή ταχύτητα προς τα πίσω. Επίσης, σε ένα Ford Escape (μοντέλο 2010 με το λογισμικό Ford SYNC) κατάφεραν να απενεργοποιήσουν πλήρως τα φρένα όταν το όχημα κινείται με πολύ χαμηλή ταχύτητα, ώστε να μην σταματάει όση πίεση κι αν ασκεί ο οδηγός στο πετάλι.

Μίλερ και Βάλασεκ επιμένουν ότι εκείνοι μπορεί να εντόπισαν την κερκόπορτα στο UConnect της Chrysler, όπως ανάλογες κερκόπορτες είναι πιθανό να υπάρχουν στα συστήματα τηλεματικής οχημάτων άλλων κατασκευαστών. Η Chrysler έχει ήδη διαθέσει ενημέρωση που κλείνει την κερκόπορτα αυτή στην διεύθυνση http://www.driveuconnect.com/software-update/, αφού οι προαναφερόμενοι μηχανικοί έχουν μεταφέρει πρώτα στην εταιρεία ανάπτυξης του λογισμικού όπως επιβάλλεται από την νομοθεσία.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.