«Σχεδιάσαμε ένα σύστημα που θα αποτρέπει την οδήγηση σε κατάσταση μέθης με την βοήθεια ενός γενικού διακόπτη και ενός αισθητήρα αλκοόλ» λέει ο 11χρονος Λι Τζιαλίν.
Ο Λι και η ομάδα του από το δημοτικό σχολείο Τσαοκιάο του Πεκίνου παρουσίασαν την εφεύρεσή τους στην εκδήλωση για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Πεκίνου «Play+Make».
«Η οδήγηση σε κατάσταση μέθης απαγορεύεται, ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν τέτοια περιστατικά» λέει ο Λι και προσθέτει οτι σύμφωνα με το σύστημα που έφτιαξαν μπορείς να εγκαταστήσεις έναν αισθητήρα αλκοόλ στο τιμόνι και να τον προγραμματίσεις.
Όταν ο οδηγός γυρίσει το κλειδί στη μηχανή για να ξεκινήσει, ο αισθητήρας αλκοόλ αρχίζει να παρακολουθεί τη συγκέντρωση του αλκοόλ στον αέρα. Εάν υπερβεί ένα ορισμένο όριο, το αυτοκίνητο θα αρχίσει να προειδοποιεί και δεν θα μπορεί να ξεκινήσει.
Πάνω από 1.500 μαθητές από 16 συνοικίες του Πεκίνου παρουσίασαν τα σχέδιά τους στην εκδήλωση. Μεταξύ άλλων υπήρχαν σχέδια όπως ένα όχημα με περιβαλλοντικό σύστημα ανίχνευσης, καθώς και ένα έξυπνο καροτσάκι μωρού.
Ενώ στην έκθεση διέκρινες τη μεγάλη φαντασία των «εφευρετών» ταυτόχρονα όλοι είχαν ένα κοινό σημείο- την ανάγκη να μάθουν προγραμματισμό.
Ο Λι έμαθε να χρησιμοποιεί Arduino – μικροελεγκτής μονής πλακέτας- προκειμένου να δημιουργεί διαδραστικά αντικείμενα στο σχολείο.
Οι νεαροί εφευρέτες προγραμμάτισαν στην εκδήλωση τα gadgets τους με όλα τα είδη πλατφόρμας προγραμματισμού, συμπεριλαμβανομένου της Scratch, που προσφέρει ένα περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού.
Ένα από τα βασικά αποτελέσματα της τεχνολογίας της πληροφορίας, ο προγραμματισμός, κερδίζει έδαφος στα σχολεία. Ο Γουάνγκ Τζουν, υπάλληλος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας στο Πεκίνο, λέει ότι πάνω από 200 επιστημονικά και τεχνολογικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που κάνουν προγράμματα επίδειξης στο Πεκίνο διδάσκουν προγραμματισμό.
Τα περισσότερα σχολεία ωθούν τους μαθητές στον προγραμματισμό μέσω εξωσχολικών δραστηριοτήτων και επιστημονικών κοινοτήτων.
«Ο προγραμματισμός είναι ένα εργαλείο, όχι αυτοσκοπός. Ελπίζουμε ότι οι μαθητές μπορούν να εφαρμόσουν τις δεξιότητες του προγραμματισμού για να καινοτομήσουν και να αναπτύξουν μία νοοτροπία επίλυσης των προβλημάτων», λέει ο Γουάνγκ.
Στη Βρετανία ο προγραμματισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι υποχρεωτικό μάθημα για τα παιδιά άνω των 5 ετών, ενώ στη Γαλλία ο προγραμματισμός είναι μάθημα επιλογής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Παρά το γεγονός ότι η Κίνα δεν έχει ακόμη εισάγει τον προγραμματισμό στο εθνικό σχολικό πρόγραμμα, ορισμένοι πάροχοι ιδιωτικής εκπαίδευσης προσβλέπουν στην ελεύθερη αγορά.
Η Codemao είναι μια εκπαιδευτική εταιρεία που παρέχει σε απευθείας σύνδεση γραφικά μαθήματα προγραμματισμού για μαθητές ηλικίας από 6 έως 16 χρόνων.
Παρέχει επίσης μια online πλατφόρμα προγραμματισμού, όπου τα παιδιά μπορούν να σχεδιάσουν και να εμφανίσουν την δική τους εργασία όπως παιχνίδια, μουσική και κινούμενα σχέδια.
«Η τρέλα για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας προέρχεται από την ανάγκη των ανθρώπινων ανταλλαγών στη σημερινή παγκοσμιοποίηση. Σήμερα η τεχνητή νοημοσύνη χαρακτηρίζει την καθημερινότητά μας», λέει ο Λι και προσθέτει: «ο προγραμματισμός είναι το μέσο για να συνδιαλλαγείς με την τεχνητή νοημοσύνη».
« Οι μαθητές δεν μαθαίνουν προγραμματισμό για να γίνουν προγραμματιστές όταν μεγαλώσουν. Θα αποτελέσει μία βασική δεξιότητα σε πολλούς τομείς της ζωής.
Αν ένας γιατρός απαιτήσει για μία επέμβαση ένα χειρουργικό ρομπότ ή ένας αστρονόμος θελήσει να πραγματοποιήσει ένα πλανητικό πείραμα προσομοίωσης συντριβής, αυτοί οι δύο θα πρέπει να γνωρίσουν προγραμματισμό».
Ο Λι είναι στην ευχάριστη θέση να διαπιστώσει ότι πολλά παιδιά που επιδίδονται σε παιχνίδια γίνονται σχεδιαστές παιχνιδιών, ενώ εκείνα που τους αρέσει η ζωγραφική και το γράψιμο ενσωματώνουν τα χόμπι τους στον προγραμματισμό.
Από αυτό το έτος η επαρχία Τζετσιάνγκ εισάγει την τεχνολογίας της πληροφορίας ως προαιρετικό μάθημα στις εισαγωγικές εξετάσεις στα κολλέγια και ο προγραμματισμός αποτελεί έναν σημαντικό τομέα.
Σε πόλεις όπως το Πεκίνο και η Σανγκάη, οι μαθητές με το «ταλέντο» του προγραμματισμού θα μπορούσαν να βελτιώσουν τις πιθανότητές τους να εισαχθούν σε καλύτερα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ωστόσο, ο Λι επιθυμεί οι μαθητές να θεωρούν το μάθημα του προγραμματισμού σαν κάτι «ενδιαφέρον» αντί για άλλο ένα αναγκαστικό μάθημα: « η εκπαίδευση του προγραμματισμού θα πρέπει να επικεντρώνεται στο πώς θα απελευθερωθεί η δημιουργικότητα των μαθητών και όχι οι χρηστικές ανάγκες».
Η Makeblock, μια εταιρία ρομποτικής με βάση το Σεντζέν, αναπτύσσει προγραμματιζόμενα εκπαιδευτικά ρομπότ, προγραμματιζόμενα drones και άλλα εκπαιδευτικά προϊόντα με γραφικές λειτουργίες προγραμματισμού.
Ιδρυθείσα το 2013, η Makeblock έχει αποκτήσει μερίδιο αγοράς στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη, την Ασία και τη Μέση Ανατολή.
Ο Γουάνγκ Τσιαντζούν, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Makeblock, λέει ότι τα προϊόντα της εταιρίας πωλούνται σε περισσότερες από 140 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο. Ένα εξέχων προϊόν της εταιρίας, όπως το mBot, είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στα σχολεία της Γαλλίας και της Ισπανίας.
Τώρα όμως η Makeblock στρέφει πλέον το ενδιαφέρον της στην κινεζική αγορά.
« Δουλεύουμε με περισσότερα από 1.000 δημόσια σχολεία σε ολόκληρη την Κίνα για την προώθηση της εκπαίδευσης προγραμματισμού», λέει ο Γουάνγκ.
Πολλοί γονείς στην Κίνα είναι πιο ανοιχτόμυαλοι από τις προηγούμενες γενιές και διάκεινται ευνοϊκά στο θέμα του προγραμματισμού και την ανατροφή καλά εκπαιδευμένων παιδιών.
Ο ίδιος παραδέχεται ότι δεν είχε την ευκαιρία να μάθει προγραμματισμό μέχρι να εισαχθεί στο πανεπιστήμιο. Σήμερα όμως, πολλά παιδιά στην Κίνα έχουν πρόσβαση στον προγραμματισμό σε νεαρότερη ηλικία.
«Τα παιδιά έχουν πολλή δημιουργικότητα και ο προγραμματισμός αποτελεί ένα ασφαλές μονοπάτι προς τη δημιουργία, βοηθώντας τα να μετατρέπουν τις ιδέες τους σε πραγματικότητα», λέει ο Γουάνγκ.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ



































