Ο έρωτας είναι… τυφλός, ειδικά στο online dating

Στους κινδύνους του online dating στέκεται σε ακόμη μία έρευνά της η εταιρεία ψηφιακής ασφάλειας Kaspersky Lab, η οποία σημειώνει πως η φράση «ο έρωτας είναι τυφλός» επαληθεύεται για όσους μοιράζονται πολλές προσωπικές πληροφορίες σε ιστοσελίδες online dating, καθώς με αυτόν τον τρόπο ανοίγουν την πόρτα όχι μόνο σε ένα πιθανό ραντεβού, αλλά ενδεχομένως και σε ψηφιακές απάτες.

Σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky Lab, το 13% των χρηστών υπηρεσιών online dating παραδέχεται ότι παρέχει προσωπικά δεδομένα στα πιθανά ταίρια του μέσα σε λίγα λεπτά ή ώρες από την έναρξη ενός διαλόγου, εκθέτοντας τον εαυτό του σε κίνδυνο.

Ένας στους τέσσερις (25%) παραδέχεται ότι μοιράζεται το πλήρες όνομά του δημοσίως στο online dating προφίλ του, ενώ ένας στους 10 έχει μοιραστεί τη διεύθυνση κατοικίας του και λεπτομέρειες σχετικά με το επαγγελματικό ή εμπορικό του απόρρητο, και το ίδιο ποσοστό έχει μοιραστεί γυμνές φωτογραφίες του στο προφίλ του.

Οι χρήστες είναι ακόμη πιο πιθανό να αποκαλύψουν προσωπικές τους πληροφορίες σε όσους έχουν ήδη «ταιριάξει» στον κόσμο του online dating. Όπως προειδοποιεί η Kaspersky Lab, αν πέσουν σε λάθος χέρια, αυτές οι πληροφορίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εκμετάλλευση των χρηστών με πρόσβαση στους λογαριασμούς και τις συσκευές τους, ή ακόμη και για εκβιασμούς.

Η Kaspersky Lab τονίζει ότι οι χρήστες υπηρεσιών online dating βρίσκονται εκτεθειμένοι σε περισσότερες ψηφιακές απειλές – με την έρευνα να δείχνει ότι το 41% των ατόμων που χρησιμοποιούν υπηρεσίες online dating έχουν βιώσει κάποια μορφή «συμβάντων ψηφιακής ασφάλειας», όπως οι συσκευές ή οι λογαριασμοί τους να έχουν παραβιαστεί ή να έχουν αποτελέσει στόχο προγραμμάτων ransomware, σε σύγκριση με το μόλις 20% των ανθρώπων που δεν χρησιμοποιούν υπηρεσίες online dating. Ως εκ τούτου, είναι πιο ευάλωτοι και επιρρεπείς σε επίθεση.
Kατά την Kaspersky Lab, λίγοι online daters χρησιμοποιούν απλές μεθόδους για να προστατεύσουν τον εαυτό τους, καθώς μόνο το 21% δεν επιτρέπει στις εφαρμογές για online dating να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα των συσκευών του και μόνο το 27% χρησιμοποιεί μια λύση ασφάλειας ή κάποιοantivirus.

«Οι χρήστες πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν πρόκειται να δώσουν πολλές πληροφορίες για τους ίδιους σε δημόσιο προφίλ τους ή σε υπηρεσίες online dating», δήλωσε ο Andrei Mochola, Head of Consumer Business της Kaspersky Lab.

«Όπως ακριβώς δεν θα λέγατε σε κάποιον περαστικό στο δρόμο τη διεύθυνση κατοικίας σας και τον αριθμό τηλεφώνου σας, έτσι και οι χρήστες των ιστοσελίδων online dating πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη για την ασφάλεια των δεδομένων τους και να μην υποθέτουν ότι είναι ασφαλείς και ανέγγιχτοι στο πλαίσιο της ιστοσελίδας ή της εφαρμογής. Αυτή η συμβουλή δεν αφορά μόνο χρήστες υπηρεσιών online dating, καθώς οι χρήστες του Διαδικτύου εν γένει θα πρέπει να προστατεύουν τον εαυτό τους και τις προσωπικές τους πληροφορίες στο Διαδίκτυο, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται Ανεξάρτητα από τις online dating συνήθειες σας, η Kaspersky Lab πιστεύει ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να είναι ελεύθερος από φόβους στον κυβερνοχώρο. Χάρη στην 20ετή κληρονομιά της, η εταιρεία προσφέρει μια ολοκληρωμένη σειρά λύσεων για να βοηθήσει τους χρήστες να προστατευθούν», πρόσθεσε ο ίδιος.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.