«Ο τουρισμός και η φιλοξενία πρέπει να αποτελέσουν κορυφαία προτεραιότητα»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

«Στηρίξτε τον τουρισμό για να βγείτε από την κρίση», προέτρεπε τη χώρα μας, τον Απρίλιο του 2012, ο τότε γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού και νυν γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Φόρουμ Τουρισμού, Τάλεμπ Ριφάι. «Στην Ελλάδα όπου και αν επενδύσεις στον τουρισμό, μπορείς να χτυπήσεις φλέβα χρυσού», είχε τονίσει χαρακτηριστικά. Ο ίδιος άνθρωπος, τέσσερα χρόνια μετά, τον Σεπτέμβριο του 2016, υπογράμμιζε ότι «η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς σε σχέση με τον παγκόσμιο τουρισμό». Τα είπε όλα!

Προσωπικά δεν έχω επαγγελματική σχέση με τον τουρισμό. Είχα, όμως, την τύχη και την τιμή να βρεθώ στο τιμόνι της νεοσύστατης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας το 1995, στην κορύφωση της κρίσης αποβιομηχάνισης του νομού μας. Βρέθηκα και στο τιμόνι του «Καλλικρατικού» Δήμου Βόλου το 2011, όταν η βαθειά οικονομική κρίση έπληττε με ιδιαίτερη σφοδρότητα την περιοχή μας και η ανεργία κυριολεκτικά κάλπαζε. Και στις δύο περιπτώσεις βρήκαμε «καταφύγιο» στον τουρισμό. Γιατί αποτελούσε την πιο δυναμική προοπτική για την επανεκκίνηση της τοπικής οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Σύμφωνα, άλλωστε, με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, κάθε θέση εργασίας στον τουρισμό δημιουργεί 1,5 θέσεις εργασίας σε άλλους τομείς.

Το πρώτο που ενστερνιστήκαμε, ήταν αυτό που αποτελεί και κεντρική ιδέα της πρωτοβουλίας “ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MoU”: ότι δηλαδή κανείς δεν μπορεί μόνος. Συμπράξαμε, έτσι, υποδειγματικά με τους τοπικούς παραγωγικούς φορείς που γνώριζαν καλύτερα από τον καθένα το σύνθετο και ευαίσθητο προϊόν του τουρισμού. Πρωτίστως με την Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας και μια «παρέα» πρωτοπόρων επιχειρηματιών του κλάδου, με επικεφαλής τον τότε πρόεδρο της Ένωσης, Κώστα Λεβέντη, που ήδη άνοιγαν εναλλακτικούς δρόμους. Και σχεδιάσαμε μαζί, στηριγμένοι στις αρχές του αειφόρου τουρισμού. Δύο ήταν οι βασικές προτεραιότητες: α/ Ο εμπλουτισμός και η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, με βάση την ιδιαίτερη τουριστική ταυτότητα της περιοχής, που επιτρέπει την ανάπτυξη των περισσοτέρων από τις σύγχρονες μορφές τουρισμού, και μάλιστα σε όλες τις εποχές του έτους, και β/ Η βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών. Παρά τα μεγάλα εμπόδια που έπρεπε να υπερνικηθούν, τα αποτελέσματα υπήρξαν παραπάνω από ενθαρρυντικά.

Όλοι ελπίζουμε πως η Ελλάδα ετοιμάζεται, πια, να βγει στο ξέφωτο της μετά COVID εποχής. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί ότι ο Τουρισμός και η Φιλοξενία θα πρέπει να αποτελέσουν κορυφαία προτεραιότητα του Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης, στο πλαίσιο και της «πράσινης» μετάβασης. Δηλαδή με προσήλωση στη σύγχρονη τουριστική φιλοσοφία της βιώσιμης ανάπτυξης, που σέβεται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τη φέρουσα ικανότητα της κάθε περιοχής.

Η τουριστική δραστηριότητα, συνεπώς, πρέπει να πηγάζει από την τοπική οικονομία και να συμβάλλει θετικά στην ανάπτυξή της και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του τοπικού πληθυσμού.

Εύχομαι ειλικρινά κάθε επιτυχία στην εξαιρετική πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Γιατί ο τουρισμός δεν είναι μέρος του προβλήματος της ελληνικής οικονομίας, αλλά κρίσιμη προϋπόθεση της λύσης του» σημειώνει ο πρώην νομάρχης Μαγησίας και τέως δήμαρχος Βόλου, κ. Πάνος Σκοτινιώτης.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.