Αεριοκίνηση: Απόλυτα ασφαλής και άκρως οικονομική στα αυτοκίνητα

Ο κ. Κώστας Βάτσος, τεχνικός αερίων καυσίμων και μηχανικός αυτοκινήτων
Η χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο κίνησης, εξασφαλίζει οικονομία μέχρι και 70% σε σχέση με τη βενζίνη

Ασφαλέσταση και η πλέον οικονομική λύση είναι η κίνηση αυτοκινήτων με φυσικό αέριο, που αποτελεί το δεύτερο βήμα μετά την υγραεριοκίνηση αλλά είναι πιο οικονομικό, ενώ προσφέρει μεγάλη διάρκεια ζωής στον κινητήρα του αυτοκινήτου, ενώ ως μειονεκτήματα θεωρούνται το ακριβότερο κόστος εγκατάστασης και η μικρή χωρητικότητα της δεξαμενής, που αφαιρεί ταυτόχρονα χώρο από σημέιο των αποσκευών. Όσον αφορά στο Βόλο και στη χρήση του στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ωριμάζει η ιδέα και εκτιμάται ότι στα επόμενα χρόνια, αφού λυθεί το θέμα ανεφοδιασμού, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κίνηση των λεωφορείων.
Τα παραπάνω δήλωσε στο «Ράδιο Ένα» ο Κώστας Βάτσος τεχνικός αερίων καυσίμων και μηχανικός αυτοκινήτων, που αναφερόμενος στο πρόσφατο ατύχημα στην Πορταριά και το άλλο πριν από χρόνια σε φαστ φουντ της οδού Ιάσονος, στο Βόλο, είπε ότι έγιναν σε σταθερές εγκαταστάσεις, όπου υπήρχε διαρροή αερίου εντός των καταστημάτων.
Σε εγκαταστάσεις αυτοκινήτων, όσο κι αν αυτό φαίνεται περίεργο, η κίνηση είναι ασφαλέστατη και έχουν γίνει χιλιάδες ατυχήματα με αυτοκίνητα με σύστημα υγραεριοκίνησης και δεν υπήρξε ποτέ κανένα πρόβλημα. Άλλωστε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στις περισσότερες Ευρωπαϊκές πόλεις και παγκοσμίως, κινούνται πλέον με φυσικό αέριο. «Εάν υπήρχε κίνδυνος σε τόσο αυξημένο βαθμό, όπως λεγόταν κάποτε, στα ΜΜΜ θα απαγορευόταν. Αντίθετα βλέπουμε επέκταση της αεριοκίνησης στα αυτοκίνητα, τόσο με υγραέριο, όσο και με φυσικό αέριο», επισήμανε ο τεχνικός αερίων καυσίμων.

Πιο ασφαλές και φιλικό
Ο κ. Βάτσος δήλωσε ότι το φυσικό αέριο ως καύσιμο αυτοκινήτου, είναι πολύ πιο φιλικό, ασφαλές και καθαρό καύσιμο, η αρχική αμφισβήτηση για την εγκατάσταση λεβήτων φυσικού αερίου, κάμφθηκε και όλο και περισσότερα νοικοκυριά βάζουν λέβητες.
Ο τεχνικός δήλωσε ότι για να εξασφαλίσει κάποιος την ασφαλή λειτουργία των εγκαταστάσεων, τα λεβητοστάσια και οι διακόπτες βρίσκονται σε εξωτερικούς χώρους, ώστε ακόμη και διαφυγή να παρουσιαστεί, το φυσικό αέριο να φύγει στην ατμόσφαιρα. «Για το λόγο αυτό και τα αυτοκίνητα έχουν διεξόδους, σε περίπτωση απίθανη διαφυγής, η εκτόνωση του αερίου να γίνεται εξωτερικά», σημείωσε ο κ. Βάτσος, που έκανε λόγο για μηδενικό κίνδυνο κυριολεκτικά.
Όπως εξήγησε, αυτό που προκύπτει, δεν είναι μόνο η ασφαλής μεταφορά, που επιδιώκεται με κάθε τεχνικό τρόπο, αλλά και η οικονομία που προκύπτει, ιδιαίτερα με τη χρήση του φυσικού αερίου, που πλέον έχει μπει στη ζωή μας.

Μέχρι 70% η κλίμακα οικονομίας
Μέχρι τώρα, έχοντας ως μέτρο σύγκρισης το υγραέριο, εάν χρειαζόταν 10 € βενζίνη, με το υγραέριο θα καίγαμε 5-5,5 €, ενώ με το φυσικό αέριο κατεβαίνουμε πλέον στα 3 € για την ίδια διαδρομή, σημείωσε ο τεχνικός καυσίμων και μηχανικός.
Ο ίδιος τόνισε ότι η χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο κίνησης εξασφαλίζει οικονομία μέχρι και 70% σε σχέση με τη βενζίνη και τόνισε ότι το φυσικό αέριο είναι το δεύτερο βήμα στο κομμάτι της αεριοκίνησης, καθώς το πρώτο έγινε με το υγραέριο.
Όσον αφορά στην εγκατάσταση φυσικού αερίου, ο μηχανικός είπε ότι κοστίζει περισσότερο από μια εγκατάσταση υγραερίου, που ξεκινάει από 700-750 € και φθάνει ανάλογα με το σύστημα που έχει ο κινητήρας, σε πολύ μεγαλύτερα ποσά.
«Μια εγκατάσταση φυσικού αερίου ξεκινάει από ποσό 1.500 € και φθάνει μέχρι τα 1.800 € χωρίς ΦΠΑ, με μία δεξαμενή. Όσες περισσότερες δεξαμενές βάζουμε για μεγαλύτερο χώρο αποθήκευσης καυσίμου και μεγαλύτερη αυτονομία, τόσο ανεβαίνει το ποσό», δήλωσε ο τεχνικός.

Μικρή εμβέλεια με μια δεξαμενή
Αναφερόμενος στα μειονεκτήματα του φυσικού αερίου, τόνισε ότι η δεξαμενή δεν έχει τη δυνατότητα να έχει και την εναλλακτική μορφή της δεξαμενής υγραερίου, στη θέση της ρεζέρβας, αλλά έχει κυλινδρική μορφή και καταλαμβάνει έναν ικανό όγκο στο χώρο των αποσκευών. Επειδή δε πρόκειται για ένα συμπιεστό αέριο, η εμβέλειά του είναι σχετικά περιορισμένη και ένα αυτοκίνητο με μια δεξαμενή μπορεί ένα συνηθισμένο Ι.Χ. αυτοκίνητο να διανύσει μέχρι 250-270 χιλιόμετρα.
Ο κ. Βάτσος δήλωσε ότι έχει κατασκευάσει αυτοκίνητα με τέσσερις δεξαμενές που έχουν αυξήσει κατά πολύ την αυτονομία τους. Ακόμη στα μειονεκτήματα συγκαταλέγεται η μείωση ποσοστού 10% και λιγότερο της ιπποδύναμης του αυτοκινήτου «αλλά μπροστά στο όφελος που έχει ο εκάστοτε χρήστης, είναι αμελητέο».
Σχετικά με τους επαγγελματίες δήλωσε ότι υπάρχει ένα συμβόλαιο μέσω της ΔΕΠΑ, που καλύπτει, για λόγους προβολής του φυσικού αερίου, ένα αξιόλογο ποσό μιας εγκατάστασης (800 € συν ΦΠΑ), με αποτέλεσμα να έρθει στον καταναλωτή το ίδιο και λιγότερο από μια εγκατάσταση ενός καλού συστήματος υγραερίου.
Ο μηχανικός τόνισε ότι το κόστος μιας εγκατάστασης φυσικού αερίου, μπορεί να αποσβεστεί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, από την οικονομία στο καύσιμο, ενώ η χιλιομετρική απόσταση για να γίνει απόσβεση μιας εγκατάστασης υπολογίζεται σε 10.000 χλμ.

Απεριόριστα χιλιόμετρα
Ο μηχανικός τόνισε ότι ο κινητήρας που καίει αέριο παράγει τέλεια καύση, δηλαδή καίει στο 100% το μίγμα καυσίμου που μπαίνει μέσα, που μεταφράζεται σε απεριόριστα χιλιόμετρα.
Όπως είπε με τα αέρια δεν υπάρχουν κατάλοιπα καύσης κατά τη λειτουργία του κινητήρα, που συντελεί στον «δηλητηριασμό» των λιπαντικών, που αυξάνουν τις φθορές του κινητήρα.
Ο ίδιος έφερε παράδειγμα αυτοκίνητο με υγραέριο εγκατάστασης του 1988 που έχει διανύσει μέχρι σήμερα 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα με τον ίδιο κινητήρα!
Σχετικά με την προμήθεια φυσικού αερίου, είπε ότι στο Βόλο υπάρχει ένα πρατήριο καυσίμων της ΔΕΠΑ (οδός Διμηνίου – Λαρίσης) που ήταν το πρώτο πρατήριο επαρχιακής πόλης πανελλαδικά, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για επέκταση των πρατηρίων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, με τη συνδρομή της ΔΕΠΑ.

Πολύ φιλικό στο περιβάλλον
Ο μηχανικός δήλωσε ότι η καύση φυσικού αερίου έχει πολύ μικρότερους ρύπους από το πετρέλαιο, από τη βενζίνη, ακόμη και από το υγραέριο και είναι το καύσιμο που είναι η προτελευταία ενεργειακή επιλογή στις ανθρώπινες δραστηριότητες, πριν το υδρογόνο που αφήνει στην ατμόσφαιρα μόνο νερό.
Ο Κώστας Βάτσος θεωρεί ότι βρίσκεται πλέον σε περίοδο ωρίμανσης η χρήση του φυσικού αερίου και από τα ΜΜΜ της Μαγνησίας, καθώς τα λεωφορεία θα χρειαστούν μια ανεξάρτητη μονάδα ανεφοδιασμού στο χώρο τους, κάτι που ο ίδιος εκτιμά ότι θα γίνει στα επόμενα χρόνια.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.