«Αγκάθια» για τους μαθητές, η πληθώρα της διδακτικής ύλης, η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη βάση εισαγωγής

Θ. Τσούχλος: «Οι εκπαιδευτικοί, αιτούνται μεταξύ άλλων, αύξηση μισθού και μείωση της διδακτικής ύλης»

Τα κοινά προβλήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας επεσήμανε ο κ. Θεόδωρος Τσούχλος, πρόεδρος της ΟΛΜΕ, ύστερα από την πρόσφατη επίσκεψή του στις σχολικές μονάδες του Βόλου, την προηγούμενη εβδομάδα, με τη συνοδεία της προέδρου της ΟΛΜΕ Μαγνησίας, κ. Μαρίας Γιαννούλη και του κ. Σταύρου Κατσούρα, μέλους του Δ.Σ. Ο πρόεδρος μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή τόνισε ότι τα προβλήματα αφορούν στο οικονομικό κομμάτι, τις αυξήσεις των μισθών, την καταβολή των δώρων, αλλά και τη μείωση της διδακτικής ύλης.
Ο ίδιος στο πλαίσιο της επίσκεψής του πέρασε από πολλές σχολικές μονάδες, γυμνάσια, λύκεια και ΕΠΑΛ, παίρνοντας το κλίμα και τον παλμό από μαθητές και καθηγητές. «Η ΟΛΜΕ είναι κοντά στις μικρές κοινότητες, στα μικρά σχολεία και στους συλλόγους», υπογράμμισε ο κ. Τσούχλος και στη συνέχεια τόνισε ότι μέσω της περιοδείας στον Βόλο, αλλά και σε άλλες πόλεις, τα προβλήματα του κλάδου και των σχολικών μονάδων είναι κοινά. «Αυτό που έχει διαπιστώσει το Συμβούλιο μέσω των επισκέψεων, είναι ότι έχουν ομογενοποιηθεί τα θέματα που αφορούν στα σχολεία, τα οποία είναι συγκεκριμένα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος σε αυτά, ξεκίνησε μιλώντας για το οικονομικό θέμα το οποίο είναι πλέον από τα κύρια που απασχολούν τις σχολικές μονάδες, μετά και τις αυξήσεις της ενέργειας και των λογαριασμών, επισημαίνοντας, μάλιστα, ότι οι ίδιοι, ως δημόσιοι υπάλληλοι, παρά την ακρίβεια, δεν έχουν δεχτεί αύξηση μισθού, σε αντίθεση με τον ιδιωτικό τομέα. «Χαιρόμαστε που ενισχύθηκε ο ιδιωτικός τομέας, αλλά ας δοθούν και σε εμάς αυτά που δόθηκαν σε εκείνον», δήλωσε ο πρόεδρος και συμπλήρωσε ότι ζητούν αύξηση της τάξεως του 10%.

«Εάν δεν παίρναμε το δώρο δεν θα είχαμε
τη δυνατότητα να κινηθούμε το Πάσχα»

Ο κ. Τσούχλος δεν δίστασε επίσης να σχολιάσει τα νόμιμα δώρα του δημοσίου, τα οποία οι ίδιοι εκπαιδευτικοί αιτούνται να καταβάλλονται κανονικά και σύμφωνα με τον νόμο, αίτημα που παγιώθηκε εντόνως μετά τις συνθήκες του φετινού Πάσχα, καθώς αποδείχθηκε πως είναι απαραίτητο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο, οι αρμόδιοι κατάλαβαν ότι εάν δεν καταβληθεί το ποσό θα υπάρξει πρόβλημα στην αγορά, καθώς τόνισε ότι φέτος ήταν η πρώτη χρονιά που φάνηκε η «αδυναμία» των εκπαιδευτικών χωρίς το χρηματικό ποσό του δώρου. «Όχι ότι δεν πιεζόμασταν τόσα χρόνια, αλλά ειδικά φέτος, λόγω της οικονομικής πίεσης που έχουμε με τους λογαριασμούς, φτάσαμε στο σημείο, εάν δεν παίρναμε το δώρο, να μην είχαμε τη δυνατότητα να κινηθούμε το Πάσχα», εξήγησε ο ίδιος.

Μείωση της διδακτικής ύλης

Το δεύτερο υπάρχον πρόβλημα σύμφωνα με τον κ. Τσούχλο είναι το μέγεθος της διδακτικής ύλης και το αίτημά όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας να μειωθεί, αίτημα το οποίο δεν εισακούεται από την Υπουργό Παιδείας και το οποίο σχετίζεται άμεσα με την πανδημία. Ο πρόεδρος εξήγησε ότι όλη την προηγούμενη χρονιά η εκπαιδευτική κοινότητα «νοσούσε», καθώς καθηγητές, δάσκαλοι και μαθητές έλειπαν από τα τμήματα με τις σχολικέ μονάδες να υπολειτουργούν, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί πρόβλημα στην πρόοδο της ύλης. Ταυτόχρονα, συμπλήρωσε ότι και η τράπεζα θεμάτων δεν θα έπρεπε να λειτουργήσει καθώς δυσκολεύει τα παιδιά, ενώ οι ίδιοι ζητούν την άμεση αναστολή της. «Δεν γίνεται να επιβάλλεις στην Β’ και Γ΄ Λυκείου την τράπεζα θεμάτων με ύλη η οποία δεν έχει εμπεδωθεί λόγω των συνθηκών», δήλωσε επί του θέματος ο πρόεδρος.

«Η Ελάχιστη βάση εισαγωγής οδηγεί με μαθηματική
ακρίβεια στα δεκάδες χιλιάδες κενά στις σχολές»

Λόγω έκανε και για την ελάχιστη βάση εισαγωγής εκτιμώντας ότι οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στα δεκάδες χιλιάδες κενά στις σχολές ανά τη χώρα, ενώ τόνισε ότι αυτός είναι εν τέλει ο στόχος της Υπουργού Παιδείας, για να ενισχυθούν τα κολέγια. «Όταν ένα παιδί γράφει στις εξετάσεις 15, με τη βάση εισαγωγής απορρίπτεται. Είναι δυνατόν; Επειδή η ελάχιστη βάση έχει συν- πλην 20% αν γράψει το παιδί ακόμα και άριστα μπορεί να απορριφθεί. Πέρυσι είχαμε 17.000 κενές θέσεις, ενώ ΄΄χτυπήθηκε΄΄ ιδιαίτερα το νυχτερινό σχολείο, μεταξύ άλλων και του Βόλου», είπε ο κ. Τσούχλος.

«Φόβοι για κατηγοριοποίηση
των σχολείων εξαιτίας της PISA»

Τέλος, αναφέρθηκε και στην νεοφερμένη Ελληνική PISA, τις εξετάσεις, δηλαδή, διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων, λέγοντας αρχικά ότι οι ίδιοι ενημερώθηκαν από τα Μ.Μ.Ε. και όχι από τους αρμόδιους, ενώ επεσήμανε ότι υπάρχουν έντονοι προβληματισμοί οι οποίοι σχετίζονται με τον στόχο της ύπαρξής της. «Υπάρχει ο φόβος από πλευράς μας ότι ο στόχος της PISA είναι η κατηγοριοποίηση των σχολείων. Θεωρούμε ότι η ύπαρξή της θα έπρεπε να είναι προαιρετική και όχι υποχρεωτική», κατέληξε ο κ. Τσούχλος.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.