Αναδουλειές για τους βενζινοπώλες σε καύσιμα για θέρμανση και μετακίνηση

Η Βάσω Κοντοχρήστου πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Ν. Μαγνησίας
Λόγω του ήπιου χειμώνα και των υποχρεώσεων σε πάγια και είδη πρώτης ανάγκης

Αντιμέτωποι με αναδουλειές βρίσκονται φέτος τον χειμώνα οι βενζινοπώλες, καθώς μισθοί και συντάξεις τελειώνουν στις 16 κάθε μήνα κυρίως για πάγια έξοδα και είδη πρώτης ανάγκης, ενώ δεν δαπανήθηκαν πολλά για θέρμανση, λόγω του ήπιου χειμώνα. Την ίδια στιγμή, οι τιμές στα καύσιμα αυξήθηκαν 10% περίπου, λόγω της μη διέλευσης τάνκερ και άλλων φορτίων από την Ερυθρά Θάλασσα.
Για το θέμα μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, η Βάσω Κοντοχρήστου πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Ν. Μαγνησίας, η οποία τόνισε ότι φέτος, πέρα από 7-8 μέρες που οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλές, δεν υπήρχαν χιόνια και κρύο, κάτι που επηρέασε όχι μόνο τους βενζινοπώλες, αλλά και άλλους τομείς , φορείς και υπηρεσίες, έχουν σχέση, όπως το Χιονοδρομικό Κέντρο, τον τουρισμό, ίσως και τους αγρότες με τις ελαιοκαλλιέργειες.
Οι Βολιώτες προμηθεύτηκαν κάποιες βασικές ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης, αλλά η κίνηση ήταν σαφώς χαμηλότερη απ’ ότι τα προηγούμενα χρόνια, λόγω των ήπιων καιρικών συνθηκών, πράγμα καλό για τους καταναλωτές, που στην ήδη επιβαρυμένη οικονομική κατάσταση, τουλάχιστον δεν δαπάνησαν αρκετά για θέρμανση, ανέφερε. Το πετρέλαιο θέρμανσης θα εξακολουθεί να διατίθεται μέχρι τις 30 Απριλίου.

Τα μέτρα στήριξης ήταν … παρωδία

Σύμφωνα με την πρόεδρο των πρατηριούχων, το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει αντιστάθμισμα με την προμήθεια καυσίμων κίνησης, με καταναλώσεις πολύ χαμηλές, καθώς έρευνα της ΓΣΕΕ αναφέρει ότι τα χρήματα των μισθών και συντάξεων τελειώσουν στις 16 κάθε μήνα, ενώ πέρυσι ο κόσμος έμενε χωρίς χρήματα στις 19 του μήνα.
«Το 2021 είχαμε την οικονομική κρίση, το 2022 είχαμε ενεργειακή κρίση, το 2023 πληθωριστική κρίση. Όλα αυτά συμβάλουν αρνητικά στην τόνωση της αγοράς, όταν φεύγουν τα περισσότερα χρήματα, σε πάγιες υποχρεώσεις και είδη πρώτης ανάγκης, η ακρίβεια των οποίων είναι απόρροια του ενεργειακού κόστους, κάτι που είχαμε επισημάνει», τόνισε η κ. Κοντοχρήστου.
Η ίδια είπε, ότι και τα μέτρα στήριξης ήταν… παρωδία και δεν μπόρεσαν να βοηθήσουν τα νοικοκυριά, ούτε το καλάθι του νοικοκυριού και αναμένουμε τις βασικές αλλαγές από σήμερα 1η Μαρτίου, αλλά όσο το κόστος της ενέργειας είναι ψηλά, γιατί δεν είναι μόνο ο πρωτογενής τομές, που καλό είναι να ικανοποιηθούν οι αγρότες, αλλά είναι και η τυποποίηση και συσκευασία, μεταφορά και αποθήκευσης, που χρειάζονται ενέργεια και γενικά όλη η εφοδιαστική αλυσίδα που χρειάζεται ένα τελικό προϊόν.

Πρέπει να μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης

Την ίδια στιγμή, οι τιμές των καυσίμων ανέβηκαν κατά 10% λόγω αυξημένου μεταφορικού κόστους, καθώς οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι σε εμπορικά πλοία, έκαναν απαγορευτική τη διέλευση δεξαμενόπλοιων και εμπορικών φορτίων από την Ερυθρά Θάλασσα και πλέον γίνεται διάπλους της Αφρικής για να καταλήξουν εμπορεύματα αι καύσιμα στην Ευρώπη.
Η κ. Κοντοχρήστου, τόνισε ότι αν δεν μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, δεν πρόκειται ο καταναλωτής να δει φθηνότερα καύσιμα, γιατί η διεθνής τιμή του πετρελαίου παραμένει διεθνώς παραμένει υψηλή.
Όπως είπε η τιμή ήταν στα 73$ το βαρέλι, όταν η αμόλυβδη κόστιζε 1,78-1,80 €/λίτρο, ενώ τώρα ανέβηκε στα 83 $ και η τιμή ανέβηκε κοντά στα 1,90 € και γι’ αυτό οι πρατηριούχοι τονίζουν τι πρέπει να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.