Απ. Μούσιος: Ελαστικοποιούνται περισσότερο οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών

Πρωτόγνωρη η κατάσταση στα σχολεία, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας

Την εικόνα που εμφανίζει με την έναρξή της η σχολική χρονιά για τα Δημοτικά Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία στη Μαγνησία, μετέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ 102,5 και τον Ηλία Κουτσερή, ο Απόστολος Μούσιος, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.
Όπως είπε, είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση που ζούμε, λόγω των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών και οφείλουμε η καθεμιά και ο καθένας, χωριστά και όλοι μαζί συλλογικά, να κάνουμε τη δική μας υπέρβαση, για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, λόγω του Covid 19.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των δασκάλων και νηπιαγωγών, κατά τον αγιασμό που έγινε τη Δευτέρα, υπήρχαν μεμονωμένες φωνές γονέων, που αντιδρούσαν στη χρήση μάσκας των μαθητών για να μπουν στο σχολείο. «Μετά από συζήτηση των εκπαιδευτικών με τους γονείς ότι υπάρχει υπουργική απόφαση για λόγους δημόσιας υγείας, σχεδόν όλοι οι γονείς δεν αντέδρασαν, αποδέχτηκαν το γεγονός, ακόμη και αν διαφωνούσαν, ότι η χρήση της μάσκας έπρεπε να είναι υποχρεωτική για να εισέλθουν στον σχολικό χώρο», τόνισε, ενώ πρόσθεσε ότι στο σχολείο που διδάσκει από τα 298 παιδιά, μόνο ένας γονέας αντέδρασε.
Ο κ. Μούσιος είπε ότι δεν φταίνε τα παιδιά επειδή διαφωνούν οι γονείς, θα πρέπει να ακολουθήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία, παρά τα προβλήματα που υπάρχουν, έχουν αναδειχτεί και οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται γι’ αυτά, με παράσταση διαμαρτυρίας που έγινε την Τρίτη στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Ποιες οι οδηγίες για τα σχολεία

Ο δάσκαλος ανέφερε ότι, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ στα σχολεία που έστειλε το υπουργείο Παιδείας είναι σαφείς, ότι εάν κάποιος μαθητής σε κάποιο τμήμα παρουσιάζει συμπτώματα που συγκλίνουν στο ότι έχει τον ιό, τότε απομονώνεται από έναν εκπαιδευτικό που έχει οριστεί σε κάθε σχολική μονάδα σε συγκεκριμένο χώρο και καλούνται οι αρμόδιες υπηρεσίες διαχείρισης, για να μπορέσει ο μαθητής να κάνει τις ιατρικές εξετάσεις και αν διαπιστωθεί ότι είναι κρούσμα του κορωνοϊού, τότε για 10 μέρες δεν θα πάει στο σχολείο και αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος, ενώ αν πάσχει από απλή ίωση, θα πάει στο σχολείο 24 ώρες αφότου δεν έχει πυρετό.
Στην περίπτωση που τα κρούσματα μεταξύ των μαθητών είναι πάνω από τρία σε κάθε σχολική μονάδα, αναστέλλεται η λειτουργία της σχολικής μονάδας. Τέλος, αν υπάρχει επιδημιολογικό φορτίο στη συγκεκριμένη Περιφερειακή Ενότητα που λειτουργούν σχολεία, ο νόμος αναφέρει ότι μπορεί να ανασταλεί η λειτουργία όλων των σχολείων για 14 μέρες.

Το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης

Ο Απόστολος Μούσιος υπενθύμισε τη θέση των δασκάλων ότι η δια ζώσης εκπαίδευση είναι η πιο αποτελεσματική, ενώ η τηλεκπαίδευση είναι μια μέθοδος, επιστημονικά και παιδαγωγικά, που λειτουργεί επικουρικά. Όπως είπε, σε περιόδους έκτακτων καταστάσεων, που δεν υπάρχει άλλη διέξοδος, αναγκαστικά θα γίνει τηλεκπαίδευση, όπου δημιουργούνται μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ανισότητες, γι’ αυτό και δεν προτείνεται η συγκεκριμένη μέθοδος, καθώς δεν μπορούν όλα τα παιδιά να έχουν την ίδια πρόσβαση στη γνώση.
Αναφορικά με την παράσταση διαμαρτυρίας που έγινε την Τρίτη, ο πρόεδρος των δασκάλων είπε ότι το ζήτημα δεν τελειώνει εδώ και πρέπει να προστατευτούν όλοι οι συντελεστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που δεν είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, αλλά και οι γονείς. Όπως είπε, δεν μπορεί σε μικρές αίθουσες να υπάρχουν 24-25 μαθητές, γιατί υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος μετάδοσης του κορωνοϊού.
Ο πρόεδρος επικαλέστηκε έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που αναφέρει ότι όταν υπάρχουν 15 μαθητές σε μια αίθουσα, μειώνεται ο κίνδυνος μετάδοσης κατά 50%, ενώ όσο οι μαθητές ξεπερνούν τους 20, αυξάνεται ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού κατά 67%. «Επειδή πρέπει να προστατευτούν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς των μαθητών, λέγαμε ότι θα πρέπει να αντιστοιχεί ένας εκπαιδευτικός ανά 15 μαθητές, όπως ορίζει και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας», τόνισε.

Το κτιριακό πρόβλημα στα σχολεία

Σύμφωνα με τον ίδιο, εδώ έρχεται το κτιριακό πρόβλημα στα σχολεία, που δεν μπορέσαμε να λύσουμε όλα αυτά τα χρόνια, η κατάσταση είναι πιο δύσκολη στην προσχολική αγωγή και, ειδικά στο Π.Σ. Βόλου και Ν. Ιωνίας και όσο το καθυστερούμε, δεν θα μπορέσουμε να το λύσουμε. Και αυτό ζητούν οι εκπαιδευτικοί με την παράσταση διαμαρτυρίας που έκαναν.
Η παράσταση είχε να κάνει με ένα ζήτημα που προέκυψε το βράδυ της Δευτέρας που ψηφίστηκε μια τροπολογία με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου σε ένα νομοσχέδιο της Υγείας, για τις προσλήψεις των αναπληρωτών, που αναφέρει ότι μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να προσλαμβάνει αναπληρωτές τρίμηνης και εξάμηνης διάρκειας. «Αυτό σημαίνει ότι ελαστικοποιούνται πολύ περισσότερο οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών», ανέφερε.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μετέφερε στη Διεύθυνση Εκπαίδευση πρόταση με την οποία ζητείται να προσληφθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς όλοι οι αναπληρωτές που θα καλύψουν τις ανάγκες των ευπαθών ομάδων εκπαιδευτικών και αυτοί οι εκπαιδευτικοί να στηρίξουν τους μαθητές που έχουν μαθησιακές ανάγκες η σε δεύτερο χρόνο να παραμείνουν στη διάθεση της Διεύθυνσης και αντικαθιστούν εκπαιδευτικούς με βραχυχρόνιες άδειες.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.