H ύπαρξη τεχνικών αντικειμενικών δυσκολιών, τεκμηριωμένης από τις αρμόδιες Υπηρεσίες, για την αδυναμία τοποθέτησης ή χρήσης μηχανημάτων πληρωμής με κάρτα (pos), λαμβάνεται υπ’ όψη κατά τη διενέργεια ελέγχων από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες, τονίζεται προς ανακούφιση πολλών επαγγελματιών κυρίως του Πηλίου, σε απάντηση του Υπ. Οικονομίας και Ανάπτυξης σε αναφορά του βουλευτή Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Μεϊκόπουλου.
Πιο συγκεκριμένα, μετά από επιστολή του Επιμελητηρίου Μαγνησίας για την αδυναμία τοποθέτησης μηχανημάτων πληρωμής με κάρτα (POS) λόγω έλλειψης ή ανεπάρκειας τεχνικής τηλεπικοινωνιακής υποδομής, ο βουλευτής Μαγνησίας Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, διαβίβασε ως αναφορά το έγγραφο του Επιμελητηρίου Μαγνησίας. Στο έγγραφο του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, γνωστοποιούνται παρατηρήσεις και επισημάνσεις από ελεύθερους επαγγελματίες (κυρίως του τουριστικού και του επισιτιστικού κλάδου), οι οποίοι αδυνατούν να προβούν στην προβλεπόμενη τοποθέτηση συσκευών POS εντός της προβλεπόμενης από την ΚΥΑ 45231/2017 (ΦΕΚ Β’ 1445) τρίμηνης προθεσμίας λόγω δυσκολίας ή αδυναμίας της απαραίτητης σύνδεσης στο διαδίκτυο.
Το πρόβλημα εντοπίζεται σε πολλές περιοχές της Μαγνησίας και ιδιαίτερα της ευρύτερης περιοχής του Πηλίου όπως ενδεικτικά το Βένετο, το Κεραμίδι και το Τρίκερι, αλλά ενδεχομένως και σε άλλες νησιωτικές και ορεινές περιοχές της χώρας οι οποίες παρουσιάζουν γεωγραφική ιδιομορφία, με αποτέλεσμα το υφιστάμενο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο να μην καλύπτει τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές που απαιτούνται για την προβλεπόμενη εγκατάσταση και λειτουργία μηχανημάτων POS. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, πρόκειται και για περιοχές οι οποίες ενόψει της θερινής περιόδου που έχει ήδη εκκινήσει και της επικείμενης αύξησης της τουριστικής κίνησης, θα κληθούν να εξυπηρετήσουν άμεσα αυξημένο αριθμό καταναλωτών.
Η απάντηση
Στην απάντηση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, αναφέρεται ότι «σύμφωνα με την πρόσφατη κοινή υπουργική απόφαση 45231/20.4.2017 (Β’ 155) καθορίζονται οι δικαιούχοι πληρωμής, της παρ. γ’ του άρθρου 62 του ν. 4446/2016 (Α’ 240) οι οποίοι, βάσει των κυρίων Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητάς τους (Κ.Α.Δ.), υποχρεούνται να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα κατά την ολοκλήρωση των πράξεων πληρωμής που πραγματοποιούν οι καταναλωτές της παρ. α’ του άρθρου 62 του ν. 4446/2016. Στην ΚΥΑ ρυθμίζεται και το μεταβατικό στάδιο συμμόρφωσης και απόκτησης μέσων πληρωμής με κάρτα.
«Η διαπίστωση αδυναμίας χρήσης μηχανημάτων πληρωμής με κάρτα -η οποία σημειωτέου μπορεί να είναι παροδική- δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες μας, καθώς η έλλειψη ή η ανεπάρκεια τεχνικής τηλεπικοινωνιακής υποδομής δεν δύναται τεχνικά να εξακριβωθεί από την Υπηρεσία μας.
«Σε κάθε περίπτωση η ύπαρξη τεχνικών αντικειμενικών δυσκολιών, τεκμηριωμένης από τις αρμόδιες Υπηρεσίες, για την εφαρμογή της σχετικής ΚΥΑ από τους υπόχρεους, λαμβάνεται υπ’ όψη κατά τη διενέργεια ελέγχων από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες».