Αναστάτωση επικράτησε μεταξύ των κατοίκων και των επαγγελματιών του Πηλίου και κυρίως της Τσαγκαράδας, όταν το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας ανακοίνωσε αλλαγή στο δρομολόγιο προς τον Αη Γιάννη, που αυτό σήμαινε ότι οι επιβάτες θα έφταναν πρώτα στον Αη Γιάννη, κι έπειτα στην Τσαγκαράδα διασχίζοντας ουσιαστικά το μισό Πήλιο. Ο λόγος που έγινε αυτή η αλλαγή, ήταν οι οδικές συνθήκες, μιας και η γέφυρα Μπέλεϊ στο Μούρεσι ήταν επικίνδυνη για τη διέλευση λεωφορείων.
Μετά από την διαμαρτυρία, το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας ανακοίνωσε ότι αλλάζει τη διαδρομή και από σήμερα θα εκτελούνται κανονικά τα δρομολόγια της περιοχής. Ο κ. Δημήτρης Κολυνδρίνης, πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ 102,5 και στον Δημήτρη Καρεκλίδη για τις αλλαγές υπογραμμίζοντας ωστόσο πως δεν κόπηκε κανένα δρομολόγιο, απλώς άλλαξε η διαδρομή.
« Το λεωφορείο από Νεοχώρι ή από Μηλιές πήγαινε από Χάνια. Υπήρχε πρόβλημα με την εξυπηρέτηση της Τσαγκαράδας και του Μουρεσίου κατά την άνοδο, γιατί κατά την κάθοδο του λεωφορείου περνούσε και έπαιρνε ή άφησε κόσμο από εκεί, δηλαδή από Βόλο προς Αη Γιάννη, αντί να πηγαίνει από κάτω, από Νεοχώρι ή από Μηλιές, πήγαινε από Χάνια κι αντί να αφήνει τον κόσμο ανεβαίνοντας, τον άφηνε κατεβαίνοντας», εξήγησε ο κ. Κολυνδρίνης, σημειώνοντας ότι στο Πήλιο, μετά τις πλημμύρες υπάρχει σοβαρό θέμα με τους δρόμους, κυρίως για τη διέλευση μεγάλων οχημάτων, λεωφορείων κτλ και όχι για τα ΙΧ.
«Στο Πήλιο υπάρχει σοβαρό θέμα με τους δρόμους. Υπάρχουν δύο γέφυρες Μπέλεϊ, η μία στη Ζαγορά προς το Πουρί και η άλλη από Μούρεσι προς τον Κισσό, οι οποίες είναι στενές και είναι προβληματικές. Τον χειμώνα βάζαμε μικρότερα λεωφορεία. Τώρα το καλοκαίρι τα δρομολόγια στο Πήλιο είναι περισσότερα. Τα μικρά λεωφορεία δεν εξυπηρετούν και δεν φτάνουν πλέον, οπότε τα δρομολόγια πρέπει να εκτελούνται απ’ όλα τα λεωφορεία.
Εκεί στη γέφυρα αυτή πρέπει να ανοιχτεί λίγο το μέρος για να μπορέσουμε να κάνουμε τον ελιγμό, να μπούμε μέσα. Μέχρι προχθές έχουμε χτυπήσει επτά λεωφορεία σ’ εκείνο το σημείο. Έρχονται πίσω τα λεωφορεία χτυπημένα και κανείς δεν θέλει να βλέπει την περιουσία του χτυπημένη γιατί ξέρουμε ότι δεν περνάνε τα λεωφορεία», είπε ο κ. Κολυνδρίνης.
Σημείωσε ότι μετά και την συνεννόηση και της παρέμβαση της Αντιπεριφερειάρχη κ. Παπαδημητρίου σήμερα βρίσκεται μηχάνημα στην περιοχή ώστε να κάνει τις απαραίτητες εργασίες για να μετακινούνται τα λεωφορεία, χωρίς να έχουν πρόβλημα.
«Θα μπορούσε αυτό να είχε γίνει νωρίτερα, υπάρχουν διαδικασίες, είναι και λάθος συνεννόηση, είναι λίγο απ’ όλα» εξήγησε ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ ως προς τον χρόνο, που αυτό το σημείο θα μπορούσε να είχε βελτιωθεί.
Σημαντικές ζημιές στο οδικό δίκτυο του Πηλίου- Δεν πηγαίνουν τα τουριστικά λεωφορεία
Με αφορμή αυτή την αλλαγή του δρομολογίου, που προέκυψε ο κ. Κολυνδρίνης υπογράμμισε πως το Πήλιο, μετά τις πλημμύρες έχει ζητήματα στο οδικό δίκτυο, σε διάφορα σημεία του, παρόλα αυτά το Υπεραστικό ΚΤΕΛ δεν άφησε κανένα χωριό χωρίς δρομολόγια. Αντίθετα σημείωσε, τα τουριστικά λεωφορεία δεν προσεγγίζουν τις περιοχές μετά τα Καλά Νερά ή μετά την Πορταριά.
«Το Πήλιο έχει υποστεί σημαντικές ζημιές από τις περσινές πλημμύρες. Οι δρόμοι έχουν θέματα, όμως το ΚΤΕΛ εκτελεί δρομολόγια σε όλα τα χωριά με όποιο κόστος, σε χωματόδρομους, σε δύσκολους δρόμους. Μόλις άλλαξε διαδρομή το ΚΤΕΛ έγινε ένας χαμός. Το ότι δεν πάει κανένα τουριστικό λεωφορείο πέρα από τα Καλά Νερά και πάνω από την Πορταριά, όλο το καλοκαίρι δεν απασχολεί κανέναν. Τα τουριστικά πηγαίνουν μέχρι Καλά Νερά και μέχρι Πορταριά, από εκεί κι έπειτα δεν πάει κανένα τουριστικό λεωφορείο», ανέφερε.
Συνέχισε λέγοντας ότι υπάρχει δυστυχώς δυσφήμιση της περιοχής, τονίζοντας ότι τα ΙΧ μπορούν να μετακινηθούν στο οδικό δίκτυο, είναι όμως λίγο δύσκολο για τα μεγάλα οχήματα. Ωστόσο, τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ ξέρουν πως να ελιχθούν στο οδικό δίκτυο του βουνού γι’ αυτό και δεν εγκατέλειψαν ποτέ τη συγκοινωνία, όσα προβλήματα κι αν είχαν οι δρόμοι.
Σύμφωνα με τον κ. Κολυνδρίνη το πρόβλημα είναι μεγάλο στον δρόμο από Πλατανιά προς Κατηγιώργη και σε σημεία από Καράβωμα μέχρι Πουρί κι από Μούρεσι μέχρι Κισσό.
«Αυτά τα κομμάτια είναι που έχουν μείνει ακόμη με σοβαρά προβλήματα. Παρόλα αυτά το ΙΧ περνάει άνετα», σχολίασε.
Σε ότι αφορά στον Αη Γιάννη και την κυκλοφορία των λεωφορείων ο κ. Κολυνδρίνης ανέφερε ότι υπάρχει εταιρεία σεκιούριτι που φροντίζει να είναι καθαρός ο δρόμος και να κατεβαίνει το λεωφορείο. Όταν δεν μπορούν να κατέβουν τα λεωφορεία γιατί έχει κίνηση, βγαίνουν στον περιφερειακό εκεί που είναι το λεωφορείο και το οδηγούν κάτω με ασφάλεια. «Το ότι το Πήλιο έχει πρόβλημα με χώρο στάθμευσης και με σημεία αναστροφής των λεωφορείων είναι γεγονός, δεν είναι κάτι φετινό», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Στροφή του κόσμου στις παραλίες του Πηλίου
Τέλος, ο κ. Κολυνδρίνης αναφέρθηκε στη στροφή του κόσμου φέτος προς τις παραλίες του Αιγαίου, σημειώνοντας ότι τις Παρασκευές, τα Σάββατα και τις Κυριακές υπάρχει μεγαλύτερη μετακίνηση του κόσμου προς παραλίες του Αιγαίου, Αη Γιάννη, Χορευτό κτλ και λιγότερο προς τις παραλίες στον Παγασητικό.
«Ο Αη Γιάννης παρουσιάζει για μας- για το ΚΤΕΛ- μία αύξηση και πολλές φορές χρειάζεται να πάμε δύο λεωφορεία την ώρα του δρομολογίου, ενώ δεν χρειάζονται έκτακτα δρομολόγια προς Γατζέα, Καλά Νερα, Άφησσο. Εκεί τα δρομολόγια που υπάρχουν είναι επαρκέστατα και πολλές φορές έχουν κενές θέσεις», επεσήμανε.
Όσοι δε μετακινούνται είναι στην πλειοψηφία τους Έλληνες, μιας και όπως είπε ο κ. Κολυνδρίνης όσοι ξένοι μετακινούνται με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ από Αθήνα και Θεσσαλονίκη οδεύουν προς τα νησιά των Σποράδων και λιγότερο προς το Πήλιο.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου