Δρ. Γιώργος Παυλίδης στο Ράδιο Ένα: Ποια μαθησιακή δυσκολία είναι τελικά… “Θείο δώρο”;

Όπως δήλωσε ο κ. Παυλίδης έχει διαγνώσει άτομο ηλικίας 76 ετών(!) με δυσλεξία και ΔΕΠΥ
Για ευφυέστατους ανθρώπους αλλά και ανάγκη έγκαιρης διάγνωσης έκανε λόγο ο παγκοσμίου φήμης καθηγητής

Έχοντας αναπτύξει τη δική του μέθοδο για τις σχετικές διαγνώσεις, εδώ και πολλά χρόνια και παγκοσμίως αναγνωρισμένη, ο γνωστός καθηγητής Γιώργος Παυλίδης βρέθηκε στον Βόλο προκειμένου να μιλήσει χθες για τη δυσλεξία και τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), αφού τόνισε μιλώντας στο Ράδιο Ένα 102,5 και στον Ηλία Κουτσερή, ότι τα άτομα που αντιμετωπίζουν τέτοια θέματα είναι ευφυέστατα και ότι η έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση δίνει πολλές λύσεις.

Βιολογικά αίτια και είναι κληρονομικά

«Εδώ και δεκαετίες πάντα λέω ότι η δυσλεξία είναι Θείο δώρο! Ευτυχώς τον Μάρτιο του 2022 το Linkteam, o μεγαλύτερος οργανισμός επιστημόνων κάθε ειδικότητας, και η επιστημονική του επιτροπή, απεφάνθη ότι η δυσλεξική σκέψη αποτελεί το ένα από τα δέκα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του ανθρώπινου μυαλού» σημείωσε αρχικά ο κ. Παυλίδης, επισημαίνοντας ότι τόσο η δυσλεξία όσο και η ΔΕΠΥ έχουν βιολογικά αίτια και είναι κληρονομικά σε ποσοστό άνω του 90%. Ανέφερε δε ότι υπάρχει και μία αριθμητική δυσαναλογία, καθώς εντοπίζονται τέσσερα αγόρια ανά ένα κορίτσι με ΔΕΠΥ ή δυσλεξία.
Επεσήμανε μάλιστα ότι μεγάλες εταιρείες διεθνώς για υψηλές θέσεις που απαιτούν δημιουργικότητα προτιμούν δυσλεξικούς καθώς και ότι τα μεγαλύτερα μυαλά του κόσμου, όπως ο Aϊνστάιν, ο Πικάσο, ο Ντα Βίντσι, ο Μπιλ Γκέιτς και ο Τζομπς ήταν δυσλεξικοί.

«Έχω δει πάνω από 35 χιλιάδες
παιδιά και ενήλικες από 45 χώρες»

Για τον ίδιο, είναι αυταπόδεικτο ότι η δυσλεξία εφόσον διαγνωσθεί και αντιμετωπιστεί έγκαιρα και σωστά δεν σταμάτησε κανέναν από τους διάσημος εφευρέτες κλπ να φτάσουν στην κορυφή. « Έχω δει πάνω από 35 χιλιάδες παιδιά και ενήλικες από 45 χώρες και πολλά περιστατικά που τα είδα νωρίς σήμερα έχουν διδακτορικά, άλλοι είναι καθηγητές πανεπιστημίου και πέρα από τους χιλιάδες πτυχιούχους. Υπάρχει πράσινο φως, χαρά, εφόσον διαγνωσθεί έγκαιρα και αντιμετωπιστεί σωστά» σημείωσε.

«Κάνουμε τα παιδιά ευτυχισμένα»

Τι είναι λοιπόν δυσλεξία και πώς αναγνωρίζεται από έναν γονέα ή έναν εκπαιδευτικό; Ο κ. Παυλίδης εξήγησε ότι η δυσλεξία είναι η πάρα πολύ αργή ανάγνωση για όλη τη ζωή, με τον δυσλεξικό να έχει ένα φανταστικό γρήγορο μυαλό, αλλά δυσκολεύεται αυτήν την έξυπνη σκέψη να τη μεταφέρει στο γραπτό.
«Θα προσέξουν αν το παιδί δεν βάζει τόνους ή μερικές φορές δεν βάζει, μολονότι γνωρίζει τους γραμματικούς κανόνες δεν τους εφαρμόζει. Δυσκολεύεται στις ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα στα αγγλικά. Σκέφτονται με εικόνες, και αυτό είναι χιλιάδες φορές πιο γρήγορο. Είναι καλύτεροι στα προφορικά και στα πρακτικά μαθήματα, από τα φιλολογικά. Είναι πολύ καλοί κατασκευαστές και στη συντριπτική πλειοψηφία όποιος έχει ΔΕΠΥ έχει και δυσλεξία και το αντίθετο» εξήγησε ο κ. Παυλίδης.

«Τρεις κατηγορίες συμπτωμάτων»

Από την άλλη, υπογράμμισε ότι η ΔΕΠΥ είναι πολύ πιο σημαντική από τη δυσλεξία, όπου έχουμε τρεις κατηγορίες συμπτωμάτων. Είναι η διάσπαση προσοχής, δηλαδή ο αφηρημένος και ο ξεχασιάρης, ο ανοργάνωτος στον χώρο και στον χρόνο. Έχοντας θέμα με τον χρόνο καταλαβαίνετε ότι αυτό μειώνει τις επιδόσεις και στο σχολείο και αργότερα στην εργασία.
Η επόμενη κατηγορία, η πιο σημαντική απ’ όλες είναι η παρορμητικότητα. Είναι ο ανυπόμονος που ενεργεί χωρίς να σκεφτεί τις συνέπειες και βρίσκεται συνέχεια σε μπελάδες. Αυτά τα άτομα έχουν έλλειψη αυτοελέγχου, και τον θυμό και την οργή τους δεν μπορούν να τα τιθασεύσουν. Όταν τσατίζονται, όντας έντονα συναισθηματικά άτομα, το συναίσθημα διοικεί τη λογική και ό,τι έρχεται στο στόμα τους το λένε με αποτέλεσμα να κάνουν ένα σωρό εχθρούς. Είναι συνήθως άτομα εγωκεντρικά, απαιτητικά, έχουν ανώριμη συμπεριφορά.
Όσον αφορά τον χώρο και τον χρόνο η αντίδρασή τους είναι ανομοιογενής. Σε μία ημέρα μπορεί να τελειώσουν κάτι σε μισή ώρα και την επόμενη να θέλουν πέντε ώρες. Θέλουν πάντα να είναι αρχηγοί και τα βάζουν με τον πραγματικό αρχηγό και έχουν πρόβλημα στις σχέσεις και δεν μπορούν εύκολα να κρατήσουν μια φιλία. Δεχόμενοι συνέχεια κριτική αυτό καταστρέφει την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθησή τους. Αλλά αν διαγνωστούν έγκαιρα και αντιμετωπιστούν σωστά, αλλάζει η ζωή της οικογένειας.
«Με το τεστ μου μπορούμε αυτά να τα διαγνώσουμε από την προσχολική ηλικία, αποφεύγουμε τα προβλήματα και μειώνουμε ή εξαλείφουμε ακόμη και τα ψυχολογικά προβλήματα που προκύπτουν που καταστρέφουν την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση των παιδιών μας. Τα κάνουμε ευτυχισμένα δηλαδή και αυτό είναι το πιο σημαντικό για μένα» επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Οι περιπτώσεις ενηλίκων και τα ποσοστά

Στην πορεία του, ο κ. Παυλίδης έχει διαγνώσει άτομο ηλικίας 76 ετών(!) με δυσλεξία και ΔΕΠΥ, τονίζοντας ότι οι ενήλικες που απευθύνονται σε ειδικούς για τέτοια θέματα είναι πετυχημένοι και ευφυέστατοι και δεν μπορούν να καταλάβουν για ποιον λόγο δεν έφτασαν εκεί που αξίζουν σύμφωνα με το μυαλό και την προσπάθειά τους.
«Όταν μαθαίνουν τη διάγνωση ανακουφίζονται, αποδίδοντας αρχικά αλλού το πρόβλημά τους. Με τη σωστή καθοδήγηση, ιδιαίτερα από ψυχολόγους μπορούν να βελτιώσουν πολύ τη ζωή τους από κάθε άποψη» εξήγησε ο κ. Παυλίδης.

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ είναι το 10-11%
του μαθητικού πληθυσμού παγκοσμίως

Από εκεί και πέρα, τα στοιχεία δείχνουν ότι τα παιδιά με ΔΕΠΥ είναι το 10-11% του μαθητικού πληθυσμού παγκοσμίως. Από αυτά, το 90% συνεχίζει να έχει τη ΔΕΠΥ και στην ενήλικη ζωή. Από την άλλη, η δυσλεξία είναι 9-10% σε όλον τον κόσμο, οπότε μιλάμε για πολύ μεγάλα ποσοστά…
Όμως η έγκαιρη διάγνωση δεν επιτυγχάνεται πάντα. «Δυστυχώς φταίμε εμείς οι καθηγητές πανεπιστημίου που δεν εκπαιδεύουμε τους εκπαιδευτικούς σωστά σ’ αυτά τα θέματα ώστε να μπορούν να τα βρουν έγκαιρα και να τα αντιμετωπίσουν σωστά στο σχολείο» επεσήμανε χαρακτηριστικά, ενώ καταλήγοντας ανέφερε την ικανοποίησή του ότι στις ομιλίες του δίνουν το «παρών» πολλοί εκπαιδευτικοί.

Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Χρυσόστομος Τρίμμης

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.