Ειρήνη Βόλη: «Το λιμάνι του Βόλου μπορεί να γίνει σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης όλης της χώρας»

«Πλήγμα ο πόλεμος στην Ουκρανία για τη ναυτιλία», υπογραμμίζει η ναυτιλιακή οικονομολόγος

Ο πόλεμος στην Ουκρανία “τραυματίζει” τη διεθνή ναυτιλία και βάζει “φωτιά” και στην τσέπη του καταναλωτή, όπως αναλύει η κ. Ειρήνη Βόλη ναυτιλιακή οικονομολόγος , με σπουδές στο ΑΠΘ και στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, η οποία έχει εργαστεί σε κάποιες από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της χώρας.

Μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και τη ΜΑΓΝΗΣΙΑ, η κ. Βόλη ανέλυσε τις συνέπειες του πολέμου στον νευραλγικό αυτό οικονομικό πυλώνα, αναφέρθηκε στις προοπτικές που θα έχει ο Βόλος, εάν τηρηθούν όλα τα περιβαλλοντικά και θέματα ασφάλειας δεδομένα, από το ενδεχόμενο δημιουργίας της μονάδας LNG στο λιμάνι της πόλης, ενώ τόνισε πως η ανάπτυξη των λιμανιών της χώρας, μεταξύ αυτών και του Βόλου, μπορούν να αποτελέσουν βασικά “κλειδιά” για την ανάπτυξη όλης της χώρας.

Συνέντευξη στον Ηλία Κουτσερή

Ο πόλεμος επηρεάζει ναυτιλία και καταναλωτές

 Σύμφωνα με την κ. Βόλη η ναυτιλία έχει επηρεαστεί σημαντικά από τον πόλεμο στην Ουκρανία, επισημαίνοντας πως τόσο ο κλάδος όσο και η δύση, φάνηκαν ανέτοιμοι απέναντι σε αυτή την κατάσταση.

“Στην πραγματικότητα αυτό που θα έπρεπε να μας απασχολεί σε σχέση με τη ναυτιλία είναι η ενεργειακή εξάρτηση από τη Ρωσία και ο τρόπος που μεταφέρονται τα εμπορεύματα και πως επηρεάζεται όλη η κατάσταση μέσα από αυτή την επίθεση. Τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα και αυτό που μας αφορά ως καταναλωτές, είναι πως θα επηρεαστεί το διαθέσιμο εισόδημά μας, μέσω της ναυτιλίας από τον πόλεμο, καθώς υπάρχει σημαντική επίπτωση και στον ενεργειακό κλάδο αλλά και ανατιμήσεις βασικών ειδών”, τόνισε η κ. Βόλη.

«Η Ουκρανία παράγει 6 εκ. τόνους

σιτηρών και 15 τόνους καλαμποκιού»

Υπογράμμισε πως αυτή τη στιγμή επηρεάζεται  πολύ το ξηρό φορτίο, καθώς η Ουκρανία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παρόχους σιτηρών, με την κ. Βόλη να εξηγεί ότι η Ουκρανία   παράγει 6 εκ. τόνους σιτηρών και 15 τόνους καλαμποκιού και αυτές οι ποσότητες ήταν φέτος προς παράδοση. Αυτό το στοιχείο και μόνο δείχνει ότι θα υπάρξει έλλειμμα στην αγορά και οι αγοραστές θα πρέπει  να απευθυνθούν σε άλλες χώρες. Κι επειδή όλα στην οικονομία είναι αλυσίδα, η αλλαγή αυτή θα φέρει σημαντικές αυξήσεις στα ναύλα και κατ’ επέκταση τις τιμές των βασικών προϊόντων.

Η κ. Βόλη ανέφερε πως υπάρχει ελληνόκτητος στόλος που δραστηριοποιούνταν στην περιοχή και πλέον δεν μπορούν να έχουν εμπορικές δραστηριότητες με εταιρείες ρωσικών συμφερόντων, ενώ εξήγησε πως ένα κομμάτι του ελληνόκτητου στόλου στηρίζονταν στην εισαγωγή των σιτηρών και τώρα έχει δεχτεί πλήγμα.

Θετικές προοπτικές η πλατφόρμα Lng στον Βόλο

 Η έμπειρη ναυτιλιακή οικονομολόγος, επεσήμανε πως η κατάσταση αυτή τη στιγμή και λόγω του πολέμου είναι ασαφής και ο ορίζοντας θα ξεκαθαρίσει σε ένα -δύο χρόνια κατά πόσο θα επηρεαστεί η ναυτιλία ως κλάδος από τα γεγονότα.

Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε και στην πιθανότητα δημιουργίας πλατφόρμας LNG στον Βόλο παίρνοντας θετική θέση, θέτοντας όμως και κάποιες σημαντικές προϋποθέσεις.

“Η πλατφόρμα lng στον Βόλο θα μπορούσε να αποτελέσει ένα έναυσμα θέσεων εργασίας και ανάπτυξη μιας ολόκληρης βιομηχανίας γύρω από το λιμάνι του Βόλου.  Έχω ακούσει τις αντιρρήσεις, τα θετικά όμως είναι οι θέσεις εργασίας, η προβολή του Βόλου ως ένα σημαντικό κέντρο, η ανάπτυξη βιομηχανίας γύρω από αυτό”, υποστήριξε και συνέκρινε την επένδυση με τα αεροπορικά ταξίδια και τα τυχόν ατυχήματα λέγοντας πως “υπάρχουν υπαρκτοί κίνδυνοι αλλά για να γίνει ένα αεροπορικό ατύχημα πρέπει να συνδράμουν πολλοί παράγοντες. Το ρίσκο είναι σημαντικά μικρότερο από τα οφέλη, που υπερτερούν σημαντικά. Θα είναι ένα έργο πνοής για τη Μαγνησία και την Ελλάδα. Το Lng μπορεί να αναμορφώσει σημαντικά το λιμάνι του Βόλου και να δώσει μια σημαντική ώθηση και στις θέσεις εργασίες αλλά και σε ολόκληρη την ελληνική βιομηχανία”.

«Να εξασφαλιστεί η ασφάλεια της επένδυσης και του

περιβάλλοντος. Απαραίτητη η ενημέρωση και διαβούλευση»

Σύμφωνα με την κ. Βόλη η ενδεχόμενη δημιουργία της πλατφόρμας Lng στο λιμάνι του Βόλου δεν θα επηρεάσει άλλες σημαντικές δραστηριότητές του, σημειώνοντας πως υπάρχουν πολλά λιμάνια στον κόσμο που λειτουργούν με διάφορες δραστηριότητες, και η προοπτική αυτή δεν  θα ανακόψει την ανάπτυξη άλλου κλάδου, ακόμη και αυτού της κρουαζιέρας.

Ωστόσο, η ίδια έθεσε και ορισμένες προϋποθέσεις. Τόνισε πως πρέπει να εξασφαλιστεί το θέμα της ασφάλειας της επένδυσης και του περιβάλλοντος ενώ υπογράμμισε πως είναι απαραίτητο να υπάρξει ενημέρωση και διαβούλευση για την εν λόγω επένδυση, με την ενημέρωση να αφορά όλους, την κοινωνία των πολιτών, οικολογικές οργανώσεις, προκειμένου να εξηγηθούν οι πιθανοί κίνδυνοι αλλά και τα οφέλη.

Το λιμάνι μπορεί να γίνει σημαντικός

πυλώνας ανάπτυξης όλης της χώρας

 Μιλώντας η ίδια για την ενίσχυση και την αξιοποίηση των λιμανιών σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της χώρας, επεσήμανε πως αρκετά λιμάνια της Ελλάδας, αν όχι όλα, μπορούν να αποτελέσουν   κέντρα της ναυτιλιακής οικονομίας της χώρας.

“Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, της Ηγουμενίτσας μπορούν να αποτελέσουν πολύ σημαντικούς πυλώνες ανάπτυξης του εμπορίου και  κατ’ επέκταση  σε κοινωνικό επίπεδο μπορούν να αυξήσουν τις θέσεις εργασίας και τις βιομηχανίες, όπως το κομμάτι των προμηθειών ή των μεταφορών  στην ενδοχώρα. Μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στην ανάπτυξη και γιατί όχι να μπορέσουν να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη της χώρας”, τόνισε η ίδια ενώ σχετικά με καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί στην αξιοποίηση των λιμανιών , η ίδια απέδωσε το γεγονός στις συγκυρίες όπως η πανδημία και ο πόλεμος, επεσήμανε όμως πως το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών, αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, δείχνει τις προοπτικές και τις ευκαιρίες που υπάρχουν.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.